2020-08-05, 20:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Kvinnor vill stoppa sexköp pga att sex är deras ENDA hållhake på en man.

Utan sex och barnafödandet behöver en man inte en kvinna.

Utan sex slipper vi betalar tusenlappar för krogdrinkar, gratis mat, uppmärksamhet och bekräftelse, gnälliga kärringar i förhållanden, försörjningsbörda och mycket mer.

Klart som fan kvinnor vill ta bort sexköp, för det gynnar dem inte. Kvinnor tänker bara på sig själva, inte att mannen också behöver knulla.

Tar vi bort sexköp så ger det kvinnor mer makt i samhället i stort. Pussy power.

0 women, 0 problems.

Precis, sexköp är inte bara enklare, smidigare och bättre på alla vis, utan det är också betydligt billigare än dejting och förhållanden.

Sexköp - du får vad du vill, när du vill, med vem du vill (typ). Total sexuell frihet. Inget krångel.

Förhållande/äktenskap/dejting - du är inte garanterad vad du vill, när du vill med vem du vill. Massor av krångel och jobb, och i längden betydligt dyrare än sexköp.

Svårt val?

Citera
2020-08-06, 11:58
Medlem
Återigen ett hårt vinklat "Reportage om en sexsäljare i ett nummer av veckans expressen. Det är en ensamstående mamma som säljer sex för att kunna försörja sig och sina tvillingar. Hela texten går ut på att hon föraktar de män som köper sex och att hon själv mår dåligt och tvingas låtsas att hon gillar det. Ändå gör hon det!
Man riktigt hör de ledande frågor som den kvinnliga Expressen reportern ställer. Allt för att bilden skall Stämmamed hennes förutbestämda agenda och de egna åsikterna. Och så är det med nästan allt som är skrivet - och all forskning i Sverige. Age dan är förutbestämd. Som man ropar i skogen får man svar.
Och de stackars sexsäljarna som intervjuas märker också direkt vartåt intervjuarens åsikter ligger och serverar svar i överensstämmelse med detta.
När får vi se ett reportage i Sverige som inte är hårdvinklat åt Pk?
Citera
2020-08-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Precis, sexköp är inte bara enklare, smidigare och bättre på alla vis, utan det är också betydligt billigare än dejting och förhållanden.

Sexköp - du får vad du vill, när du vill, med vem du vill (typ). Total sexuell frihet. Inget krångel.

Förhållande/äktenskap/dejting - du är inte garanterad vad du vill, när du vill med vem du vill. Massor av krångel och jobb, och i längden betydligt dyrare än sexköp.

Svårt val?

Fast i början av ett förhållande (förälskelse/kaninfasen) så får du vad du vill, med den du vill, nästan när du vill (all ledig tid man ses med sin nya kärlek). Massa härligt sex med den du vill helt gratis! Med en person som dessutom tycker om alla delar hos dig. Dejtandet behöver inte kosta något heller. Jag och mina ex har betalat var för sig vid dejtingstadiet, när vi har gått ut och ätit/gått på bio. Har den ena bjudit på mat hemma hos sig, har den andra bjudit tillbaka nästa gång. Det har knappast varit särskilt dyrt dejtande vare sig för mig eller mina ex. Och sen har kaninfasen infunnit sig! flertalet av mina ex (förutom den senaste) har även velat ha mycket sex även efter kaninfasen, även då har var och en betalt för sig vid dejter etc. Så jag delar inte din bild alls... Förhållande ger i bästa fall en massa underbart sex med den du vill, nästa när du vill (ledig tid) och helt gratis. Tråkigt att du inte har funnit rätt kvinnor... Men om du håller ögonen öppna, så kanske du finner någon för dig!
Citera
2020-08-06, 22:23
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Är det som att äta, dricka och sova borde det finnas sex att få på socialtjänsten.

Vi som jobbar inom socialförvaltningen är medvetna om KVINNORS sexbehov. Vi har ofta diskuterat möjligheten att låta nyanlända Afrikanska män, få träffa några av våra kvinnliga sexmissbrukare.
Men vi måste först bedriva häxjakt på vita män som har råd att köpa sex. Det sticker i ögonen på många lågavlönade kvinnor, som helt enkelt inte har råd att köpa sig ett kvalitativt samlag.
Citera
2020-08-07, 18:02
Medlem
Jag köpte sex någon enstaka gång innan förbudet. Och jag måste säga att det definitivt inte kändes vare sig sjunkit eller brottsligt. Sista gången var en sjuksköterska som hade som extraknäck att sälja lite sexuella upplevelser. En rolig helt vanlig kvinna i medelåldern, ensamstående med två nästan vuxna barn. Hon berättade att hon med sin hobby dels fick lite sex för egen del och dessutom kunde lägga undan pengar till utlandsresor för sig och barnen, vilket hon inte hade råd till med sin sjuksköterskelön.
Levnadsglad, rolig och smart tjej och definitivt inget offer.
En riktig win-win situation för båda vill jag påstå. Hon beklagade sig att hon inte hade tid att stanna mer än de avtalade 2 Tim för hon skulle på föräldramöte. Två timmar som bjöd på ohämmad och rolig sex. Hon njöt lika mycket som jag, vilket hon omöjligt kunde fejka.
Berättade att hon var ute och horade två - tre gå ger i månade. Och fick ut 4-5000.rent/mån,vilket räckte till en rejäl årlig utlandsresa.
Offer?
Citera
2020-08-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Jag köpte sex någon enstaka gång innan förbudet. Och jag måste säga att det definitivt inte kändes vare sig sjunkit eller brottsligt. Sista gången var en sjuksköterska som hade som extraknäck att sälja lite sexuella upplevelser. En rolig helt vanlig kvinna i medelåldern, ensamstående med två nästan vuxna barn. Hon berättade att hon med sin hobby dels fick lite sex för egen del och dessutom kunde lägga undan pengar till utlandsresor för sig och barnen, vilket hon inte hade råd till med sin sjuksköterskelön.
Levnadsglad, rolig och smart tjej och definitivt inget offer.
En riktig win-win situation för båda vill jag påstå. Hon beklagade sig att hon inte hade tid att stanna mer än de avtalade 2 Tim för hon skulle på föräldramöte. Två timmar som bjöd på ohämmad och rolig sex. Hon njöt lika mycket som jag, vilket hon omöjligt kunde fejka.
Berättade att hon var ute och horade två - tre gå ger i månade. Och fick ut 4-5000.rent/mån,vilket räckte till en rejäl årlig utlandsresa.
Offer?

Om hennes lön varit bättre på henne ordinarie arbete kanske hon istället hade sökt sexuella upplevelser utan att ta betalt för dem. Att behöva sälja sexuella tjänster för att ha råd med saker för sig och sina barn... Nja, det låter faktiskt som om man då är ett offer.

Om hon däremot hade haft sex med dig utan betalning, för att hon tjänar tillräckligt på sitt ordinarie arbete, ja men då är det ju ömsesidigt utbyte av sex. Fint.

Jag skulle aldrig kunna köpa sex. Precis som jag aldrig skulle kunna köpa vänskap. Även om den man har sex med/är vän med också ha utbyte av sexet/vänskapen, så skulle det kännas som att pengarna ändå är den största orsaken till att denna har sex med mig/är vän med mig, jag skulle inte känna mig bekväm med detta och känna att allt var ett spel från den andra, för att få pengar. Sedan vet man ju aldrig: det kan ju vara någon som säljer sex av tvång eller som ett självskadebeteende...

Så för mig är det sex i utbyte mot sex och vänskap i utbyte mot vänskap som gäller. Pengar har inget med sex och vänskap att göra anser jag.

Jag menar nu inte att fördöma vare sig dig eller de som du har köpt sex av. Utan uttrycker endast mina åsikter om saken.
Senast redigerad av TomatKungen 2020-08-07 kl. 19:06.
Citera
2020-08-07, 19:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om hennes lön varit bättre på henne ordinarie arbete kanske hon istället hade sökt sexuella upplevelser utan att ta betalt för dem. Att behöva sälja sexuella tjänster för att ha råd med saker för sig och sina barn... Nja, det låter faktiskt som om man då är ett offer.

Om hon däremot hade haft sex med dig utan betalning, för att hon tjänar tillräckligt på sitt ordinarie arbete, ja men då är det ju ömsesidigt utbyte av sex. Fint.

Jag skulle aldrig kunna köpa sex. Precis som jag aldrig skulle kunna köpa vänskap. Även om den man har sex med/är vän med också ha utbyte av sexet/vänskapen, så skulle det kännas som att pengarna ändå är den största orsaken till att denna har sex med mig/är vän med mig, jag skulle inte känna mig bekväm med detta och känna att allt var ett spel från den andra, för att få pengar. Sedan vet man ju aldrig: det kan ju vara någon som säljer sex av tvång eller som ett självskadebeteende...

Så för mig är det sex i utbyte mot sex och vänskap i utbyte mot vänskap som gäller. Pengar har inget med sex och vänskap att göra anser jag.

Jag menar nu inte att fördöma vare sig dig eller de som du har köpt sex av. Utan uttrycker endast mina åsikter om saken.

Då utgår jag från att du aldrig skulle ingå äktenskap med en kvinna heller. För du inbillar dig väl inte att hon skulle ha gift sig med dig om du inte haft några yttre faktorer att erbjuda?

För övrigt kan någon man har sex med utan betalning vara en sexmissbrukare och/eller ha sex som självskadebeteende. Så det är bäst att aldrig ha sex med någon alls, för att vara på den säkra sidan.
Citera
2020-08-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Då utgår jag från att du aldrig skulle ingå äktenskap med en kvinna heller. För du inbillar dig väl inte att hon skulle ha gift sig med dig om du inte haft några yttre faktorer att erbjuda?

För övrigt kan någon man har sex med utan betalning vara en sexmissbrukare och/eller ha sex som självskadebeteende. Så det är bäst att aldrig ha sex med någon alls, för att vara på den säkra sidan.

Beror på vilken person man träffar. En del vill ha kärlek och sex i utbyte mot kärlek och sex, resten fixar de själva. Och det är just sådana personer jag dejtar/har förhållanden med. Flertalet är feminister som ser det som en hederssak att försörja sig själva och att inte bli bjudna, utan de vill betala själva (liksom jag betalar för mig själv) även de gånger jag har insisterat på att få bjuda. Vi uppvaktar varandra på andra sätt. Så nej, jag har faktiskt inte haft några yttre faktorer att erbjuda, eftersom det inte har varit önskvärt av de jag har dejtat/haft förhållande med. Det är bara i min senaste relation där jag har varit/är förste familjeförsörjare, men det kom först när barnen kom. Vi har barn ihop och av olika anledningar har jag tagit det absolut största försörjningsansvaret för våra barn. Även nu när exet har dumpat mig.

Ja, visst kan det vara så. Det är därför jag undviker ons. Har aldrig haft ett ons. Jag vill veta vem det är jag ligger med och ha känslor för denna. Annars har jag svårt att få kroppen att fungera. Så mina dejter/partners har inte varit sexmissbrukare/använt sex som självskada, så pass väl känner jag dessa.
Citera
2020-08-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Återigen ett hårt vinklat "Reportage om en sexsäljare i ett nummer av veckans expressen. Det är en ensamstående mamma som säljer sex för att kunna försörja sig och sina tvillingar. Hela texten går ut på att hon föraktar de män som köper sex och att hon själv mår dåligt och tvingas låtsas att hon gillar det. Ändå gör hon det!
Man riktigt hör de ledande frågor som den kvinnliga Expressen reportern ställer. Allt för att bilden skall Stämmamed hennes förutbestämda agenda och de egna åsikterna. Och så är det med nästan allt som är skrivet - och all forskning i Sverige. Age dan är förutbestämd. Som man ropar i skogen får man svar.
Och de stackars sexsäljarna som intervjuas märker också direkt vartåt intervjuarens åsikter ligger och serverar svar i överensstämmelse med detta.
När får vi se ett reportage i Sverige som inte är hårdvinklat åt Pk?

Ja, precis som att samhället tvingande ut henne på gatan och sära på benen.

Inte så att utbildning är i princip gratis i Sverige, att hon hade kunnat studera och skaffa sig ett jobb?

Nej vilken hemsk tanke! Att som kvinna behöva ha ambition och arbeta som män! Det var väl viktigare att skaffa sig ungar med ett engångsligg när hon var 18 istället för att ta hand om sin egen framtid. Men vad gör det när man kan gnälla på män istället och bli omhändertagen av staten?
Citera
2020-08-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det var dina ord, inte mina, pantskalle.

Nej, du skrev att det var mäns fel.

Kvinnan som säljer sex har inget ansvar? Hon är tvingad av vem? Hon har inte en egen hjärna att tänka med? Hon klarar inte av att studera? Hon klarar inte av att arbeta som städerska? Du påstår att alla kvinnor är trafficking offer i Sverige?
Citera
2020-08-08, 17:54
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Beror på vilken person man träffar. En del vill ha kärlek och sex i utbyte mot kärlek och sex, resten fixar de själva. Och det är just sådana personer jag dejtar/har förhållanden med. Flertalet är feminister som ser det som en hederssak att försörja sig själva och att inte bli bjudna, utan de vill betala själva (liksom jag betalar för mig själv) även de gånger jag har insisterat på att få bjuda. Vi uppvaktar varandra på andra sätt. Så nej, jag har faktiskt inte haft några yttre faktorer att erbjuda, eftersom det inte har varit önskvärt av de jag har dejtat/haft förhållande med. Det är bara i min senaste relation där jag har varit/är förste familjeförsörjare, men det kom först när barnen kom. Vi har barn ihop och av olika anledningar har jag tagit det absolut största försörjningsansvaret för våra barn. Även nu när exet har dumpat mig.

Ja, visst kan det vara så. Det är därför jag undviker ons. Har aldrig haft ett ons. Jag vill veta vem det är jag ligger med och ha känslor för denna. Annars har jag svårt att få kroppen att fungera. Så mina dejter/partners har inte varit sexmissbrukare/använt sex som självskada, så pass väl känner jag dessa.
Det vore lite kul att någon gång diskutera skillnaden i "priset för sex" för respektive kön.
Och varför män med rätta kan ta lite lättare på att "ligga runt", men ändå tydligen väljer att inte göra det.
Eller om detta håller på att ändras nu, när kvinnan är frigjord och inte längre behöver honom som familjeförsörjare.

Kvinnan kan ju bidra med att ha förmågan att föda barn. Mannens bidrag i det läget är som bäst att försörja dem när hon inte själv kan.
En roll som staten nu tagit över.

Vad ska ni med män till?
Citera
2020-08-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det vore lite kul att någon gång diskutera skillnaden i "priset för sex" för respektive kön.
Och varför män med rätta kan ta lite lättare på att "ligga runt", men ändå tydligen väljer att inte göra det.
Eller om detta håller på att ändras nu, när kvinnan är frigjord och inte längre behöver honom som familjeförsörjare.

Kvinnan kan ju bidra med att ha förmågan att föda barn. Mannens bidrag i det läget är som bäst att försörja dem när hon inte själv kan.
En roll som staten nu tagit över.

Vad ska ni med män till?

Tror du inte att det skiljer sig lite beroende på vilka kretsar man befinner sig i? I de kretsar jag befinner mig i är alla självständiga, harmoniska människor med god självkänsla. Bland oss är det sex i utbyte mot sex som gäller. Kärlek i utbyte mot kärlek som gäller. Vi lever i jämställdhet.

Både män och kvinnor behövs! världen vore en mycket tråkigare plats om det bara fanns ett enda kön. Anser jag. Det är min fasta övertygelse att flertalet kvinnor behöver män eftersom flertalet kvinnor faktiskt är attraherade av män och vill leva i tvåsamhet med män, eller iaf. ha sex med män. Skaffa barn med män. Precis som det är min fasta övertygelse att flertalet män behöver kvinnor eftersom flertalet män är attraherade av kvinnor och vill ha sex med kvinnor eller leva i tvåsamhet med kvinnor. Skaffa barn med kvinnor. vi behöver varandra för sex och kärlek, åtrå och attraktion och barnalstrande, vänskap etc. Könen skiljer sig också åt rent biologiskt och förmodligen är det också till gagn för oss alla. Mannens fysiska styrka ger kvinnan trygghet om den är till för att skydda henne och avkomman. kvinnan har en rent neurologisk högre verbal förmåga, vilket förmodligen också har stor betydelse för mannen och barnen. Finns flera saker som skiljer könen åt och som är till gagn för bägge könen. Så klart vi behöver varandra! Det är ju därför vi ska värna om varandra och se till att vi lever i jämställd harmoni med varandra och har varandras bästa för ögonen. För mig är detta verkligen en självklarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in