Citat:
Ursprungligen postat av
ozzma
Tja!
Sitter här o diskuterar med tjejen. Hon har fått möjligheten mellan några olika utbildningar när de kommer till att bli lokförare. TTC, ProTrain och MTR. Vilken skola skulle ni säga var den bästa av dom? Ni som går och har gått hur har ni tyckt skolorna varit? För och nackdelar?
Tacksam för svar!
Va kul! Jag kan ju bara svara för den jag gick, Protrain. Jag var så otroligt nöjd med allting, upplägget var klockrent, allt kändes väldigt seriöst och noga planerat. Mycket kompetenta och engagerade lärare, vissa "gästlärare" togs in för att få de som verkligen är bra på "sitt" ämne. Olika lärare i Tex el, fordon, gods/personvagnar var två olika. Mycket bra studiematerial, vi fick oändliga mängder häften med övningsfrågor, ovärderlig hjälp när man pluggade hemma. Jag ville helt ärligt inte ändra på någonting. Det märktes också tydligt när man var på LIA att körlärarna var mycket nöjda med ens teoretiska kunskaper hela vägen, det tyder ju på bra upplägg.
Skrytigt klart nu

om de andra har man ju hört saker, tror TCC och Protrain är rätt lika, MTR är den man hört sämre saker om, även från de som gått där.