Citat:
Ursprungligen postat av
7.2PaRichterskalan
Oj,jag e nog fel att fråga då jag inte skulle tänka alls eller lägga någon vikt vid det.
Däremot tänker jag nu på hur det kan påverka detta mord?SD tänker inte som du skulle ha tänkt och jag kan hålla med att du e en mycket bättre tänkare men att få det att gå ihop med det här ser inte jag.
Där ser du, de flesta lägger nog inte så stor vikt vid en nyckel som man inte vet vart den hör.
Nu är visserligen SD misstänkt (vilket jag har för mig att han hävdade att han inte visste att han var när det städades), men från det till att misstänka att någon sätter dit en...vilket han förmodligen inte tror heller.
Om han nu säger en sådan sak till HD och de andra där hemma, så skaffar han nog bort nyckeln, det med anledning av att han ju har sagt att någon planterat nyckeln! Inte vill ha en sådan nyckel kvar hemma, eller hur!
Annars tänker nog de flesta att man sparar nyckeln, därför att det ändå kan komma en förklaring plötsligt. En nyckel tar väl inte så mycket plats.
Därför är nyckeln kanske av betydelse ändå på något sätt.
Att den var Lenas eller att den går till något ställe som han absolut inte vill ska upptäckas. Kanske har han sparat den för att ha tillträde till något ställe som han inte borde ha.
Tornet var väl ett sådant?
Vi kommer aldrig att få veta misstänker jag. Nyckeln är säkert long gone.