Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2020-08-31, 16:14
Medlem
Eustaches avatar
Varför står det "Markerad kommentar" över min kommentar? Vad innebär det?
Citera
2020-09-02, 19:12
Medlem
Har börjat komma upp en ny pop-up med "logga in på YouTube" varje gång man startar ett klipp och man inte använt datorn/webbläsaren på länge. Den jäveln pausar videon i bakgrunden och man måste ibland starta om hela klippet efter att ha kryssat ner den.

Någon som vet hur man skulle kunna bli kvitt denna pop-up utan att logga in på YouTube? Använder Chrome.
Adblock?
Citera
2020-09-04, 02:11
Medlem
Asmodeusvults avatar
Hux flux går det inte att ladda hem från Youtube längre.

Någon som vet en webbtjänst som fortfarande fungerar eller är uppdaterad?

Har använt 9xBuddy.org tidigare, vid sidan av vanliga appar, men ikväll slutade alla att funka.
Citera
2020-09-04, 11:55
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Hux flux går det inte att ladda hem från Youtube längre.

Någon som vet en webbtjänst som fortfarande fungerar eller är uppdaterad?

Har använt 9xBuddy.org tidigare, vid sidan av vanliga appar, men ikväll slutade alla att funka.
Ordnade sig.
mp3downy.com var det som fungerade, om någon annan stöter på samma problem.
Citera
2020-09-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finn1
Har börjat komma upp en ny pop-up med "logga in på YouTube" varje gång man startar ett klipp och man inte använt datorn/webbläsaren på länge. Den jäveln pausar videon i bakgrunden och man måste ibland starta om hela klippet efter att ha kryssat ner den.

Någon som vet hur man skulle kunna bli kvitt denna pop-up utan att logga in på YouTube? Använder Chrome.
Adblock?
Har samma problem här. Skitirriterande. Det är samma sak oavsett vilken webbläsare jag använder, med eller utan Adblock. Finns det ingen som har någon lösning?
Citera
2020-09-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfu
Har samma problem här. Skitirriterande. Det är samma sak oavsett vilken webbläsare jag använder, med eller utan Adblock. Finns det ingen som har någon lösning?

Har testat att Adblocka själva popupen men sidan uppför sig precis som att rutan fortfarande finns där, dvs klippet stannar och går inte att starta.
Citera
2020-09-22, 00:15
Medlem
Elementarts avatar
Hur funkar det om man köper en film via Youtube? Får man ladda ner en fil som man kan kopiera till en annan hårddisk osv eller länkas filmen på något sätt till ens youtube-konto?
Citera
2020-10-19, 21:16
Medlem
SVT blockerar klipp på YouTube – Hur?!

Hej. Försöker ladda upp ett klipp på YT men går inte så bra. Har gjort skärminspelning i min iPhone från SVT Play. Loggan blurrad samt ingen musik, men ändå får jag upp: ”Den här videon innehåller material från SVT, som har blockerat den i ditt land av upphovsrättsliga skäl.”

Min fråga är, HUR lyckas de med detta?

Finns andra klipp från SVT uppe med loggan synlig. Kan jag kringgå detta på nåt sätt? Blir galen...
Citera
2020-10-19, 21:23
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxnbm
Hej. Försöker ladda upp ett klipp på YT men går inte så bra. Har gjort skärminspelning i min iPhone från SVT Play. Loggan blurrad samt ingen musik, men ändå får jag upp: ”Den här videon innehåller material från SVT, som har blockerat den i ditt land av upphovsrättsliga skäl.”

Finns andra klipp från SVT uppe med loggan synlig. Kan jag kringgå detta på nåt sätt? Blir galen...

Youtube har automatiserade system som känner igen klipp, precis som jag och du känner igen klipp. Det behöver inte vara exakt samma data för att deras algoritmer ska känna igen det.

SVT har förmodligen anmält en tidigare uppladdning av klippet.

Använd någon annat tjänst än Youtube är väl den uppenbara vägen framåt.
Citera
2020-10-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxnbm

Funkar det om du spegelvänder klippet?
Citera
2020-10-20, 00:00
Medlem
ATmegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxypressin
Funkar det om du spegelvänder klippet?
Jo.
Citera
2020-10-26, 13:13
Bannlyst
Vilket datum kommer youtube kräva inloggning tror ni? Jag gissar på 2021-03-15. Snaran dras åt...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in