2020-09-08, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
de är absolut överpresenterade i sexköp
https://sverigesradio.se/artikel/7531721

men visst, det är troligtvis inte lika illa som vid gruppvåldtäckter.

det framgår ju även att de endbart tagit med utrikesfödda, majoriteten av brott står endå 2gens (1-2 utrikesföda föräldrar) invandrare för, de är i regel sämre integrerade än sina föräldrar.

Prova att resonera sakligt, dina fantasier är inte superintressanta.

Jag har ltie svårt att förstå vad som är pantat? att utrikesföda är överrepsenterade vid köp av sexuella tjänster, eller att du "känner" något annat...

det kanske är fler saker som du känner som du borde ifrågasätta?

Läs länken du länkat! gäller den hela Sverige? och vad stråd et i längst ner ?
Just det....alltid bra vet du att LÄSA vad som faktiskt står i länkarna innan man rusar åstad med sina fantasier.

Sen, lär dig en gång för alla att våldtäkt stavas utan c.
Citera
2020-09-08, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muchogusto
Den data som finns visar att de är överrepresenterade.

Dessutom, om sexköp enligt feminister är ungefär som våldtäkt så borde den grupp som är överrepresenterade i våldtäkter vara överrepresenterade i sexköp.

Om sexköp, vilket feminister påstår, beror på patriarkal kvinnosyn så borde män från mer patriarkala kulturer vara överrepresenterade.
Om du syftar på länken från Uppsala P4, så gäller den alltså bara Uppsala och bara den lilla klick med män som blivit lagförda och nej, det räcker alltså inte för att komma med det påstående som du/ ni gör.
Citera
2020-09-08, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Läs länken du länkat! gäller den hela Sverige? och vad stråd et i längst ner ?
Just det....alltid bra vet du att LÄSA vad som faktiskt står i länkarna innan man rusar åstad med sina fantasier.

Sen, lär dig en gång för alla att våldtäkt stavas utan c.

Du menar att uppsala inte är representativt för sverige?
(eller de andra distrikten som noterar ursprungsland)

Har du något annat än din politiska övertygelse och dagsform at bidra med?

helt ärligt, bara för att folk omkring dig inte orkar med dina känslostormar och skrikande så betyder inte det att världen har omformat sig till din vision, en 3åring ger ju upp den fantssin inom 5 minuter. du tar nya tag varje dag...

det är väl inget kontroversiellt med att majoriteten av sexköpen (och andra brott) begås av invandrare. Det är ju precis så du vill ha det.

Att du "önskar" att det minnsan är "onda rassister" som fyllt fängelset med 30% utlänningar och 40-60% 1 gen invandrare hjälper väll inte...

den enda rassist här är ju du, som vill att de stacckars MENA flyktigarna ska straffas för frivilig & ömsesidg sexhandel
Citera
2020-09-08, 08:30
Medlem
Citat:
Du menar att uppsala inte är representativt för sverige?
(eller de andra distrikten som noterar ursprungsland)

Har du något annat än din politiska övertygelse och dagsform at bidra med?

helt ärligt, bara för att folk omkring dig inte orkar med dina känslostormar och skrikande så betyder inte det att världen har omformat sig till din vision, en 3åring ger ju upp den fantssin inom 5 minuter. du tar nya tag varje dag...

det är väl inget kontroversiellt med att majoriteten av sexköpen (och andra brott) begås av invandrare. Det är ju precis så du vill ha det.

Att du "önskar" att det minnsan är "onda rassister" som fyllt fängelset med 30% utlänningar och 40-60% 1 gen invandrare hjälper väll inte...

den enda rassist här är ju du, som vill att de stacckars MENA flyktigarna ska straffas för frivilig & ömsesidg sexhandel

Precis, ett alldels för litet urval för att dra några slutsatser om helheten.
1, endast lagförda
2. endast från ett begränsat område.
3 endast från en specifik marknad av sexsäljande.

Och det jag protesterar emot är alltså dumheten av att inte förhålla sig "vetenskapligt" till en studie.
Citera
2020-09-08, 08:35
Medlem
Citat:
1, endast lagförda

Och det jag protesterar emot är alltså dumheten av att inte förhålla sig "vetenskapligt" till en studie.

SÅ du föredrar att känna efter och gissa, även när dina gissningar går stick i stäv mot verkligheten..

bitch plz....

"Vetenskapligt" är en vedertagen term, det är inte ett "made by södertörn" hittepåord för att ge självuplevd tyngd åt dina fantasier.
Citera
2020-09-08, 08:39
Medlem
Citat:
SÅ du föredrar att känna efter och gissa, även när dina gissningar går stick i stäv mot verkligheten..

bitch plz....

"Vetenskapligt" är en vedertagen term, det är inte ett "made by södertörn" hittepåord för att ge självuplevd tyngd åt dina fantasier.

Nej, jag föredrar att ha ett vettigt underlag för mina påståenden om hur något ser ut i verkligheten.
Och DET är just att förhålla sig sakligt eller nu " vetenskapligt" till något.

Vetenskapligt" är en vedertagen term, det är inte ett "made by Slö" hittepåord för att ge självupplevd tyngd åt dina fantasier.
Citera
2020-09-08, 09:30
Medlem
Citat:
Nej, jag föredrar att ha ett vettigt underlag för mina påståenden om hur något ser ut i verkligheten.
Och DET är just att förhålla sig sakligt eller nu " vetenskapligt" till något.

Vetenskapligt" är en vedertagen term, det är inte ett "made by Slö" hittepåord för att ge självupplevd tyngd åt dina fantasier.

Jag hör att du "känner" att majoriteten av sexköpare i sverige (eller ens i uppsala?) inte är invandrare.

Du är mer än välkommen att presentera någotsomhelst underlag för att det är så (nej din hysteria är inte ett underlag, inte heller dina anekdotiska missupfattningar av sakens varande).
Citera
2020-09-08, 09:33
Medlem
Citat:
1, endast lagförda

1. Det är inte så att när polisen gör tillslag mot en lägenhetsbordell så haffar de alla invandrare men låter svenskar gå.
2. Uppsala är representativt då staden har både svenskar och invandrare.
3. Vad är det för marknad som man missat att få med? Den typiska prostitutionen idag och som man vill stoppa är utländska kvinnor som kommer hit och hyr nån lägenhet och slänger upp en annons på en sexsajt. Som i Paolo Roberto-fallet.
Citera
2020-09-08, 09:47
Medlem
Citat:
1. Det är inte så att när polisen gör tillslag mot en lägenhetsbordell så haffar de alla invandrare men låter svenskar gå.
2. Uppsala är representativt då staden har både svenskar och invandrare.
3. Vad är det för marknad som man missat att få med? Den typiska prostitutionen idag och som man vill stoppa är utländska kvinnor som kommer hit och hyr nån lägenhet och slänger upp en annons på en sexsajt. Som i Paolo Roberto-fallet.

Det är det som är bra med TS rubrik, det visar tydligt på hur absurda föreställningar "feminister" har och hur hopplöst kontrolerade de är av sina egna sjuka "känslor", med död och lidande för deras medmänniskor som konsekvens.
Citera
2020-09-08, 10:01
Medlem
Citat:
Det är det som är bra med TS rubrik, det visar tydligt på hur absurda föreställningar "feminister" har och hur hopplöst kontrolerade de är av sina egna sjuka "känslor", med död och lidande för deras medmänniskor som konsekvens.

Vet inte om det är just feminister. I USA är det ju tvärtom många woke-feminister på vänsterkanten som är de främsta förespråkarna av att tillåta både köp och sälj.

Men USA:s vänstern är mer liberal (undantaget ekonomisk politik). De driver ju också på narkotikalegalisering. Vilket svensk vänster inte driver.
Citera
2020-09-08, 10:14
Medlem
Citat:
Vet inte om det är just feminister. I USA är det ju tvärtom många woke-feminister på vänsterkanten som är de främsta förespråkarna av att tillåta både köp och sälj.

Tänkte på den svenska avvarten av feminister.

Det är ju en idiolgisk brytpunkt inom "feminismen" i kölvattnet av 3d wave feminism det här med sexarbetare.

Kvinnor som saknar "sexuel makt" och inte tillför något = hatar sexarbetare
Kvinnor som har "sexuell makt" eller tillför något = bryr sig inte nämvärt

problemet för sverige är ju att feminismen devalverat kvinnors värde, utöver tekniska landvinningar, så de som inte klara av att tävla på samma villkor i samhället behöver ha den makten, de har ju ingen annat att bidra med än vad "gud givit dem".

ju mer egilitärt ett samhälle blir ju mer "kvinliga" blir kvinnorna, och kvinnor HATAR andra kvinnor (sund evulutionär konkurrens)

Att sexarbetare straffas & mördas rör dem inte ryggen.
Citera
2020-09-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Så om man inte har råd att åka på utlandssemester för tiotusentals kronor så är man ett offer? Är ni vänstermuppar helt jävla blåsta på riktigt? Med den definitionen av offer så är det ganska många som är offer. Otroligt resonemang.. verkligen otroligt. Varför kan du bara inte erkänna att kvinnan säljer sex av egen fri vilja?

Haha! Jag är inte vänster. Så har vi det avklarat. Jag är inte höger heller. Så har vi det avklarat också. Är du kvinna och sexsäljare och säljer sex av fri vilja? Om så är fallet, så tror jag dig, absolut. Har ingen anledning att tro att kvinnliga prostituerade skulle ljuga om den saken på ett anonymt forum. Men än så länge lyser dessa med sin frånvaro och det är främst män (inte sällan sexköpare) som basunerar ut hur gärna kvinnor säljer sex. Då kanske du förstår att man blir en aning skeptisk? Särskilt som det jag oftast hör/ser är att kvinnor säljer sex för att finansiera missbruk/har det som en del av ett självskadebeteende eller helt enkelt har det för att tjäna pengar. Inte för att de "älskar" jobbet, utan för att de behöver stålarna, helt enkelt.

Citat:
Sex är inte samma sak som vänskap. Sex behöver inte vara så jävla intimt för att det ska ge något. Vänskap bygger på en djupare relation. Det behöver inte sex göra. Sexlusten kan vara rent spontan och bygga på fysisk attraktion, inget annat. Vad människor som du egentligen gör är att bygga på det gamla konservativa synsättet. Detta var enligt kyrkan att två människor skulle leva i en kärleksfull relation för att ha sex. PRecis samma resonemang du för. Men du är antagligen helt omedveten om det.

Jag är absolut inte emot sex i utbyte mot sex, det tycker jag folk ska ha som vill det. Vad jag tycker är märkligt är sex i utbyte mot pengar.

Citat:
Risken är liten. Väldigt liten. Om du hittar någon seriös prostituerad där ute så är risken minimal.

Hur kan du veta det?

Citat:
Och vissa av oss vill knulla utan kärlek.

Ja, det finns det både män och kvinnor som vill göra. Utan att pengar involveras i sexet.
Senast redigerad av TomatKungen 2020-09-08 kl. 16:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in