2020-09-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich
Jag har en god vän som varit singel länge och han har haft Tinder lika länge. Han träffar/matchar nästan med ingen från Tinder ändå tycker många tjejer att han ser bra ut irl!

Det jag undrar är, träffar ni andra många tjejer eller är det lika dåligt för er?
Han är 33 år.
I vilka sammanhang säger tjejer att han ser bra ut irl?

Tänk på att människor också kan säga saker ibland som man vet att andra vill höra. Inte alla människor är liksom pang på, på det sättet. Tror få skulle säga till någon ’fyfan vad ful du är’ istället ska alla säga positiva saker med mera.

Jag personligen träffar tjejer ifrån tinder relativt frekvent beroende på schema i livet. Överlag är jag väl uppe i runt 45-50 träffar totalt och för egen del när jag själv tänker på det är det väldigt få gånger jag hört någon kläcka ur sig hur snygg jag är. Men likväl har jag legat med majoriteten förutom 5 st, 6 med den jag träffade igår på en kortare promenad. Jag kommenterar själv inte det heller, oavsett hur snygg jag tycker att hon är.
Citera
2020-09-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Men herregud det är ingen raketforskning.

Om inga tjejer nappar på hans utseende som de minsann tycker är bra så finns det två förklaringar. Han kanske inte ser så bra ut eller så visar man upp nånting negativt. T.ex mimiken.
Hur vi ser ut naturligt är en helt annan femma och det kan bli helt fel.
Jag ser lite sur ut och har ihopdragna läppar men det betyder inte att jag är sur eller har tunna läppar. Det är ju inte till min fördel så jag tränar på att se gladare ut och slappna av. Det gillar tjejer.

Jag vet nästan ingenting om tinder. Vad går matchningen ut på? Dumförklara mig inte är du snäll.
Okej, kort förklaring:

1. Du lägger upp bild eller bilder och en eventuell presentation om du orkar.
2. Du swipar på tjejers bild/bilder och läser eventuell presentation, höger för like, vänster för att inte likea.
3. Tjejer gör detsamma på dig.
4. Har båda swipat höger så blir det en match.
5. Du kan därefter börja chatta med din matchning.

I början började du prata om att han skulle ha fått dåliga resultat för att han är "osäker och har dåligt självförtroende". Det kanske är sant för att nå fram till dejt i samband med chatten, men knappast för att få matchningar.

Men med tanke på det fetade du skrev så tror jag att vi är överens nu.
Citera
2020-09-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Har du någon källa på procenten eller är siffrorna tagna ur röven? Däremot stämmer att ju mer populär man är desto mer visas man för andra.

Tinder lanserades 2014 är en av de populäraste dejtingapparna, 7 procent av deltagarna i undersökningen använder den någon gång. Bland de mellan 16 och 25 år använder mer än var fjärde man (27 %) och mer än var femte kvinna (21 %) dejtingappen.

Mellan 26 och 35 år använder 18 procent av männen och 14 procent av kvinnorna Tinder. I åldersgrupperna över det finns det en och annan Tinderanvändare, men de är så få att de knappt syns i statistiken.

https://news.cision.com/se/internetstiftelsen/r/infor-alla-hjartans-dag---sa-manga-svenskar-natdejtar,c2450696

1) Länkarna som finns på sidan du skriver om, som ska backa siffrorna och visa undersökningen artikeln refererar till, går till hemsidor utan något riktigt innehåll

2) Bara den här raden i artikeln gör att man inte kan ta något som står i hela artikeln på allvar:
"Intresset för att använda dejtingsajter och appar är givetvis också förknippat med det civilstånd man har. 35 procent av de ensamstående har dejtat senaste året medan ingen av de gifta i undersökningen har gjort det."

Alla undersökningar som rör otrohet på Tinder visar att Tinder är fullt med människor som redan är i ett förhållande. Klarar din artikel inte ens av att få fram det så är den inte trovärdig överlag.
Citera
2020-09-04, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bexer
1) Länkarna som finns på sidan du skriver om, som ska backa siffrorna och visa undersökningen artikeln refererar till, går till hemsidor utan något riktigt innehåll

2) Bara den här raden i artikeln gör att man inte kan ta något som står i hela artikeln på allvar:
"Intresset för att använda dejtingsajter och appar är givetvis också förknippat med det civilstånd man har. 35 procent av de ensamstående har dejtat senaste året medan ingen av de gifta i undersökningen har gjort det."

Alla undersökningar som rör otrohet på Tinder visar att Tinder är fullt med människor som redan är i ett förhållande. Klarar din artikel inte ens av att få fram det så är den inte trovärdig överlag.
1. Det är väl bara att googla så hittar du hela studien?

Edit: 2. Om du tycker att de skriver konstigheter i artikeln har väl inte med själva studien att göra? I studien kan jag inte se att de har frågat om civilstånd i samband med frågan om Tinder, utan att frågan varit huruvida personen använt Tinder eller ej under 2017.
Senast redigerad av MycketOintressant8 2020-09-04 kl. 15:07.
Citera
2020-09-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
1. Det är väl bara att googla så hittar du hela studien?

Edit: 2. Om du tycker att de skriver konstigheter i artikeln har väl inte med själva studien att göra? I studien kan jag inte se att de har frågat om civilstånd i samband med frågan om Tinder, utan att frågan varit huruvida personen använt Tinder eller ej under 2017.

1) Sant, gjorde det nu.

2) Det står även i själva studien (diagram 8.7) att ingen av dom som är gifta har använt några dejtingappar (under 2017 som studien gällde för). Vilket inte är realistiskt överhuvudtaget. Eller så har dom frågat såpass få gifta personer att resultatet inte är representativt, vilket gör det tveksamt om någon del av studien är det.
Citera
2020-09-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich
Många tycker han ser bra ut, det vet jag. Vad ska han ta för bilder då?
Matchar du med många?
Problemet är att de kan ljuga. Precis som någon skrev att folk kommer inte vara ärliga. De kan tycka att du ser ut som ett skräck för fåglarna, men de kommer ändå säga att du är fin/söt.
En del vill liksom inte ha människan på sitt samvete ifall något skulle hända.

Jag har hängt 4-5 år på Tinder och i princip inte haft en enda matchning. Jag har insett att jag är skräp/skadat gods för kvinnor, och därför har jag avinstallerat det.

Skillnaden är att irl har det gått lika kasst som på nätet för min del.
Citera
2020-09-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Problemet är att de kan ljuga. Precis som någon skrev att folk kommer inte vara ärliga. De kan tycka att du ser ut som ett skräck för fåglarna, men de kommer ändå säga att du är fin/söt.
En del vill liksom inte ha människan på sitt samvete ifall något skulle hända.

Jag har hängt 4-5 år på Tinder och i princip inte haft en enda matchning. Jag har insett att jag är skräp/skadat gods för kvinnor, och därför har jag avinstallerat det.

Skillnaden är att irl har det gått lika kasst som på nätet för min del.

Men du, kalla inte dig själv för skräp och skadat gods. Har du provat göra ändringar i ditt utseende, en annan klippning eller nåt? Annat ansiktsuttryck på bilder eller bättre bilder överlag?
Senast redigerad av Liljor 2020-09-04 kl. 16:48.
Citera
2020-09-04, 16:47
Medlem
Citat:
Men du, kalla inte dig själv för skräp och skadat gods.
Äsch blir inte ens upprörd eller ledsen när någon kallar mig så
Jag är glad att de är ärliga!
Citera
2020-09-04, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Tror inte det är bilder, med tanke på att jag har bytt bilder minst 20 gånger. Jag har även låtit en fotograf ta bilder på mig, men det gav inget vidare resultat. Eller jo, jag fick några enstaka matchningar, men det var antingen:
1. Fakeprofiler
2. Bettingssidor
3. Brudar som matchade med mig bara för att skriva lite elaka och fula ord till mig, främst pga min utsida.

Förlåt om jag drar upp ett gammalt inlägg men fy fan vad är det för fel på folk...

Aldrig att jag skulle säga ett negativt ord direkt till någon på en dejtingsida. Alltså om deras utseende, det är bara elakt och fjortisaktigt.
Senast redigerad av Liljor 2020-09-04 kl. 16:59.
Citera
2020-09-04, 16:59
Medlem
Citat:
Förlåt om jag drar upp ett gammalt inlägg men fy fan vad är det för fel på folk...
Det är inget fel på folket. De är selektiva och säger det som de tycker, vilket jag uppskattar verkligen. Det är bättre att höra sanningen som hugger en gång än en lögn som hugger två gånger.
Citera
2020-09-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bexer
1) Sant, gjorde det nu.

2) Det står även i själva studien (diagram 8.7) att ingen av dom som är gifta har använt några dejtingappar (under 2017 som studien gällde för). Vilket inte är realistiskt överhuvudtaget. Eller så har dom frågat såpass få gifta personer att resultatet inte är representativt, vilket gör det tveksamt om någon del av studien är det.
2. Nu är väl inte att dejta samma sak som att vara Tinder-användare. (Dvs du kan ha Tinder-konto för bekräftelse eller annat larv utan att dejta någon.) Men absolut, du har en poäng, det där är väl inte riktigt rimligt ändå.

Jag ser dock inte riktigt vad det har med könsfördelningen på Tinder att göra? Eller menar du att studien inte kan tas på allvar baserat på andra konstigheter än just Tinder-frågan?
Citera
2020-09-04, 17:16
Avslutad
Tillåter Tinder att man letar en flickvän när man redan har en partner? För att vara tre alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in