Citat:
Ursprungligen postat av
Zibelius
Jag har aldrig riktigt tä kt på det men det ligger säkert en del i det. Och varför främst kvinnor går i taket r det gäller prostitution. Ok en hel del män också, men detr mest en följd av det politiska klimatet idag. När sexköpslagen klubbades var det för att männen i riksdagen inte vågade gå emot resp partis kvinnnoförbund inför risken att bli stämplad som torsk. Och alla vet ju att riksdagsmän ganska frekvent genom åren gått till horor. Idag vågar man det ju sällan men tidigare var det relativt ofta som Stockholmsvistelsen innehöll ett.besök hos någon av huvudstadens galanta damer. Statistiskt är det ju 16-17 riksdagsmän resp 2 rikksdagskvinnor som köpt sex. Siffrorna sannolikt i underkant.
Till saken om sexkonkurrens: Under skoltiden stämplade ju oftare tjejerna en tjej som låg runt som. varande hora. Och där var drivkraften definitivt avundsjuka. Männen/killarna i regel inte lika fördömande.
När det gäller afghanimporten och invandringen som till huvuddelen rör män är det precis motsatsen. Kvinnor är i regel mer positiva därför att de ser chansen till ett lyckat ragg öka. Många går längre än så och håller en toyboy under armarna i skenet av att göra en social insats när i själva verket fittan har velat ha sitt.
Killarna i regel känner av den sexuella konkurrensen mer påtagligt och blir avogt inställda till invandringen.
Nu tror jag iof. att du svarade till fel person. Jag motsäger att det skulle handla om sexuell konkurrens och tänker att det snarare handlar om andra aspekter om du läser mitt inlägg.
Vad gäller att tjejer stämplar sina klasskamrater som ligger med många killar som slampor, så handlar det kanske om att tjejen som ligger runt, råkar ligga med killar som klasskamraterna är kära i. Dvs. det handlar
inte om sexuell konkurrens, utan snarare om ren och skär svartsjuka. Alternativt så är det pryda tjejer som själva inte vågar göra en massa roligt och ser klasskamraten som ligger runt som en person som får ha en massa roligt och blir avundsjuka på henne och då handlar det mer om avundsjuka än om sexuell konkurrens. En del tjejer kanske själva är rädda för att klassas som slampor och visar på hur "fina flickor" de är genom att smutskasta en tjej som ligger mer än dem själva. Inte heller då handlar det om sexuell konkurrens. Jag minns under skoltiden då det var några tjejer som festade en del och låg en del. Snygga, charmiga, snälla och fina tjejer. Deras kamrater kunde vara riktigt hårda och otrevliga, men detta beteende hade de vad det än gällde. De där skitsnackande "kamraterna" var ständigt avundsjuka på det ena och det andra. Ibland var de uppenbart kära i någon kille som tjejerna som låg en del, låg med.
Vad gäller prostitution så är det inte alls samma sak. Jag har mycket svårt att tro att kvinnor är vare sig avundsjuka eller svartsjuka på prostituerade. Inte heller att de känner sexuell konkurrens. Du kan ju bara gå till dig själv och tänka: skulle du känna sexuell konkurrens om en manlig prostituerad sålde sex till en massa enligt dig oattraktiva kvinnor och tanter? Kvinnor och tanter du
inte skulle vilja ligga med. Jag tror ditt svar blir "nej" på den frågan, eller hur? Om ditt svar blir "nej" på den frågan kanske du även kan tänka dig att kvinnorna
inte känner någon sexuell konkurrens av att prostituerade kvinnor ligger med män/gubbar som kvinnorna finner oattraktiva, män/gubbar som kvinnorna själva
inte vill ligga med.
Så vad är det då som får kvinnor att "gå i taket" när det kommer till prostitution? Kanske stark inlevelseförmåga i de prostituerades situation? Att kvinnorna tänker att det måste vara hemskt att behöva ligga med någon man inte är attraherad av. Du vet: kvinnor
penetreras vid samlag, det är en typ av "intrång" i deras kroppar. Och att detta intrång då sker från en man de finner oattraktiv, tror iaf. jag att många kvinnor reagerar på. Och det gäller ju inte bara
en oattraktiv man, utan det gäller
flera oattraktiva män. För hade de prostituerade varit attraherade av männen hade de ju kanske inte velat ta betalt för sexet.
Därtill kommer faktorer som att de prostituerade kan ha sexsäljandet som ett självskadebeteende, eller vara traffickingoffer.
Kvinnorna vill helt enkelt skydda sina medsystrar (oavsett orsaken till prostitutionen) och går därav "i taket". Det har inget med sexuell konkurrens att göra, sådana märkliga förklaringar kommer förmodligen främst från torskar som på något vis vill rättfärdiga sitt eget beteende att köpa sex och nedvärdera de kvinnor som är mot sexköpen. De försöker få dessa kvinnor (som är mot sexköp) att framstå som några slags avundsjuka och osympatiska kvinnor som går helt sina egna egoistiska ärenden när de "går i taket" över sexköp. Medans dessa kvinnor
egentligen främst bryr sig om de prostituerade och lider med de prostituerade, att de inte ska behöva ligga med oattraktiva män etc. Alternativt att kvinnorna som är mot sexköp känner rent äckel över att män/gubbar de ser som oattraktiva ska förlusta sig med unga kvinnors kroppar.