Vad är det egentligen som avgör vad som får laddas upp och inte, gällande copy-righten?
Till exempel, så laddade jag upp ett eget ihop-snickrat klipp från Sagan om Ringen, med en handplockad amerikansk låt som "soundtrack".
* Jag kan se klippet utan problem
* En vän till mig får upp skylten "Detta klipp får/kan (?) ej visas i ditt land"
* En jänkare säger att han kan se klippet, men att låten är borta, eller blurrats sönder
???
Senast redigerad av 237 2014-04-23 kl. 12:21.
Anledning: komplettering
Kolla här
Jag har ett youtube-konto som jag vet att jag hade länkat till en av mina tre e-post adresser
Nu när jag försöker logga in med någon av de här epostadresserna, så kommer jag till ett nytt konto jag gjorde med samma epost-adress typ 4 år senare
Hur. fan. kan jag komma åt mitt gamla youtube-konto (ska radera det) om detta sker? Google vill fan inte hjälpa heller. Är så frustrerad på den här youtube feat. google skiten alltså. Jag vet mitt användarnamn och mitt potentiella lösenord, men ingen av mina emails fungerar ju. Finns det något sätt att ta reda på vad för email mitt youtube konto har om jag vet vad den har för användarnamn? Eller något annat sätt så jag kan komma in på kontot?
Man kan spara som favoriter, men man kan inte få åtkomst till listan längre, det tycks ha ersatts av något mög som kallas "visningshistorik"
Håller ni med mig?
Jag kommer åt favoriter. Klicka på den blåa gubben eller din avatar uppe till höger. Då kommer det ner en meny med titta senare, gillade videoklipp, historik och favoriter.
Går det att få tillbaka knappen som gör så att man kan kolla fullscreen i embedded videos? Nu har youtube tagit bort den knappen och istället är det en knapp som tar en till youtubes hemsida och där kan man kolla fullscreen.
Går det att få tillbaka knappen som gör så att man kan kolla fullscreen i embedded videos? Nu har youtube tagit bort den knappen och istället är det en knapp som tar en till youtubes hemsida och där kan man kolla fullscreen.
Tror ej att det går.
Funktionen fungerar ju i vilket fall, eller hur?
Senast redigerad av Vohkun 2014-05-01 kl. 19:05.
För mig finns den knappen kvar. Annars kan man dubbelklicka på Youtube-spelaren så hamnar du i fullscreen läge.
För mig finns den knappen kvar. Annars kan man dubbelklicka på Youtube-spelaren så hamnar du i fullscreen läge.
Embedded kanske är fel att skriva men t.ex. youtubelänkar på existenz går ej att visa i fullscreen utan man måste klicka sig vidare till youtubes hemsida. När jag dubbelklickar på spelaren så pausas och unpausas bara videon.
Embedded kanske är fel att skriva men t.ex. youtubelänkar på existenz går ej att visa i fullscreen utan man måste klicka sig vidare till youtubes hemsida. När jag dubbelklickar på spelaren så pausas och unpausas bara videon.
Du måste starta videon innan du dubbelklickar på videon.
Jag kommer åt favoriter. Klicka på den blåa gubben eller din avatar uppe till höger. Då kommer det ner en meny med titta senare, gillade videoklipp, historik och favoriter.
Jag hittar ingen blå gubbe, men väl avatarbilden, vilken öppnar upp följande, inställningar för google kanalen och youtube kanalen, sedan går vi till videohanteraren va? och vad hittar vi där.. http://www.imagebam.com/image/d306c8324098529
Jag hittar ingen blå gubbe, men väl avatarbilden, vilken öppnar upp följande, inställningar för google kanalen och youtube kanalen, sedan går vi till videohanteraren va? och vad hittar vi där.. http://www.imagebam.com/image/d306c8324098529
EDIT: Google-/Youtube-inställningar finns också med i drop-down-menyn, men till vänster om dessa alternativ ska det finnas några fina thumbnails med historik, favoriter etc.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!