Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
ja, lite av samma fenomen.
"brottsling" = man, låg social klass, knarkare, invandrare, ung, hoodie etc etc.
Övriga grupper går mer frekvent under radarn för rättsväsendet.
det är för den övriga "gruppen" har en mycket lägre överisk, de gör mindre brott.
Citat:
Sterotypiskt tänkande ger konsekvenserna av att just dessa grupper, hur oskyldiga de än kan vara oftare hamnar i sökljuset.
De hamnar inte i tillräklig stor utsträckning i sökljuset, men det har mer att göra med brister inom polisen och rättsväsandet som myndighet.
tröttnar du aldrig på att dina fantasier leder dig fel, det är ingen kontroversiell eller svår funnen fakta jag ger dig.
Citat:
Det KAN vara så att invandrade män är överrepresenterade inom hela gruppen sexköpare i Sverige, men! alltså inget som man, mig veterligen vet idag, så sluta sprid den skiten, om du inte har säkrare underlag för påståendet.
Mig veterligen så finns det inga andra siffror att förhålla sig till, möjligen kan man peka på mörkertal , men de står ju rimligtvis i förhållande till de kända talen.
men det är klart, det finns säkert någon ort fri för mörkermän som har 100% svenska sexköpare, men all tillgänglig data visar på att det är du som "sprider skiten".