Citat:
Ursprungligen postat av
Handlr
Du bör inkludera Stefan Davidssons intressen här, han är lite utöver det vanliga.
Det kan ha att göra med hans barndom att göra... glömd och inte sedd ?
Nu syns han och folk vet att han är aktiv i GeoCaching, varför är det viktigt egentligen ?
Försöker han bevisa för sig själv att han betyder något ?
För jag kan tänka mig att det är något där som skaver med relationen till mamman.
Lyssna på förhöret där förhörsledaren frågar honom om han skulle vilja vara "hjälte".
Att han hoppas att
piloten kolar av så att han kan gå fram och styra
planet och rädda alla.
Han nämner också 11/9 under ett av förhören. Det kanske var en nyhet för honom.
Men han la fram sitt
CV som pilot där i krokarna.
Vi får hoppas SD trycker på
knappen så det blir
Hjul när han landar sitt plan

Haha.
Du kan vara lugn, SD har inga nerver, så det är klart han trycker på "hjul", även om det ligger två döda piloter i kabinen. No problems. SD är lösningsorienterad, du vet...
Jag tänker på det som Lena skrev till någon, att SDs pappa inte tyckte att huset de köpte var något att ha. SD ville alltid försöka leva upp till pappans förväntningar och det var därför han renoverade huset som en galning.
Å andra sidan var det mamman som verkade ganska kall? Minns inte längre vem som sa det. Men det kan alltid vara ett problem för ett barn. Ett barn behöver ju kunna knyta kontakt med någon som älskar det i den tidiga spädbarns åldern, vilket kan ha inverkat, vad vet jag.
Men som jag har förstått det, säger de andra syskonen att SD var ett favoritbarn. Kanske blev han det för att han försökte leva upp till det svåruppnåeliga att vara omtyckt?
Det var millimeterrättvisa vad gällde saker, men barnen verkar alla ha koll på vilken "rangordning" de hade. Sådant kan skapa ångest och en vilja hos barnet att man förstår att man bör vara på ett visst sätt för att uppnå kärlek.
Säkert inte medvetet hos föräldrarna, eftersom de var noga med den "fysiska" rättvisan.
Det kan ha varit här SD skapade sin persona "Mr Nice Guy". Allt det dåliga skulle tryckas ner, för att bli perfekt och omtyckt.
Man vet ju inte heller om det finns ärftliga drag av kyla i familjen. Det i kombination med uppfostran.
(Spekulation)