Hej!
Jag är nog en såkallad "Toy". Men när jag dricker alkohol och intar.. kanske diverse annat skit så får jag ett sjukt sug att greppa en penna och bomba ner varenda clean yta jag hittar. Känslan är av nån anledning helt underbar.
Satt o funderade lite om det begreppet, varför används det, används det för att påpeka att nån skriver jävligt fult eller är det bara ett allmänt begrepp om någon som är ny och.. kanske inte har utvecklat den snyggaste av de snygga stilar? Borde man inte uppmuntra folk som är nya, ge de lite tips, konstruktiv kritik t.ex? Varför hata på folk som är nybörjare?
Mitt i detta så inser jag att jag bombar ibland just för att jag älskar känslan av att skita i allt för en stund och få det att sticka i ögonen på folk som inte tycker att det jag håller på med bidrar till någonting gott i samhället. Vilket får mig att tänka vidare på att, varför ska jag bry mig om vad andra graffare tycker om det jag gör, när jag gör det för just känslan av att inte orka bry sig om vad folk tycker och tänker?
Har ett par graffarpolare och de säger att jag borde fortsätta med min simpla stil för att stilen tar tid och kommer komma av sig självt tillslut.
Men nu undrar jag från resten av folket? Borde jag ut och måla fast att min stil inte är speciellt utvecklad eller ska jag sitta hemma och skissa i flera år innan jag ger mig ut? Och samma tanke återkommer här igen, vem i helvete bryr sig. Bomba är kul. Undrar bara hur det ses rent generellt på den saken