2020-09-11, 20:45
Medlem
Slottsherres avatar
En sotare i min barndoms småstad sades leva på uteslutande wienerbröd och brännvin.
Sant eller inte, han kunde inte användas som sedelärande exempel, då han blev över 80 år.
Citera
2020-09-11, 21:51
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
En sotare i min barndoms småstad sades leva på uteslutande wienerbröd och brännvin.
Sant eller inte, han kunde inte användas som sedelärande exempel, då han blev över 80 år.

Det där är vanligt.
Känner flera riktiga a-lagare som överlevt renlevnadsmänniskor.
Citera
2020-09-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Du är varmt välkommen till kyrkan på söndagar du med.

Han verkar vara påläst och har gjort sin hemläxa och därmed inte har någon intention att besöka någon kyrka. Det brukar hänga ihop men jag kan ha fel.
Citera
2020-09-11, 23:43
Medlem
ChiCoLas avatar
Har en snubbe på jobbet, dricker ofantliga mängder alkohol både i veckorna och på helgerna , han är däremot välfungerande , kommer i tid och är bra på sitt jobb. Men han dricker exakt varje dag. Det blir en del snabbrätter och sen dagens lunch på jobbet . Men han har ju arbete också.

En nära anhörig söp som fan innan han dog av cancer. Han käkade en del ris och köttbullar, satt på bänkarna på torget i sin stad hela söndagen för då fanns det mkt folk ute han kunde gapa på.
Citera
2020-09-12, 06:46
Medlem
Skrämmande att alkohol tillåts egentligen det förstör och trasar sönder familjer. All narkotika och alkohol borde förbjudas. Så otroligt många som super sönder sina liv och familjer. Visst jag tar ett glas vin ibland och en öl ibland men man känner direkt de negativa effekterna när man är så pass ren från alkohol. Alkohol är inte bättre än viss narkotika men allt är förkastligt ändå.
Citera
2020-09-12, 06:49
Medlem
Falukorv självklart
Citera
2020-09-12, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Skrämmande att alkohol tillåts egentligen det förstör och trasar sönder familjer. All narkotika och alkohol borde förbjudas. Så otroligt många som super sönder sina liv och familjer. Visst jag tar ett glas vin ibland och en öl ibland men man känner direkt de negativa effekterna när man är så pass ren från alkohol. Alkohol är inte bättre än viss narkotika men allt är förkastligt ändå.

Ja skadligt mycket fysiska skador . Sen psykiska och socialt. Jag undrar hur det sett ut i Sverige om dom istället för att förbjuda marijuana förbjöd alkohol.
Man blir inte tung narkoman av detta och biverkningar är betydligt mindre under långvarigt bruk och om det används som alkohol betydligt mindre. Men det är ju väldigt liv om man skriver så men alkohol är normaliserat . Hade vi haft debatt om vad dom äter de brukar äta ganska bra mat. SEN orkar dom inte bråka och tjafsa eller sitta på Park bänk snarare hängmatta i parken eller skogen där de inte stör andra och lite musik och en bok på en söndag. Tror alkoholister har en konstant ångest som måste lugnas med alkohol på söndagar.
Citera
2020-09-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Jag kom precis att tänka på det. I parker kan man se alkisar sitta och öla hela dagarna och halva nätterna, men jag har aldrig sett någon av dem äta. När och var gör de det egentligen?
Arbogapilsner och mjölk samt bönor på burk är en klassiker här på västkusten. Annars är en grillad med bröd inte helt ovanligt...
Citera
2020-09-12, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Jag kom precis att tänka på det. I parker kan man se alkisar sitta och öla hela dagarna och halva nätterna, men jag har aldrig sett någon av dem äta. När och var gör de det egentligen?

Kan berätta för dig att de flesta alkolisterna hittar du i "vanliga" hem. Rika som fattiga. De som skåpsuper i villaförorten gör det mer diskret men är lika mycket alkisar. De du ser på bänkarna är de som inte har lika mycket resurser och antagligen slutat bry sig för att dölja det. Numer så är det nog minst lika mycket "pillertrillare" som alkolister.. värk, för ryggen, insomningstabletter, antidepp, psykofarmaka osvosv som är enkel och billig behandling ist för exempelvis samtalsterapi.. Landet lagom är inte så lagom något mera och folk rymmer bubblan med berusningsmedel.
Citera
2020-09-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det där är vanligt.
Känner flera riktiga a-lagare som överlevt renlevnadsmänniskor.
/ Det tror jag säkert att det finns riktiga stålmänniskor som kan överleva mycket men de för de flesta människor så är drogmissbruk av Alkohol ej bra ett bra exempel är Lemmy som drack mycket alkohol samt använde hasch och amfetamin men vad kan det bero på ? Jo han hade gott om pengar så han behövde inte köpa FULknark ( allt knark är iofs FULknark men ändå)
samt så behövde förmodligen bo på gatan eller stjäla och hålla på.
Citera
2020-09-12, 15:10
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Falukorv självklart
Kall

Vill man lyxa till det så kan man ha den som skivor på rågbröd, en så kallad GW
Citera
2020-09-12, 18:56
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Alkisar har ingen öl kvar på söndagar. Inte fattiga alkisar i alla fall.
Nja. Nu måste vi ta detta på långbänk. Min ex fru, eller vad hon nu är, kallar mig för alkis och jag har öl stående i veckor. Antingen har du eller hon fel.

Mycket härskarteknik i att kalla folk för alkis tror jag. Bara ett av de epitet som kastas runtom.
Edit: Och i morgon skall jag gå och träna, äter väl en vanlig tonfisksallad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in