2020-09-12, 12:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
:

*Ursprungligen postat av*Sh.Holmes

Ja vem filmade genom fönstren? Gick in och la ljus i sängen? Vem ljög för sin fru för att få fortsätta träffas? Vem krävde blind lydnad för radiotystnad?
Sd va, eller vad tänker du dra upp nu? Att LW älskade oralsex?

Tänker du inte ens försöka svara? Det handlar om vem som stalkade vem.
Det hjälper inte att du lägger upp textväggar och stoppar huvudet i sanden.
Stefan förföljde och ofredade Lena under flera år.

Och hon gjorde lika dant tillbaka.

Läs gärna anmälan så ser du att Lena inte ens
ville säga åt S att sluta. Hon kunde dragit ner
persiennerna och tagit tillbaka nyckeln om
det var ett problem. Men det gjorde hon
inte. Polisen sa åt henne att blocka honom.
Det ville hon inte heller. Jag tycker att det är
du som stoppar huvudet i sanden.
Lena klagade på att SD och HD bara brydde sig
om ytan men hon var ju lika dan. Hon tog ju
tillbaka anmälan för att hon var rädd för vad
folk skulle tycka om hennes förhållande med
SD. Och så kom ju SD med blommor och
choklad.
Citera
2020-09-12, 12:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du tjatar om sex parallella KK.
LW var singel och dessa KK träffade hon i olika perioder under flera års tid.
Det är inte ett dugg exceptionellt för en attraktiv singelkvinna.

Skärpning,,Lenas sexuella gränslöshet och knullande med gifta män samt mappar med hundratals manliga kön i olika tillstånd är inget som en "normal" Pastor nedlåter sig till vilket jag är fullkomligt övertygad om att mördaren håller med mig om.

Det är mycket vanligt (ca, 25%) att vara otrogen emedan det är så ovanligt att en pastor knullar mannen hon vigt med sin granne och vän att det inte finns statistik för det av den enkla anledningen att det inte är mätbart.
https://www.nuntium.se/undersokning-visar-sa-manga-svenskar-ar-otrogna-mot-sin-partner/

Vad nu hennes ovidkommande utseende har för relevans så var hon ful som stryk och hade hon inte lagt upp sig så hade männen inte flockats runt hennes vilket var syftet med sexmissbruket.

Det går inte ljuga bort LW från anledningen till att mördaren slog ihäl henne. Nej mördaren hade inte rätt att mörda henne men likväl är det en lögn att påstå att hon själv inte var motivet.
Citera
2020-09-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En till "favorit i repris"

Som jag ser det säger SD underförstått att han har alibi till sent och att han var hemma från kl 23 och framåt, då har pysslade med saker i köket så hon skulle kunna ha sett honom eftersom han var hemma.

"Chatt vittnet AS och SD när de eskorterades från resan till USA :
Aktbil 151, sid 194:

(Min fetning)

SD: "lngen fara
Jag är som ni förstått
misstänkt
Var ,anhållen i tisdags
några timmar
På väg hem nu igen
från usa då de hade
fler frågor
"

SD: "Tack
Hörde nu att de är
klara I huset, och har
satt i mina lås igen
Eskorteras nu av polis
från usa till Sverige
Blev kort semester ett
dygn i amerikanskt
häkte bara
Får se vad som händer
vidI gränsen i sverige
Men värst för Lena
såklart
"

19 maj:
SD:"Det är Lena man hittat
Jag är alltjämt
misstänkt.
Hoppas de hittar något
som ger mig alibi
Hanna mår sämre
Barnen mår till synes
bra
"

SD:"Vi håller oss borta
Supersnällt
erbjudande
Supersnällt
Vi är med Hannas
föräldrar i
sommarstugan
Kroppen hittad på
byalagsgatan ner mot
motorvägen
"

SD:"Och något annat
föremål i skogen
bortanför er. Jag bor
mellan de platserna.
Börjar tänka någon vill
sätta dit mig nästan.
Men har inga fiender.
"

AS:"Vad kan vi göra för ditt
alibi. Vi mötte dig ju på
måndagskvällen?
"

SD:"Jag har alibi till sent.
Och fabricera något
ska vi ju inte göra
såklart

Ni såg mig inte röra
mig i huset något efter
23 och framåt?

Körde tvättmaskin
Packade vi köket
Jobbade lite med
telefon i köket

Lena var online till
23:17, och försvann då
oväntat ur olika
chattar.
"

22 maj:
SD:"Tack A. Det är jobbigt,
framför allt för H.
Har ni vattenspridare?
Jag har ju sått på lite
gräs där det var svagt,
och där behövs nog
fukt nu. Annars ber jag
Karin.
"

Jag frågar mig nu hur grannarna känner inför att ha SD som granne.
Men även på jobbet, hur känns det för Örebroarna att veta att SD jobbar med oss. Efter allt som framkommit i FUP, måste byggföretag i Örebro känna obehag att samarbeta med honom.
Inte så att de tänker att han är farlig för dom, men för att han visat sig som en opålitlig figur, som kan ha mördat en person.
Måste vara stora problem för Tyréns att handskas med det här.

Intressant att han skriver "jobbade lite med telefon i köket"... det var ingen dator inblandad där tydligen.
Citera
2020-09-12, 12:18
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du har så rätt!
Ibland är det det som fattas i texten som lyser klarast.
Det är tydligt hur fokuserad han är på sig själv och hur lite fokus är på Lena. Även om man är misstänkt för brottet, så borde det ändå upplevas som en katastrof att hon har hittats död. Så nära hemmet. Alla tänker ju hur kan detta ha hänt, vad, vem... men SD varken reagerar på det eller undrar. Och jag inbillar mig att om jag var oskyldig, då skulle min tanke inte vara att de inte kommer att lösa det här, utan jag skulle tänka att det kommer att visa sig att jag är oskyldig. Naturligtvis. Inte tänka att hoppas att de hittar ett fingeravtryck, det låter underligt att säga så detaljerat.

Ibland är det exakt tvärtom, nästan som att han snuddar vid sanningen, eller närapå skriver ut den i klartext...

Lite senare i konversationen:

att du var väldigt vanlig och avslappad
och fin med barnen, skriver jag Ola.
Vi såg dig tyvärr inte så sent
"

SD:"Jo, jag var nog som
vanligt....
Hade liksom inte ont
blod i tanken

Hoppas det finns
fingeravtryck eller
något på platsen. Jag
är visst ensam
misstänkt.
"

Och här kommer den tanke som han verkar ha kört några gånger:

"Och något annat
föremål i skogen
bortanför er. Jag bor
mellan de platserna.
Börjar tänka någon vill
sätta dit mig nästan.

Men har inga fiender
"

Jag har lite svårt att ta på vad som känns konstigt i hans tankar, men det är för mig ett främmande sätt att tänka. Det är som att han vill plantera dessa tankar hos andra för att kasta misstankarna åt annat håll.

Personligen tror jag ju inte att han är oskyldig. Men säg att han är det. Är det sådan tankar du skulle få då? Att någon vill sätta dit dig? Minns även det där med nyckeln som hittades hemma hos SD och som ingen kände till vart den hörde. Dottern sa vid en resa under en bilskjuts till barnets förälder att SD trodde att någon planterat nyckeln där för att sätta dit honom (obs, fritt ur minnet). Varför skulle en oskyldig familjefar ha sådan tankar?

Nä, han har inte det, utan han vill kasta skuggor över andra.
(Spekulation, naturligtvis)
Du bör inkludera Stefan Davidssons intressen här, han är lite utöver det vanliga.
Det kan ha att göra med hans barndom att göra... glömd och inte sedd ?
Nu syns han och folk vet att han är aktiv i GeoCaching, varför är det viktigt egentligen ?
Försöker han bevisa för sig själv att han betyder något ?
För jag kan tänka mig att det är något där som skaver med relationen till mamman.
Lyssna på förhöret där förhörsledaren frågar honom om han skulle vilja vara "hjälte".

Att han hoppas att piloten kolar av så att han kan gå fram och styra planet och rädda alla.
Han nämner också 11/9 under ett av förhören. Det kanske var en nyhet för honom.
Men han la fram sitt CV som pilot där i krokarna.

Vi får hoppas SD trycker på knappen så det blir Hjul när han landar sitt plan
Citera
2020-09-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Du bör inkludera Stefan Davidssons intressen här, han är lite utöver det vanliga.
Nu syns han och folk vet att han är aktiv i GeoCaching, varför är det viktigt egentligen ?
För jag kan tänka mig att det är något där som skaver med relationen till mamman.
Lyssna på förhöret där förhörsledaren frågar honom om han skulle vilja vara "hjälte".

Att han hoppas att piloten kolar av så att han kan gå fram och styra planet och rädda alla.

Du är nog inne på rätt spår där i dina tankar om att S inte blivit sedd av sin mamma. Därför behövde han 3 mammor - riktiga mamma, frugan H och älskarinnan L i smyg. Alla fick heta mamma i mobilens kontaktlista och L var @mamma. Jag tror han saknar henne. H kommer aldrig komma i närheten att fylla tomrummet efter den "småtokiga" men ack så heta L...
Det är synd om människorna och kanske lite farligt också...

S behövde glorifiera sig. Han ville bli sedd som härligheten. Tragiskt att se och det mest tragiska är att den som bekräftade honom mest är den som blir mördad. H på tur?
Senast redigerad av Ulanna 2020-09-12 kl. 12:39.
Citera
2020-09-12, 12:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Intressant att han skriver "jobbade lite med telefon i köket"... det var ingen dator inblandad där tydligen.

Det minns han tydligen
Att det inte var med datorn han jobbade.
Citera
2020-09-12, 12:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

L*na W*sström
en och annan present
/../
18 februari 2018 01:00
L*na W*sström
en pytteliten tummetott
18 februari 2018 01:00
L*na W*sström
du ger inget oss

Det är intressant att läsa hur LW jämför SDs agerande i termer av "tummetott", dvs. att hon tyckte att hon inte fick mer än tomma löften av honom. Det var ju faktiskt så jag redan tidigt tolkade hennes kommentar där hon även kallade honom för "tummetott" i samband med geocachingeventet Planetarypursuit:

Mitt inlägg från 2018-07-01:

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske "lovade" SD i början av deras romans att han hade för avsikt att skiljas, så att LW och han skulle kunna gifta sig. Men istället förhalar han det så länge att LW börjar tröttna. Hon känner sig lurad i det att hon minsann skiljt sig från UW, och förväntar sig att SD ska hålla sin del av överenskommelsen. Han vill dock innerst inne inte skiljas från sin fru, egentligen är han ganska nöjd med sitt gifta liv med HD och döttrarna (dvs. det klassiska "vänstrande-syndromet" att både äta kakan och behålla den).

När LW inser detta konfronterar hon honom med att han ju lovat att skilja sig, och börjar ställa ultimatum. I sin frustration vill hon prata ut, men SD är mer undanglidande på temat. Därav bl.a. bilincidenten med påföljande misshandelsanmälan.

Jag tycker nämligen att man senare i hennes tvetydiga gliringar som Herr Tummetott (från sagan om Mäster Skräddare, se länken nedanför), inte enbart syftar på hans skadade tumme, utan även ger uttryck för att det kommit många tomma löften från hans sida.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mäster_Skräddare

(Sedermera får även HD nog av hans "det bidde en tumme-velande" och lämnar i sin tur in skilsmässoansökan).
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-09-12 kl. 12:46.
Citera
2020-09-12, 12:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Var det inte du som började skriva om "LWs lösaktighet" här i tråden? Varför vill du uppehålla dig vid detta ämne? Vad anser du om SD som haft ett sexuellt förhållande till en "lösaktig" kvinna i 6 år? Hur kunde han låta det pågå? Inbilla mig inte att SD var ovetandes om LWs sexliv.

Du ältar om sex som inte leder någonstans. I och med att mordet var noggrant planerat och utfördes besinningslöst kan bara livstidsdom bli aktuellt. Och den domen kommer.
Det intressantare är varför några lever i så stark förnekelse om varför Lena mördades så att dom inte ens avstår från att ljuga?

Bakom pelargonerna visse hela Hjärsta vad Lena höll på med och jag sätter min peng på att Hjärsta inte kommer gå till historien som den hycklande avkroken där Lena mördades utan kommer leva kvar som hålan (ala Knutby) där porr-pastorn knullade andras män. Tro mig.

Låt Lenas öde leda till att bipolära med så livsförstörande problem som LW hade får hjälp innan dom lyckas hinna någon som inte accepterar bli utsatt för hennes anmärkningsvärda elakheter. Till motsats från att odla nya Lenor i den dysfunktionella omgivning där Lena alla-gör-väl-fel-någon-gång hämtade sin näring att köra över sin omgiving..

Att som ett flertal knäppisar sticka huvudet i sanden och jaga framskvallrade spöken är en skymf mot lärdomen som klokare medlemmar drar av LW öde..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-12 kl. 12:49.
Citera
2020-09-12, 12:51
Medlem
Darkwinds avatar
[quote=GilGrissom82|72900418]Det är intressant att läsa hur LW jämför SDs agerande i termer av "tummetott", dvs. att hon tyckte att hon inte fick mer än tomma löften av honom. Det var ju faktiskt så jag redan tidigt tolkade hennes kommentar där hon även kallade honom för "tummetott" i samband med geocachingeventet Planetarypursuit:

Jag tolkar det som att hon retar honom för hans LILLA penis. Eller för att han hade tummen i bandage en tid. Kanske för att Lena bitit honom i tummen. Nån form av ondska ligger i dessa gliringar. Mycket vanligt att kvinnor "angriper" mannens "familjelycka". Speciellt om kvinnan ratats av mannen.
Citera
2020-09-12, 12:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja just, det är ryckiga rörelser som utlöst uppdaterandet av webbsidan, det är åtminstone tekniskt mer sannolikt än spontansurfandet som forensikern hävdat, även om jag anser SD-s förklaring är den rimligaste. Kanske bara notknapparen som fortfarande tror på forensikerns förklaring, vilken den nu är, vet inte om det är nån som fattat.
Intressant fråga, det sista där. Min egen tolkning av denna statens officiella version är att det handlar om en s.k. homunculus-teori, dvs. ett försök att förklara SD:s dators beteende genom att anta att det finns en homunculus där inne i datorn som uppdaterar webbsidor vid väl valda tillfällen. En homunculus är lite som ett mysterium, skapat av gud. Juridiskt kan det här säkert fungera även i hovrätten, men ur vetenskaplig synvinkel håller det naturligtvis inte.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Homunculus
Senast redigerad av Draifos 2020-09-12 kl. 13:47.
Citera
2020-09-12, 12:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr

Haha.
Du kan vara lugn, SD har inga nerver, så det är klart han trycker på "hjul", även om det ligger två döda piloter i kabinen. No problems. SD är lösningsorienterad, du vet...

Jag tänker på det som Lena skrev till någon, att SDs pappa inte tyckte att huset de köpte var något att ha. SD ville alltid försöka leva upp till pappans förväntningar och det var därför han renoverade huset som en galning.

Å andra sidan var det mamman som verkade ganska kall? Minns inte längre vem som sa det. Men det kan alltid vara ett problem för ett barn. Ett barn behöver ju kunna knyta kontakt med någon som älskar det i den tidiga spädbarns åldern, vilket kan ha inverkat, vad vet jag.

Men som jag har förstått det, säger de andra syskonen att SD var ett favoritbarn. Kanske blev han det för att han försökte leva upp till det svåruppnåeliga att vara omtyckt?

Det var millimeterrättvisa vad gällde saker, men barnen verkar alla ha koll på vilken "rangordning" de hade. Sådant kan skapa ångest och en vilja hos barnet att man förstår att man bör vara på ett visst sätt för att uppnå kärlek.

Säkert inte medvetet hos föräldrarna, eftersom de var noga med den "fysiska" rättvisan.

Det kan ha varit här SD skapade sin persona "Mr Nice Guy". Allt det dåliga skulle tryckas ner, för att bli perfekt och omtyckt.

Man vet ju inte heller om det finns ärftliga drag av kyla i familjen. Det i kombination med uppfostran.
(Spekulation)
Citera
2020-09-12, 13:29
Medlem
notknapparens avatar
Katt- och råtta lek:

Aktbil 164, sid 83-84 Sparade screenshots från Lenas mobil
19 okt-17

20:34
SD: Vet ej

SD: Går nu

SD: Kan bli fem minuter

SD: Kan bli mycket mer

20:35
LW: Fem tills vi ses eller vad?

20:36
LW: På cykeln nu

20:36 (?)
SD: Ha. Fem till vi ses. Eller tio. Eller 20, 48
eller 60 eller inte alls. Eller annan tid.

20:38
SD: His granne nu

20:39
SD: Blir mycket kort varsel

20:39
LW: Fattade det fanns ett spann

20:40
LW: Var osäker om det var tills vi skulle
kunna ses eller hur länge

20:53
SD: Snart

20:53