2017-05-14, 11:15
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
ryamattor, det är grejen. Ryamattor.....

Jag kör på typ någon olje plywood, kommer inte ihåg va den hette, ganska tunn. Men jag har målat med mtn speed burkar sen mitt upphåll, sen nu börja jag köra med montana igen. OCH FFYYYYYYYYFAAAAAAAN vilken skillnad, kommer aldrig köra något annat än montana igen. Att måla med montana burkar är orgasm jämnfört med mtn speed. Högt och lågt tryck i samma burk, tack för det!

Synd bara att färgen tar slut så fort och det blir en dyr hobby, sen har jag mindre anledning att måla ute när jag har en vägg hemma. Blir så jävla sugen när man ser toysen måla här och köra mer än de som faktiskt är duktiga. Vill bara ut och bomba sönder men jobbar 5 dagar i veckan, känns som man aldrig har tid ork att köra ute som man vill.
Citera
2017-05-14, 12:31
Medlem
Vanliga pappersklistermärken man kan skriva på men som ändå håller hyfsat utomhus, var köps det?
Citera
2017-05-15, 12:40
Medlem
tragosomorfis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Vanliga pappersklistermärken man kan skriva på men som ändå håller hyfsat utomhus, var köps det?

Beror på storleken men har för mig att du finner klistermärken i mindre storlek på akademibokhandeln och liknande. Kvalitén kan dock diskuteras...
Citera
2017-05-17, 05:59
Moderator
evilhoneys avatar
Håll er till sakfrågorna här. Smakfrågorna om stilar kan ni ta på annat håll.
Inlägg raderade.
//mod
Citera
2017-05-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tragosomorfi
Beror på storleken men har för mig att du finner klistermärken i mindre storlek på akademibokhandeln och liknande. Kvalitén kan dock diskuteras...

Ska ju helst inte vara i stil med post-it utan vill att det sitter o blir iaf lite jobbig att ta ner
Citera
2017-05-21, 20:57
Medlem
Livshacks avatar
Hur går man sig åt för att måla med brandsläckare? Att få tag på släckaren är inget problem men det är mest färgen jag undrar över. Jag förstår att man ska blanda ut den med vatten men ungefär hur mycket? Och vilken släckare är bäst att köra med? Antar att det är skum eftersom den vanligtvis innehåller vätska.

Tack på förhud!
Citera
2017-06-11, 20:50
Medlem
khrysothemiss avatar
Hej, kanske en konstig fråga nu men jag kör.

Har satt upp en del klistermärken på kul, inget med tags eller så utan bara abstrakta mönster kanske, lite "konst" liksom. Har även blivit sugen på stenciler och så på senare tid, och gjort lite research här.

Grejen är att jag är väldigt svennebanan... har ingen tag, inget crew, känner ingen - och jag är inte särskilt intresserad heller (just nu iaf). Läser här och det är massa grejer om "cred" och "beefs" och sånt och kan jag liksom bara... skippa det? Jag vill bara måla mina grejer.

Fattar såklart basics som att jag inte målar över andras grejer och så.
Citera
2017-06-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis

Har satt upp en del klistermärken på kul, inget med tags eller så utan bara abstrakta mönster kanske, lite "konst" liksom. Har även blivit sugen på stenciler och så på senare tid, och gjort lite research här.

Grejen är att jag är väldigt svennebanan... har ingen tag, inget crew, känner ingen - och jag är inte särskilt intresserad heller (just nu iaf). Läser här och det är massa grejer om "cred" och "beefs" och sånt och kan jag liksom bara... skippa det? Jag vill bara måla mina grejer.

Jag tycker det låter väldigt skönt att bara skippa det, skulle jag också göra. Absolut kan du fortsätta hålla på med det du gör utan att använda den stenhårda graffitijargong som består av inlånade engelska ord. Precis som du skriver, om du förstår det mest väsentliga när det kommer till att måla är det bara att köra på, fortsätt i den takt du känner för så kommer det mesta falla på plats.

Du kommer förmodligen lära dig fler ord desto längre du håller på per automatik. Så länge man inte känner att det är något konstlat man använder sig av bara för att man målar graffiti. Kör på!
Citera
2017-06-13, 17:40
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis

Det där med tags, crews, beefs osv är mer graffiti, det du sysslar med är snarare streetart där det verkar vara lite mer att man gör sin grej utan att behöva komma in i kulturen på samma sätt. Är inte särskilt insatt i streetart men kör på du och gå din egen väg, så länge du inte kör över andra lär ingen dödsgraffare störa dig
Citera
2017-06-23, 17:31
Medlem
Seirs avatar
Hej!

Jag är nog en såkallad "Toy". Men när jag dricker alkohol och intar.. kanske diverse annat skit så får jag ett sjukt sug att greppa en penna och bomba ner varenda clean yta jag hittar. Känslan är av nån anledning helt underbar.

Satt o funderade lite om det begreppet, varför används det, används det för att påpeka att nån skriver jävligt fult eller är det bara ett allmänt begrepp om någon som är ny och.. kanske inte har utvecklat den snyggaste av de snygga stilar? Borde man inte uppmuntra folk som är nya, ge de lite tips, konstruktiv kritik t.ex? Varför hata på folk som är nybörjare?

Mitt i detta så inser jag att jag bombar ibland just för att jag älskar känslan av att skita i allt för en stund och få det att sticka i ögonen på folk som inte tycker att det jag håller på med bidrar till någonting gott i samhället. Vilket får mig att tänka vidare på att, varför ska jag bry mig om vad andra graffare tycker om det jag gör, när jag gör det för just känslan av att inte orka bry sig om vad folk tycker och tänker?

Har ett par graffarpolare och de säger att jag borde fortsätta med min simpla stil för att stilen tar tid och kommer komma av sig självt tillslut.

Men nu undrar jag från resten av folket? Borde jag ut och måla fast att min stil inte är speciellt utvecklad eller ska jag sitta hemma och skissa i flera år innan jag ger mig ut? Och samma tanke återkommer här igen, vem i helvete bryr sig. Bomba är kul. Undrar bara hur det ses rent generellt på den saken
Senast redigerad av Seir 2017-06-23 kl. 18:24.
Citera
2017-06-24, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seir
Hej!

Jag är nog en såkallad "Toy". Men när jag dricker alkohol och intar.. kanske diverse annat skit så får jag ett sjukt sug att greppa en penna och bomba ner varenda clean yta jag hittar. Känslan är av nån anledning helt underbar.

Satt o funderade lite om det begreppet, varför används det, används det för att påpeka att nån skriver jävligt fult eller är det bara ett allmänt begrepp om någon som är ny och.. kanske inte har utvecklat den snyggaste av de snygga stilar? Borde man inte uppmuntra folk som är nya, ge de lite tips, konstruktiv kritik t.ex? Varför hata på folk som är nybörjare?

Mitt i detta så inser jag att jag bombar ibland just för att jag älskar känslan av att skita i allt för en stund och få det att sticka i ögonen på folk som inte tycker att det jag håller på med bidrar till någonting gott i samhället. Vilket får mig att tänka vidare på att, varför ska jag bry mig om vad andra graffare tycker om det jag gör, när jag gör det för just känslan av att inte orka bry sig om vad folk tycker och tänker?

Har ett par graffarpolare och de säger att jag borde fortsätta med min simpla stil för att stilen tar tid och kommer komma av sig självt tillslut.

Men nu undrar jag från resten av folket? Borde jag ut och måla fast att min stil inte är speciellt utvecklad eller ska jag sitta hemma och skissa i flera år innan jag ger mig ut? Och samma tanke återkommer här igen, vem i helvete bryr sig. Bomba är kul. Undrar bara hur det ses rent generellt på den saken
Klart du ska fortsätta måla, oavsett hur kasst du målar så är det ju bara att ligga i. Folk som hatar på toys är väl oftast toys själva enligt mig. Att vara toy har väl också mer med ens syn och agerande i kulturen att göra snarare än hur bra man faktiskt målar, även om det har med det att göra också. Tror knappast någon som faktiskt målar påriktigt har problem med att du inte lägger världens bästa grejer, gäller ju att get up and stay up så fortsätt Bomba. Sen är det ju bäst om du skissar när du inte är ute och målar så du aktivt blir bättre
Citera
2017-07-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seir
Hej!

Kör på, alla har börjat någonstans! Kan lova dig att ingen (eller i alla fall väldigt få!) var grymma från början. Tror folk mest hatar på "toys" när de inte kan eller följer riktlinjerna i scenen. Det är i alla fall vibben jag fått.

Personligen ser jag det som bättre att peppa toys och nybörjare än att dissa dem, man har ju själv varit där en gång i tiden liksom Säger som dina polare, håll dig simpelt men kör mycket så utvecklas stilen av sig självt så småningom. Det är i alla fall min erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in