Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2014-04-22, 23:22
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Njae vet inte om jag håller med, jag hävdar t.o.m att favoriter knappen är försvunnen nu
Kolla igen ifall du hittar knappen..
Senast redigerad av Herr Bökberg 2014-04-22 kl. 23:29.
Citera
2014-04-23, 12:19
Medlem
237s avatar
YouTubes regler för Copyright

Vad är det egentligen som avgör vad som får laddas upp och inte, gällande copy-righten?

Till exempel, så laddade jag upp ett eget ihop-snickrat klipp från Sagan om Ringen, med en handplockad amerikansk låt som "soundtrack".

* Jag kan se klippet utan problem
* En vän till mig får upp skylten "Detta klipp får/kan (?) ej visas i ditt land"
* En jänkare säger att han kan se klippet, men att låten är borta, eller blurrats sönder

???
Senast redigerad av 237 2014-04-23 kl. 12:21. Anledning: komplettering
Citera
2014-04-28, 07:58
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Man kan spara som favoriter, men man kan inte få åtkomst till listan längre, det tycks ha ersatts av något mög som kallas "visningshistorik"

Håller ni med mig?
Citera
2014-04-30, 00:10
Medlem
Kolla här
Jag har ett youtube-konto som jag vet att jag hade länkat till en av mina tre e-post adresser
Nu när jag försöker logga in med någon av de här epostadresserna, så kommer jag till ett nytt konto jag gjorde med samma epost-adress typ 4 år senare

Hur. fan. kan jag komma åt mitt gamla youtube-konto (ska radera det) om detta sker? Google vill fan inte hjälpa heller. Är så frustrerad på den här youtube feat. google skiten alltså. Jag vet mitt användarnamn och mitt potentiella lösenord, men ingen av mina emails fungerar ju. Finns det något sätt att ta reda på vad för email mitt youtube konto har om jag vet vad den har för användarnamn? Eller något annat sätt så jag kan komma in på kontot?

Evigt tacksam för svar.
Citera
2014-04-30, 07:44
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Man kan spara som favoriter, men man kan inte få åtkomst till listan längre, det tycks ha ersatts av något mög som kallas "visningshistorik"

Håller ni med mig?
Jag kommer åt favoriter. Klicka på den blåa gubben eller din avatar uppe till höger. Då kommer det ner en meny med titta senare, gillade videoklipp, historik och favoriter.
Citera
2014-05-01, 15:54
Medlem
Går det att få tillbaka knappen som gör så att man kan kolla fullscreen i embedded videos? Nu har youtube tagit bort den knappen och istället är det en knapp som tar en till youtubes hemsida och där kan man kolla fullscreen.
Citera
2014-05-01, 19:00
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verticaloo
Går det att få tillbaka knappen som gör så att man kan kolla fullscreen i embedded videos? Nu har youtube tagit bort den knappen och istället är det en knapp som tar en till youtubes hemsida och där kan man kolla fullscreen.
Tror ej att det går.
Funktionen fungerar ju i vilket fall, eller hur?
Senast redigerad av Vohkun 2014-05-01 kl. 19:05.
Citera
2014-05-01, 21:16
Medlem
Sheps avatar
Citat:

För mig finns den knappen kvar. Annars kan man dubbelklicka på Youtube-spelaren så hamnar du i fullscreen läge.
Citera
2014-05-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
För mig finns den knappen kvar. Annars kan man dubbelklicka på Youtube-spelaren så hamnar du i fullscreen läge.

Embedded kanske är fel att skriva men t.ex. youtubelänkar på existenz går ej att visa i fullscreen utan man måste klicka sig vidare till youtubes hemsida. När jag dubbelklickar på spelaren så pausas och unpausas bara videon.
Citera
2014-05-02, 02:21
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Embedded kanske är fel att skriva men t.ex. youtubelänkar på existenz går ej att visa i fullscreen utan man måste klicka sig vidare till youtubes hemsida. När jag dubbelklickar på spelaren så pausas och unpausas bara videon.

Du måste starta videon innan du dubbelklickar på videon.
Citera
2014-05-02, 11:46
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Jag kommer åt favoriter. Klicka på den blåa gubben eller din avatar uppe till höger. Då kommer det ner en meny med titta senare, gillade videoklipp, historik och favoriter.

Jag hittar ingen blå gubbe, men väl avatarbilden, vilken öppnar upp följande, inställningar för google kanalen och youtube kanalen, sedan går vi till videohanteraren va? och vad hittar vi där..
http://www.imagebam.com/image/d306c8324098529
Citera
2014-05-02, 18:24
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag hittar ingen blå gubbe, men väl avatarbilden, vilken öppnar upp följande, inställningar för google kanalen och youtube kanalen, sedan går vi till videohanteraren va? och vad hittar vi där..
http://www.imagebam.com/image/d306c8324098529

EDIT: Google-/Youtube-inställningar finns också med i drop-down-menyn, men till vänster om dessa alternativ ska det finnas några fina thumbnails med historik, favoriter etc.

Här hittar jag den blåa gubben, uppe till höger:

http://thumbnails112.imagebam.com/32416/b3de83324157849.jpg

Klickar man på den ska det dyka upp en meny med bl a favoriter.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2014-05-02 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in