2020-09-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clive-Hasse
Någon lokförare med koll på branschen som kan ge lite feedback på behovet av lokförare framöver?

Svårt att säga för hela landet, men Stockholm finns inte något stort behov längre iallafall.
Citera
2020-09-01, 17:46
Medlem
Jag funderar på att söka till Nässjö nästa år, någon som vet hur arbetsmarknaden ser ut där?
Senast redigerad av fiskarNas1337 2020-09-01 kl. 18:07.
Citera
2020-09-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarNas1337
Jag funderar på att söka till Nässjö nästa år, någon som vet hur arbetsmarknaden ser ut där?

Går där nu, för tillfället ser det väl inte helt ljust ut, men kan ju ändras på ett år.
Citera
2020-09-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caol722
Går där nu, för tillfället ser det väl inte helt ljust ut, men kan ju ändras på ett år.

Ja risken är väl tyvärr att skåningar börjar söka sig uppåt om det blir varsel på Pågatågen som det pratats om.
Citera
2020-09-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Ja risken är väl tyvärr att skåningar börjar söka sig uppåt om det blir varsel på Pågatågen som det pratats om.

Vore ju typiskt, går ju inte ut förrän i dec
Citera
2020-09-01, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caol722
Vore ju typiskt, går ju inte ut förrän i dec

Kan ju hinna lösa sig i.o.m. att du går ut ganska snart, uppsägningarna lär nog ta tid isåfall. Du kanske har lagt ut lite fiskekrokar under praktikerna?
Citera
2020-09-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clive-Hasse
Någon lokförare med koll på branschen som kan ge lite feedback på behovet av lokförare framöver?

Bolaget jag jobbar för har behov på i stort sett alla stationeringsorter, från Göteborg i söder till Kiruna i norr.
Citera
2020-09-02, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Kan ju hinna lösa sig i.o.m. att du går ut ganska snart, uppsägningarna lär nog ta tid isåfall. Du kanske har lagt ut lite fiskekrokar under praktikerna?

Jag vet ju var jag vill landa, kommit på det nu på lia2, inte varit där än, men ska dit några veckor, samt sökt dit på lia3, så hoppas det löser sig. Nu är det bara att visa framfötterna och göra ett gott intryck, mycket mer går inte göra.
Citera
2020-09-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 68DAx42
Du tycker det är "en skön tanke" att fuska?

Hoppas du aldrig blir lokförare.

Vem har sagt nåt om att fuska, skrev att det va en "skön tanke" ja hade. Sist ja kollade så va FB just till för "think outside the box" personer. Lite hela poängen med att lägga upp trådar här? Eller?

Känns det bra kan du fortsätta önska mig illa det kommer gå bra för mig oavsett hur mkt du än runka till mina rader gubbe...! 👉👌🏻
Citera
2020-09-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarNas1337

Söka jobb eller söka till Nässjö Akademin?
Citera
2020-09-02, 17:25
Medlem
Klarade testet nu så blir en sväng till Nässjö nästa vecka för fler tester. Det roliga var att jag tröttnade efter typ 15 frågor o chansade på resten o var klar på en kvart ca men gick ju bra
Citera
2020-09-02, 18:04
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmaestarn
Klarade testet nu så blir en sväng till Nässjö nästa vecka för fler tester. Det roliga var att jag tröttnade efter typ 15 frågor o chansade på resten o var klar på en kvart ca men gick ju bra

Studera till läkare eller polis istället. Klarar man testet till lokförare så klarar man testet till polishögskolan. Samma test rakt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in