2012-05-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Säg åt din brorsa att sluta vara så nervös, svårt att göra karriär som hardcore klottrare om man har svag mentalitet.
Fast förresten, det går nog över med tiden, lagom till han fyller 15 eller så, han är ju trots allt bara 14,5 år just nu....
Tror inte att han satsar på hardcore direkt.. Han målade på en massa berg runtom en stig i en liten "skog"
Citera
2012-05-25, 11:38
Medlem
Penzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeozHD
Tror inte att han satsar på hardcore direkt.. Han målade på en massa berg runtom en stig i en liten "skog"

"din bror" är i själva verket du, vilket gör alla dina inlägg riktigt roliga.
Citera
2012-05-25, 14:54
Medlem
Montanaburkens avatar
[quote=rappe79]
Citat:
Lite bump här då.

Min brorsa var ute och bombade elhus för någon natt sedan. Han kom hem tårögd och sa till mig att en svensson hade sett honom och ringt polisen. Han tror att han såg hans ansikte också. Brorsan är 14,5 år. Vad blir egentligen straffet om han torskar?

Det rörde sig om runt 4-5 tags med kanna. [/Q
kom polisen dit eller? om inte så är det nog ganska lungt! Tror inte att din bror behöver oroa sig
DU kan nog vara lugn om det inte hände något just den natten. Fast om gubben ser dig igen så är det bara att kuta så han inte håller fast dig och ringer snuten. Det blir nog inget av det om han ringer snuten när han träffar på dig igen men man vill ju vara på den säkra sidan.
Citera
2012-05-25, 15:06
Medlem
UE.Raggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elemente
Hur ska man komma i kontakt med andra målare i närheten där man bor? Ser ju att nästan alla började köra själva och sedan börjat i crews osv. Kontaktar crewet dig på något sett eller?

Jag o en polare startade ett crew bara föratt.

vi är inte direkt kungar men fan va kul det är o röja sönder hela stan.
Citera
2012-05-26, 16:09
Medlem
Hur utvecklar man sig själv som målare? Skissa, skissa, och skissa, hjälper inte ett dugg. Känns som man måste träna på riktigt med riktiga kannor och sådant... Men samtidigt är det ju bara kända crews, och grymma målare på alla lagliga väggar... Sitter lite fast.
Citera
2012-05-26, 16:25
Medlem
carlss avatar
Citat:
Hur utvecklar man sig själv som målare? Skissa, skissa, och skissa, hjälper inte ett dugg.

Hur länge har du skissat?
Citera
2012-05-27, 13:06
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Hur utvecklar man sig själv som målare? Skissa, skissa, och skissa, hjälper inte ett dugg. Känns som man måste träna på riktigt med riktiga kannor och sådant... Men samtidigt är det ju bara kända crews, och grymma målare på alla lagliga väggar... Sitter lite fast.
Har skissat varje dag i snart två år och känner att jag verkligen utvecklas nu, så fortsätt skissa! Antar att du skissat en kortare stund..
Har skissat längre än två år men då gjorde jag det några gånger i veckan bara.

Vad många gånger jag använde ordet ''skissa''
Citera
2012-05-27, 13:44
Medlem
Salames avatar
Citat:

När man kommer till fames tex så ser man vem som har skissat eller inte, för skissning handlar inte enbart om att få fram just den där perfekta piecen utan att få en öga för hur saker ska vara. Så när man märker att det är lite tomt på sidan, ögonen är sneda och finns ingen riktig shading skulle man gärna vilja lägga en penna och papper framför dom och tvinga dom att skissa fram det där 10 gånger om..

Köp bara en billig tavla och några färgtuber från Panduro, kostar inte så mycket och samtidigt lär du upp dina ögon till att verkligen se färg. Eller några bra pennor som kan blanda sig med varandra. Skissning kan ta dig bara så långt visst. Kolla på några videor som visar det du vill uppnå, koncentrera dig på den saken du är mindre bra på (outlines, shading etc) och kolla extremt noga hur de gör just den delen. Lägger dom cannan på snedden, vinklar uppåt, vilken cap är det etc.. Det är ögonen och hjärnan som ska arbeta när du ska göra någonting riktigt bra.
Citera
2012-05-27, 22:17
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Skissa vidare, gör det varje dag, hela tiden.
Men det är bra att nöta lite på riktigt också, lagliga väggar, fames osv, skaffa dig en plywood-skiva och måla på den.
På så sätt borde du klara av att bygga upp både stil och cancontrol.
Du kan skita i det jag har skrivit och ge dig ut och härja direkt, det är definitivt mer "hardcore" men det medför också risken att få en toy-stämpel som kan bli svår att tvätta bort.
Citera
2012-05-29, 16:30
Medlem
Citat:

undrar också hur länge du har skissat? Jag har skissat nästintill varje dag i snart 1,5 år och jag börjar känna att jag kommer någon vart! men är ingen mästare på det än! Det går trögt för vissa och snabbare för andra men det är bara fortsätta! detta kan låta klyschigt(stavning?) men tappa inte tron på dig själv! De var jag själv nära att göra i början men jag hoppa upp på hästen och brände på för fullt och man känner att det börja visa resultat! Det första misstaget jag gjorde som var anledningen till att jag nästan la ner allt! jag skissa i kanske 2 månader eller något sådant och på dom två månaderna fick jag fram en endaste någorlunda hygglig skiss som jag skulle ut och köra på en laglig vägg! det var det vidrigaste jag sett det som jag slängt upp där på väggen! då släppte jag allt och sluta tänka graff! Men som sagt det är bara skissa skissa skissa som alla andra säger!
Citera
2012-06-19, 02:55
Bannlyst
Hur kan man få tag på fatcaps till vanliga "skitburkar" vilket inte är skit bara man byter caps på dem.Testade ugnspray såg ut som ny fat men den passade inte alls
Citera
2012-06-19, 10:49
Medlem
atribecalledquests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiswat
När man ska köpa squeezer, ska man köpa en med färg eller ink? vad är fördelarna med ink / färg?
och nakdelarna med ink / färg?
den allout bästa är MOLOTOW COVERALL som är ett ink men det är lite tjockare så det rinner inte och så blandar du det med OINK INK eller CORIO INK som är väldigt svårt att ta bort men rinner otroligt mycket !! där har du min favvo blandning (nästan det enda jag använder) och väldigt coola färger om du blandar molotow(kommer endast i svart) och oink eller corio som kommer i flera färger ...och då får du en unik färg om ingen annan har! dont do drugz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in