2020-08-14, 14:48
Medlem
Hmm,

Tror feministerna att det är en utländskfödd man som köper sex av en utrikesföd kvinna på besök i sverige eller en inhemsk svensk kvinna.

tydligen står utrikesfödda för majoritetn av sexköpen, en överhängande risk är att etniska svenskar (dvs med två svenska föräldrar) sällan om öht köper sex.

Är sexköplsagen ytterligare att "slag i luften" vars hela syfte är att trycka ner och demonisera den vite mannen ?

annars borde ju inte förbud mot köp av sexualla tjänstr göra i närheten så mycket nytta som restrektivare imigration och riktad "integrationsarbete".

https://sverigesradio.se/artikel/7531721

"78 procent av de som lagförts för att köpa sex i Uppsala sedan januari 2019 är födda i utlandet, visar statistik som P4 Uppland tagit fram."
Citera
2020-09-06, 22:58
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om hennes lön varit bättre på henne ordinarie arbete kanske hon istället hade sökt sexuella upplevelser utan att ta betalt för dem. Att behöva sälja sexuella tjänster för att ha råd med saker för sig och sina barn... Nja, det låter faktiskt som om man då är ett offer.

Så om man inte har råd att åka på utlandssemester för tiotusentals kronor så är man ett offer? Är ni vänstermuppar helt jävla blåsta på riktigt? Med den definitionen av offer så är det ganska många som är offer. Otroligt resonemang.. verkligen otroligt. Varför kan du bara inte erkänna att kvinnan säljer sex av egen fri vilja?

Citat:
Om hon däremot hade haft sex med dig utan betalning, för att hon tjänar tillräckligt på sitt ordinarie arbete, ja men då är det ju ömsesidigt utbyte av sex. Fint.

Jag skulle aldrig kunna köpa sex. Precis som jag aldrig skulle kunna köpa vänskap. Även om den man har sex med/är vän med också ha utbyte av sexet/vänskapen, så skulle det kännas som att pengarna ändå är den största orsaken till att denna har sex med mig/är vän med mig, jag skulle inte känna mig bekväm med detta och känna att allt var ett spel från den andra, för att få pengar.

Sex är inte samma sak som vänskap. Sex behöver inte vara så jävla intimt för att det ska ge något. Vänskap bygger på en djupare relation. Det behöver inte sex göra. Sexlusten kan vara rent spontan och bygga på fysisk attraktion, inget annat. Vad människor som du egentligen gör är att bygga på det gamla konservativa synsättet. Detta var enligt kyrkan att två människor skulle leva i en kärleksfull relation för att ha sex. PRecis samma resonemang du för. Men du är antagligen helt omedveten om det.

Citat:
Sedan vet man ju aldrig: det kan ju vara någon som säljer sex av tvång eller som ett självskadebeteende...

Risken är liten. Väldigt liten. Om du hittar någon seriös prostituerad där ute så är risken minimal.

Citat:
Så för mig är det sex i utbyte mot sex och vänskap i utbyte mot vänskap som gäller. Pengar har inget med sex och vänskap att göra anser jag.

Det är din rätt att tycka det och känna så, men då ska man inte med lagen försöka kontrollera vad andra vill eller hur?

Citat:
Beror på vilken person man träffar. En del vill ha kärlek och sex i utbyte mot kärlek och sex, resten fixar de själva.

Och vissa av oss vill knulla utan kärlek.

Citat:
Tror du inte att det skiljer sig lite beroende på vilka kretsar man befinner sig i? I de kretsar jag befinner mig i är alla självständiga, harmoniska människor med god självkänsla. Bland oss är det sex i utbyte mot sex som gäller. Kärlek i utbyte mot kärlek som gäller. Vi lever i jämställdhet.

Kul för er. Om ni tycker det är rätt så är det upp till er. Men i Sverige är det vissa människor som ser det som sin rätt att tvinga andra att göra det dom vill.
Citera
2020-09-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hmm,

Tror feministerna att det är en utländskfödd man som köper sex av en utrikesföd kvinna på besök i sverige eller en inhemsk svensk kvinna.

tydligen står utrikesfödda för majoritetn av sexköpen, en överhängande risk är att etniska svenskar (dvs med två svenska föräldrar) sällan om öht köper sex.

Är sexköplsagen ytterligare att "slag i luften" vars hela syfte är att trycka ner och demonisera den vite mannen ?

annars borde ju inte förbud mot köp av sexualla tjänstr göra i närheten så mycket nytta som restrektivare imigration och riktad "integrationsarbete".

https://sverigesradio.se/artikel/7531721

"78 procent av de som lagförts för att köpa sex i Uppsala sedan januari 2019 är födda i utlandet, visar statistik som P4 Uppland tagit fram."

Det är en extrem överrepresentation. Invandrarmäns överrepresentation i sexköp är till och med större än mäns överrepresentation relativt kvinnor i sexualbrott.
Citera
2020-09-07, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muchogusto
Det är en extrem överrepresentation. Invandrarmäns överrepresentation i sexköp är till och med större än mäns överrepresentation relativt kvinnor i sexualbrott.
???

Det står tom i artikeln att dessa siffror enkom gäller lagförda och att de utgör en bråkdel av totalen.
Det går alltså inte att dra dessa slutsatser du gör utefter denna artikel.

Förmodligen har de svenskfödda männen lärt sig både att Sverige har en sexköpslag och ur man köper sex utan att gripas.
Medan andelen av har -inte -en-susning-.hur-det-funkar-i _sverige är större hos invandrare samt! poliser tenderar gilla haffa invandarmän före de haffar svenskar.
Citera
2020-09-07, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
???

Det står tom i artikeln att dessa siffror enkom gäller lagförda och att de utgör en bråkdel av totalen.
Det går alltså inte att dra dessa slutsatser du gör utefter denna artikel.

Förmodligen har de svenskfödda männen lärt sig både att Sverige har en sexköpslag och ur man köper sex utan att gripas.
Medan andelen av har -inte -en-susning-.hur-det-funkar-i _sverige är större hos invandrare samt! poliser tenderar gilla haffa invandarmän före de haffar svenskar.

Köpa sex utan att gripas? Du skulle berättat om det för Paolo Roberto.

Polisen gillar haffa invandrare? När polisen gör tillslag mot en bordell kan de ju inte på förväg veta om de kommer gripa svenskar eller invandrare.

Så att fler män än kvinnor lagförs för sexualbrott är enligt ditt resonemang inte alls tecken på mäns överrepresentation...
Citera
2020-09-07, 09:06
Medlem
Citat:
Köpa sex utan att gripas? Du skulle berättat om det för Paolo Roberto.

Polisen gillar haffa invandrare? När polisen gör tillslag mot en bordell kan de ju inte på förväg veta om de kommer gripa svenskar eller invandrare.

Så att fler män än kvinnor lagförs för sexualbrott är enligt ditt resonemang inte alls tecken på mäns överrepresentation...

Nä men det finns forskare som menar att människor som på något sätt "sticker ut" eller tillhör diskriminerade grupper mer ofta blir tagna av polisen än "svenssons".

Och bevisbart fenomen ex. i USA där knarkande svarta direkt åker i finkan medan likaledes knarkande vit medelklass får stanna hemma i sängen och fortsätta röka på utan problem.
Sen va det denna jag satte frågetecken på

"Invandrarmäns överrepresentation i sexköp är till och med större än mäns överrepresentation relativt kvinnor i sexualbrott."
Citera
2020-09-07, 09:14
Medlem
Citat:
Nä men det finns forskare som menar att människor som på något sätt "sticker ut" eller tillhör diskriminerade grupper mer ofta blir tagna av polisen än "svenssons".

Mm, men jag har hitintills (inte ens i BLM hemland usa) sett en studie som pekar på att "misstänkt"="gripen/kontrolerad" avviker (annat än till fördel för "utsatta grupper")

Citat:
Och bevisbart fenomen ex. i USA där knarkande svarta direkt åker i finkan medan likaledes knarkande vit medelklass får stanna hemma i sängen och fortsätta röka på utan problem.

källa. för jag har då inte sprungit på något bevis för det. det är ju lika banalt som att fler svarta kriminela dödas av polis i usa en vita kriminella.

Citat:
"Invandrarmäns överrepresentation i sexköp är till och med större än mäns överrepresentation relativt kvinnor i sexualbrott."

jo , det är jo svårt utan att se ha siffror på sexualbrott slicat efter kön.

Men om 75%-99% av sexualbrotten ,iafall om vi pratar om de grövre + sexköp, utifrån åtal-domar, har en invandrare (utrikesföd eller 2gen) som FÖ så är det inte ett felaktigt påstående.
Citera
2020-09-07, 09:15
Medlem
Citat:

Och det finns forskare som menar att rättsväsendet är hårdare mot män än mot kvinnor.
Citera
2020-09-07, 09:26
Medlem
Citat:
Och det finns forskare som menar att rättsväsendet är hårdare mot män än mot kvinnor.

Det finns det dock statistiskt underlag för.

det finns ett etablerat juridisk begrepp för det "kvinnorabatt".
(tillskillnad från tex den extra "manslön" som jag aldrig sätt på min lönespec....)
Citera
2020-09-07, 09:31
Medlem
Citat:

ja, lite av samma fenomen.
"brottsling" = man, låg social klass, knarkare, invandrare, ung, hoodie etc etc.

Övriga grupper går mer frekvent under radarn för rättsväsendet.

Sterotypiskt tänkande ger konsekvenserna av att just dessa grupper, hur oskyldiga de än kan vara oftare hamnar i sökljuset.

Det KAN vara så att invandrade män är överrepresenterade inom hela gruppen sexköpare i Sverige, men! alltså inget som man, mig veterligen, vet idag så sluta sprid den skiten, om du inte har säkrare underlag för påståendet.
Senast redigerad av Merapi 2020-09-07 kl. 09:46.
Citera
2020-09-07, 09:50
Medlem
Citat:
"brottsling" = man, låg social klass, knarkare, invandrare, ung, hoodie etc etc.

Sterotypiskt tänkande ger konsekvenserna av att just dessa grupper, hur oskyldiga de än kan vara oftare hamnar i sökljuset.

Det KAN vara så att invandrade män är överrepresenterade inom hela gruppen sexköpare i Sverige, men! alltså inget som man, mig veterligen, vet idag så sluta sprid den skiten, om du inte har säkrare underlag för påståendet.

Det KAN vara så att män är överrepresenterade i sexualbrott.
Citera
2020-09-07, 09:52
Medlem
Citat:

det är för den övriga "gruppen" har en mycket lägre överisk, de gör mindre brott.

Citat:

De hamnar inte i tillräklig stor utsträckning i sökljuset, men det har mer att göra med brister inom polisen och rättsväsandet som myndighet.

tröttnar du aldrig på att dina fantasier leder dig fel, det är ingen kontroversiell eller svår funnen fakta jag ger dig.

Citat:
Det KAN vara så att invandrade män är överrepresenterade inom hela gruppen sexköpare i Sverige, men! alltså inget som man, mig veterligen vet idag, så sluta sprid den skiten, om du inte har säkrare underlag för påståendet.

Mig veterligen så finns det inga andra siffror att förhålla sig till, möjligen kan man peka på mörkertal , men de står ju rimligtvis i förhållande till de kända talen.

men det är klart, det finns säkert någon ort fri för mörkermän som har 100% svenska sexköpare, men all tillgänglig data visar på att det är du som "sprider skiten".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in