2020-09-12, 19:09
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Nja. Nu måste vi ta detta på långbänk. Min ex fru, eller vad hon nu är, kallar mig för alkis och jag har öl stående i veckor. Antingen har du eller hon fel.

Mycket härskarteknik i att kalla folk för alkis tror jag. Bara ett av de epitet som kastas runtom.
Edit: Och i morgon skall jag gå och träna, äter väl en vanlig tonfisksallad.

Hur fattig är du då?
Citera
2020-09-12, 19:15
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Hur fattig är du då?
Jag skulle verkligen inte vilja beskriva mig rik, sett till inkomst, ligger jag på de nedre 10% i Sverige som arbetar.
Citera
2020-09-12, 19:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Jag skulle verkligen inte vilja beskriva mig rik, sett till inkomst, ligger jag på de nedre 10% i Sverige som arbetar.

Ja, då kanske du är bättre på att planera än de alkisar jag känt.
Citera
2020-09-12, 19:24
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, då kanske du är bättre på att planera än de alkisar jag känt.
Eller så har min fru fel?
Edit: Eller vad hon nu är.
Citera
2020-09-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utivarhage
Kan berätta för dig att de flesta alkolisterna hittar du i "vanliga" hem. Rika som fattiga. De som skåpsuper i villaförorten gör det mer diskret men är lika mycket alkisar. De du ser på bänkarna är de som inte har lika mycket resurser och antagligen slutat bry sig för att dölja det. Numer så är det nog minst lika mycket "pillertrillare" som alkolister.. värk, för ryggen, insomningstabletter, antidepp, psykofarmaka osvosv som är enkel och billig behandling ist för exempelvis samtalsterapi.. Landet lagom är inte så lagom något mera och folk rymmer bubblan med berusningsmedel.

Klockrent svar.
Citera
2020-09-15, 13:48
Medlem
MobbadeJessicas avatar
De käkar väl vad som helst, gärna något billigare än vad vanliga svenssons äter. På söndagar är det ingen idé att gå till parken, systembolaget har ju ändå stängt.
Citera
2020-09-17, 20:41
Medlem
Jag sitter och funderar när jag såg en parkbänksalkis äta och jag kan inte påminna mig att jag sett det någonsin. Måste börja bli dement. Jag tror de smygäter om nätterna, likt daggmaskarna som kommer upp ur sina hålor och betar gräsmattorna om nätterna. Det var å andra sidan länge sedan jag såg en riktig thinnerlodis, fanns fler förr tycker jag. Men min bättre hälft menar att jag inte ser dem.
Citera
2020-09-19, 05:42
Medlem
Är det utrett vad dom gör och äter övriga dagar (förutom söndagar) ?
Citera
2020-09-26, 17:40
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadisonJayden
Är det utrett vad dom gör och äter övriga dagar (förutom söndagar) ?
Övriga dagar dricker de sprit, berättar rövarhistorier och äter ärtsoppa. Knäckebröd går det ned mycket också. En och annan leverpastejsmörgås.
Citera
2020-09-27, 08:58
Medlem
erpers avatar
Thaimat.
Citera
2020-11-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Jag kom precis att tänka på det. I parker kan man se alkisar sitta och öla hela dagarna och halva nätterna, men jag har aldrig sett någon av dem äta. När och var gör de det egentligen?
De riktigt alkoholiserade äter inte särskilt mycket överhuvudtaget. Magen har förstörts och aptiten är borta. De lever av drickandet, vilket mättar dem. Endera dagen säger kroppen ifrån och då finns det inte mycket mer att göra. Möjligen att de får intravenös näringslösning under en tid. Oftast har de utvecklat grava leverskador och döden är ett faktum.
Citera
2020-11-06, 22:29
Medlem
Aptit spelar ingen roll, och förhållandet på levern att den är kass , spelar ingen roll, hur de mår spelar ingen roll, bostadsförhållanden spelar ingen roll, ekonomi spelar ingen roll - utan hjälp TS besvara frågan Den enkla frågan - Vad gör de på Söndagar, och just Söndagar, ej andra dagar i veckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in