2020-08-31, 21:27
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Du får sk. "Eurometh". Racemiskt metamfetaminsulfat. Det är min gissning iaf.

Nej det tror jag inte . Det skulle isåfall vara riktigt kraftfullt tjack. Tjacket på FS är ganska "ok men inte mer" ,även det som säljs av de mer populära säljarna .
En av de mer omhuldade personerna på Fs vi kallar honom G säljer ett pulver alla hyllade men som man ändå dalar på relatict snabbt och som folk uppfattar som "milt och mjukt". "Man kan äta och sova på det" är tvärtom vad många tror inte te Ken på rent amfetamin. Ganska kortvarigt rus. Definitivt inte meth.
Citera
2020-08-31, 21:31
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Nej det tror jag inte . Det skulle isåfall vara riktigt kraftfullt tjack. Tjacket på FS är ganska "ok men inte mer" ,även det som säljs av de mer populära säljarna .
En av de mer omhuldade personerna på Fs vi kallar honom G säljer ett pulver alla hyllade men som man ändå dalar på relatict snabbt och som folk uppfattar som "milt och mjukt". "Man kan äta och sova på det" är tvärtom vad många tror inte te Ken på rent amfetamin. Ganska kortvarigt rus. Definitivt inte meth.

Grinschen? Tack för tipset! Precis vad jag letar efter.
Citera
2020-08-31, 21:33
Medlem
Meth är det sjukaste skit jag tagit i mitt liv.
Ni kommer ångra er.
Citera
2020-08-31, 21:50
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Grinschen? Tack för tipset! Precis vad jag letar efter.
Om du inte är ute efter riktigt amfetamin då.
Citera
2020-09-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peuryskno
Hej, det stämmer inte, molekylmassorna per molekvivalent är 185.697 g/mol (MA*HCl) och 198.277 g/mol (MA*1/2 H2SO4, 396.553/2, tänk på att det går två metamfetaminmolekyler per sulfat till skillnad från per hydroklorid), vilket ger att hydrokloriden bara är 1.07 ggr. så potent som sulfatet.

Effekten av hydroklorid och sulfat är densamma förutom att hydrokloriden (av metamfetamin men inte av amfetamin) till skillnad från sulfatet går att röka.

Däremot skiljer sig dextro-metamfetamin från racemiskt metamfetamin (enantiomerblandningen) genom mer potent dopaminfrisättning i förhållande till noradrenalinfrisättning vilket ger ett annorlunda men inte nödvändigtvis subjektivt bättre rus. ”Crystal meth” kan vara racemat så väl som dextro-varianten, beroende på framställningsmetod.

Om du gör din uträkning gällande amfetamin då, inte metamfetamin?
Sen beror det på hur högt pH du har när du fäller ut sulfat saltet, en amfetamin kan binda sig till tre h2so4, eller?
Citera
2020-09-01, 22:19
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Meth är det sjukaste skit jag tagit i mitt liv.
Ni kommer ångra er.
Gillar det, blir det för mycket är det bara å sträcka ut ryggen lite snabbt.
Citera
2020-09-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBaketiss
Gillar det, blir det för mycket är det bara å sträcka ut ryggen lite snabbt.

Då har du inte riktigt meth, tro mig.

Jag har provat i Bulgarien riktigt meth. Sjukaste jag varit med om.

Var vaken i flera dygn ofrivilligt och tvärhög på EN jävla dos. Mådde som en duracellkanin dag ut och dag in. Små hallicunationer förekom.
Veckan efter när skiten gått ur var det värsta jag varit med om. Tar hellre at på benss ett halvår i sträck än den helvetesveckan.

Rör inte skiten!
Citera
2020-09-01, 22:47
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Då har du inte riktigt meth, tro mig.
Vi kanske bara letar efter olika egenskaper i tjacket, ju mer snurr - desto bättre.

Enligt mig, då.
Citera
2020-09-02, 14:59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Har testat metamfetamin en gång. Polaren till mig fick psykos, men själv tyckte jag att det var rätt likt vanligt tjack. Vet inte om det var metamfetamin, men de sa att skulle vara det.
Citera
2020-09-04, 19:54
Medlem
Green-Devils avatar
Den enda skillnaden är dosen.
Amfetamin kontra metamfetamin.
Vi har en metylgrupp som skiljer.
Vad gör metylgruppen?
Jo, den gör den mer "fet".
Varför är det viktigt att molekylen är mer fet?

Alla läkemedel (substanser) som ska verka i hjärnan måste passera blodhjärnbarriären.
En fetare molekyl passerar barriären bättre än en icke-fet molekyl.

Med andra ord, båda kommer verka men METamfetamin kommer ta sig över blodhjärnbarriären i större utsträckning än vad amfetamin gör.
Justera (sänk) dosen metamfetamin bara så kommer du få samma effekt som amfetamin.
Citera
2020-09-06, 02:31
Medlem
AvdankadTjackiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glowy
Inte många här inne verkar ju veta mycket om crystal meth/ice/metamfetamin/chabu etc etc på riktigt, mer än de sett på youtube. Och det är STOR skillnad på tjack och meth. Meth är fan så mycket bättre. Och värre att tända av på förstås. Nu är jag väldigt intresserad av om det existerar riktigt crystalmeth i sverige (har själv gått på det i ca ett år och dagligen i asien) (har annars tagit droger till och från i tio år)

Med crystal meth menar jag inte något pulver eller tabletter eller kletiga klumpar eller något crap som någon säger är meth utan riktiga knastriga torra kristaller som liknar glasbitar. Riktigt meth har ingen direkt färg, är mer som vitaktigt glassplitter (kan vara gulaktigt men då kan det också vara giftigt, göra dig konstig i huvudet, yrsel, annat skit). Om man tar en riktigt högkvalitativ kristall av meth och trycker den mellan naglarna ska den brista i små stavar/ symmetriska splitter men stavformade. Om man lägger den i vatten ska den inte skjunka utan reagera kemiskt med vattnet och hoppa runt på ytan tills den löses upp.

Om man skjuter riktigt meth så behöver man inte värma lösningen, man bara tar kristaller i pumpen, suger upp vatten och skakar.

Har någon tagit detta utomlands och vet vad jag menar?
Finns det i Sverige?

Jag är så uttråkad på allt bikarbonattjack på skånska landsbygden att jag snart dör alternativt blir heroinist istället. (nu deltidsjonkar jag)
Kan inte någon som är invigd berätta något så jag iallafall kan dela goda minnen

Finns gott om meta i pulverform personligen tycker ja de brukar lukta blekning, andra säger fiskrens(?) Och de är oxå så långt man egentligen bör gå meta i kristallform är de värsta som finns hört mardrömmar om folk som fastnat för skiten de är så otroligt mycket mer potent och beroendeframkallande.

De meta i kristallform jag kom över i piteå var likt ketamin, vitt/genomskinligt, hade nog krossats en del under sin tid för var som smala stavar 0,5-1cm långa var inga rejäla man sett på bild. Personen som hade detta var noga med vem som fick köpa, och sa att han nästan vägrade sälja det till någon pga beroendet och att de förstör liv. Och är nog så me de flesta städer, man får som ångest efter man sålt skiten, vissa klarar de vissa inte
Citera
2020-09-21, 00:22
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Om du inte är ute efter riktigt amfetamin då.

nu är vi ju ot. men det är ju tvärtom vanligt jävla amfetamin jag söker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in