Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2019-11-05, 02:19
Medlem
Helt plötsligt i mitt Youtube-konto (på min dator. Jag har Windows, samt Firefox som webläsare) så går det automatiskt på i ca 720 (ibland t o m 1080) i upplösning - Hur sänker jag upplösningen? (Jag har ett anonymt kontantkort med 30 GB varje månad, dvs nu äter Youtube upp mina 30 GB)

Tidigare så har videosarna alltid gått på, i samma upplösning som den sista videon hade som jag tittade på (så t ex om jag ställde in på t ex 240, och tittade på en video, så visades nästa video man klickade upp, i samma upplösning, dvs 240)

Helt plötsligt så visas alla Youtube-videosarna i (minst) 720 i upplösning, oavsett vad jag har ställt in föregående videos upplösning på. Hur ändrar jag på detta?

Jag behöver VERKLIGEN hjälp med detta.

PS: om det måhända är en viktig detalj att känna till, så har jag märkt att även om jag sätter upplösningen på 144, eller 240, så blir ändå reklamsnuttarna som kommer emellanåt, ÄNDÅ i hög upplösning. Så var det INTE tidigare. Dvs hade jag videon i låg upplösning, så var även reklamensnuttarna i låg upplösning.

Tack på förhand.

Mvh

OBS VÄNLIGEN CITERA MIG IFALL NI SVARAR PÅ DETTA INLÄGG, ANNARS SÅ BLIR JAG INTE UPPMÄRKSAMMAD PÅ ATT NÅGON HAR SVARAT.
Senast redigerad av Against-modernity 2019-11-05 kl. 02:39.
Citera
2019-11-05, 05:26
Medlem
Går det att blockera vissa personers kanaler? Det stör mig enormt hur vissa kanaler fortsätter att dyka upp i rekommendationerna när jag vill undvika dem. Mest irriterande är puckon som använder avslöjande thumbnails och rubriker på sina jävla videos (i detta fall spelrelaterat).
Citera
2019-11-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Går det att blockera vissa personers kanaler? Det stör mig enormt hur vissa kanaler fortsätter att dyka upp i rekommendationerna när jag vill undvika dem. Mest irriterande är puckon som använder avslöjande thumbnails och rubriker på sina jävla videos (i detta fall spelrelaterat).

Vi har redan tagit upp det, bläddra tillbaka några inlägg
Citera
2019-11-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Hittade detta:

From the Home screen
Tap More next to the video.
Tap Block this video or Block this channel.
Enter the numbers you see written on the screen, or enter your custom passcode.

From the Watch Page
Tap More at the top of the video.
Tap Block.
In the dialog box that appears, select Block this video, or select Block this channel to block the channel associated with the video.
Tap Block again.
Enter the numbers you see written on the screen, or enter your custom passcode.

Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Vi har redan tagit upp det, bläddra tillbaka några inlägg

Hjälper dock inte (jag klurade ut själv att det gick att blockera kanaler... men skiten dyker ändå upp som rekommendation). Man kan ta bort enskilda videos (temporärt?) från rekommendationslistan, och man kan även blockera kanaler. Men det sistnämnda verkar endast leda till att personen/kanalen inte kan kommentera videos som du laddat upp. Ja hurra.

Har sedan hört att det kommit en app som tillåter en att göra det som jag efterfrågar, men endast på mobil av vad det verkar.

Dock det föreslagna tillvägagångssättet verkar vara från en äldre version, då jag inte hittar något som motsvarar detta (på svenska). Finns t.ex. inget "more/mer" för mig. Jag går bara in på kanalen och klickar på flaggan, där man sedan kan välja att blockera kanalen. Utan att behöva fylla i någon kod.
Senast redigerad av Patch1 2019-11-05 kl. 20:28.
Citera
2019-11-08, 14:30
Medlem
HuJintaos avatar
Efter senaste uppdateringen(?) så har det börjat fara in ”rekommendationer” typ varannan minut när man kollar på klipp. En smal vit border som åker in från höger längst upp i hörnet. Skitstörande! Jag vill få bort helvetet och jag hittar inget sätt i youtube-appen. Går det ens? 🤬
Citera
2019-11-12, 20:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Gillar ibland att kommentera på YouTube. Dock på sistone när man gör det blir det automatiskt 7 inlägg på raken. Alltså exakt samma inlägg man ville skriva en gång 7 ggr. Någon som det blivit för detsamma eller kan förklara varför det blir så? Känns träligt att ständigt behöva radera 6 inlägg för att bara få fram ett.
Citera
2019-11-23, 03:23
Medlem
Finns det några knappkommandon som ändrar videokvalitén på en Youtube-video?

Jag vet att man exempelvis kan använda kommandona "Shift ," och "Shift ." för att ändra uppspelningshastigheten;
finns det något liknande kommando för att växla mellan videokvalitén också, typ om man vill gå från 240p till 1080p osv?

Anledningen till att jag undrar det här är för att det helt enkelt är mycket mer bekvämt att använda tangentbordet till såna här saker istället för att klicka med muspekaren, och det känns lite underligt att de skulle ha knappkommandon för typ allting annat förutom videokvalitén.
Senast redigerad av JohanThe94 2019-11-23 kl. 03:31.
Citera
2019-12-11, 15:46
Medlem
drar upp denna

Är max kvalitet från Youtube 192 kbps? D.v.s. allt "över" 192 kbps gör bara filen större, men inte ljudet bättre? Läste det och undrar om det stämmer. Ska rippa en massa skit därifrån men vill inte fylla disken i onödan
Citera
2019-12-13, 17:06
Medlem
kukflashs avatar
När jag ansökte om monetization till min kanal så hade jag över 1000 prenumeranter och dessutom över 4000 timmar av tittare. Jag skickade in ansökan och det skulle ta ungefär en månad om beslut.

Nu har timmarna gått ned till cirka 3700. Jag undrar vad händer med ansökan nu? Måste jag göra om allting och kommer det fortfarande ta en månad? Hur stor chans är det att man blir godkänd? Brukar mest lägga upp kopierat material som finns på andra medier.
Citera
2019-12-13, 18:58
Medlem
Zaedrewss avatar
De jävlarna har snott 119 spänn. Vet fan hur det ändrades men blev till någon jävla Premium och det drog 119 jävla spänn. Fy fan. Va fan ska man med det till? Jävla idioter. YT ska ju vara gratis.
Citera
2019-12-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
När jag ansökte om monetization till min kanal så hade jag över 1000 prenumeranter och dessutom över 4000 timmar av tittare. Jag skickade in ansökan och det skulle ta ungefär en månad om beslut.

Nu har timmarna gått ned till cirka 3700. Jag undrar vad händer med ansökan nu? Måste jag göra om allting och kommer det fortfarande ta en månad? Hur stor chans är det att man blir godkänd? Brukar mest lägga upp kopierat material som finns på andra medier.

Om dina timmar har sjunkit till under dessa 4000 timmar så måste du vänta, och kan endast ansöka igen efter att du kommit upp igen över 4000 timmar. Allt hänger ju på hur länge din kanal kan generera dessa 300 timmar som saknas för att ansöka igen. Men du kommer inte kunna ansöka innan dess.

Osäker på kanalinnehållet. Och det får inte vara liknande videos på din kanal som du redan lagt upp. Nu menar jag inte dubbletter. Men även innehåll som liknar ett annat klipp du redan lagt upp. Detta hände mig och jag ansökte om och om igen med en månads väntetid emellan varje ansökan i 9 månaders tid innan jag hittade problemet.

Problemet med Youtube är ju att dom aldrig riktigt förklarar vart felet ligger, så det får man leta efter själv.
Citera
2019-12-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De jävlarna har snott 119 spänn. Vet fan hur det ändrades men blev till någon jävla Premium och det drog 119 jävla spänn. Fy fan. Va fan ska man med det till? Jävla idioter. YT ska ju vara gratis.

Premium är inget som man får automatiskt, så det är nog du själv som gjort något där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in