2006-05-22, 11:53
Medlem
IMPlicits avatar
Jag kom precis att tänka på det. I parker kan man se alkisar sitta och öla hela dagarna och halva nätterna, men jag har aldrig sett någon av dem äta. När och var gör de det egentligen?
Citera
2006-05-22, 11:55
Moderator
Sun Rulers avatar
Tankeväckande fråga faktiskt. De lokala alkisarna vid skanstull och björns trädgård brukar äta mosbricka, sedan vet jag inte om någon korv följde med eller om det endast var mos med mosbricka de beställde.
Citera
2006-05-22, 12:02
Medlem
BlackSheeps avatar
En del alkisar äter knappt nånting.

Har en gubbe på mitt jobb som är alkis och har slutatnu för att supa på heltid..

När det var värst drack han över tre liter sprit om dagen, och åt ingenting..
Han klarade sig så i 4-5 dagar, sen sa hans kropp upp sig och han fick bo på sjukan ett tag.

Tydligen så handlade allt om att supa och knapra piller, fanns liksom ingen tid för att äta.
Citera
2006-05-22, 12:03
Medlem
Öl = Flytande bröd
Citera
2006-05-22, 12:23
Medlem
Spider Mikes avatar
Räkost på tub brukar dom lokala alkisarna mumsa på här..
Citera
2006-05-22, 12:32
Medlem
JackassTREs avatar
Alkisar som sitter på bänken äter kokt papper med lök!

Den stora skaran av alkisar sitter på Rich eller Cafeopera och äter gåslever och hummer 6 dagar i veckan! Eller så tar de med sig någon enkelt lunch paket från Melanaders fisk till den lilla våningen på Strandvägen Kan det vara så kan man kalla dem för fin alkisar?
Citera
2006-05-22, 12:37
Medlem
[SIZE=2]Rå falukorv med skinnet hängandes o slafsandes [/SIZE]
Citera
2006-05-22, 12:39
Medlem
Såg några alkisar som hade fångat en gräsand som dom skulle grilla i den lokala parken...
Citera
2006-05-22, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekblad
Såg några alkisar som hade fångat en gräsand som dom skulle grilla i den lokala parken...

....har väl tröttnat på KORV i alla former
man tager vad man haver eller något
Fast nu blir jag faktiskt full i skratt samtidigt
Citera
2006-05-22, 13:20
Medlem
Lassemans avatar
När jag jobbade i centrum så handlade alkisarna ofta fläskkorv och falukorv. Sen även såna där korvar med risgrynsgröt och spaghetti och köttfärssås. Sen satt dom där på bänkarna och sörpla i sig, eller drog med sig nån fyllekärring i gänget för en mysig middag.
Citera
2006-05-22, 13:22
Medlem
Rakshasas avatar
Jag hörde för länge sedan en alkis säga till en annan alkis att allt han behövde per dag var en gul lök och en liter mjölk.
Citera
2006-05-22, 13:42
Medlem
Spider Mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakshasa
Jag hörde för länge sedan en alkis säga till en annan alkis att allt han behövde per dag var en gul lök och en liter mjölk.
Ja lök och öl ska man tydligen klara sig ett tag på likaså bananer och öl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in