2019-07-07, 20:56
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson5035
Det tror jag också, vi hade överlägset flest platser i Skåne, och då läste jag ju i Mjölby så då erbjöd de flitigt med platser trots att de vet att de flesta inte lär vilja flytta dit.
Hur löste det sig med boende osv för din del? Många bekanta som du fick bo hos, eller körde du kontaktannons på sociala medier eller airbnb typ?
Tänkte liksom bara försöka bena ut vilka alternativ som finns som jag inte tänkt på.
Är lite smått fundersam hur jag ska lösa den biten ifall jag blir placerad utom pendlingsavstånd. Visst.. det löser sig ju alltid på något vis... om inte annat kan det kanske få kosta fläsk.. haha.
Känner dock inte så många som jag tror kan tänka sig att ta in mig.
Citera
2019-07-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
Hur löste det sig med boende osv för din del? Många bekanta som du fick bo hos, eller körde du kontaktannons på sociala medier eller airbnb typ?
Tänkte liksom bara försöka bena ut vilka alternativ som finns som jag inte tänkt på.
Är lite smått fundersam hur jag ska lösa den biten ifall jag blir placerad utom pendlingsavstånd. Visst.. det löser sig ju alltid på något vis... om inte annat kan det kanske få kosta fläsk.. haha.
Känner dock inte så många som jag tror kan tänka sig att ta in mig.
Jag hade verkligen flyt och hade 3 lior på hemmaplan. En LIA var jag i Malmö och fick då bo hos bekanta. Men många i klassen bodde på hotell två lior, alltså typ 8-10 veckor, det hade INTE jag haft råd med!
Citera
2019-07-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannaroosen
Ja!
Gjorde hos Norvia Kliniken, allt ingår

Jag gjorde också hos Norvia. Sa läkaren något till dig angående prov-koden?
Citera
2019-07-08, 00:21
Medlem
ozzmas avatar
Tja!

Sitter här o diskuterar med tjejen. Hon har fått möjligheten mellan några olika utbildningar när de kommer till att bli lokförare. TTC, ProTrain och MTR. Vilken skola skulle ni säga var den bästa av dom? Ni som går och har gått hur har ni tyckt skolorna varit? För och nackdelar?

Tacksam för svar!
Citera
2019-07-08, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozzma
Tja!

Sitter här o diskuterar med tjejen. Hon har fått möjligheten mellan några olika utbildningar när de kommer till att bli lokförare. TTC, ProTrain och MTR. Vilken skola skulle ni säga var den bästa av dom? Ni som går och har gått hur har ni tyckt skolorna varit? För och nackdelar?

Tacksam för svar!

Va kul! Jag kan ju bara svara för den jag gick, Protrain. Jag var så otroligt nöjd med allting, upplägget var klockrent, allt kändes väldigt seriöst och noga planerat. Mycket kompetenta och engagerade lärare, vissa "gästlärare" togs in för att få de som verkligen är bra på "sitt" ämne. Olika lärare i Tex el, fordon, gods/personvagnar var två olika. Mycket bra studiematerial, vi fick oändliga mängder häften med övningsfrågor, ovärderlig hjälp när man pluggade hemma. Jag ville helt ärligt inte ändra på någonting. Det märktes också tydligt när man var på LIA att körlärarna var mycket nöjda med ens teoretiska kunskaper hela vägen, det tyder ju på bra upplägg.

Skrytigt klart nu om de andra har man ju hört saker, tror TCC och Protrain är rätt lika, MTR är den man hört sämre saker om, även från de som gått där.
Citera
2019-07-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozzma
Tja!

Tacksam för svar!

TCC har jag hört mest positivt om, ProTrain är nog inte dåliga heller men MTR har jag hört lite sisådär om från de som varit ute på praktik. Jag skulle valt någon av de två förstnämnda. Men alla dessa tre finns väl inte på en och samma ort, så vart vill hon plugga? Har hon sökt till alla tre, gjort urvalsprov på alla tre som blivit godkända, eller hur menar du att hon har fått möjligheten till att välja och vraka mellan alla?
Citera
2019-07-08, 13:44
Medlem
Jamen vi ses i Solna då kl 10 den 30 sept, då tar jag semester tills dess!
Citera
2019-07-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 68DAx42
Jamen vi ses i Solna då kl 10 den 30 sept, då tar jag semester tills dess!

Gött! Jag med! Då blir vi klasskompisar
Citera
2019-07-09, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coma80
Gött! Jag med! Då blir vi klasskompisar
Skoj!

Tack till alla som tipsat tidigare i tråden om testerna och yrket. Värdefullt!
Citera
2019-07-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 68DAx42
Skoj!

Tack till alla som tipsat tidigare i tråden om testerna och yrket. Värdefullt!
Lycka till! Ni har gjort ett sjukt bra val och har en väldigt kul tid framför er
Citera
2019-07-09, 11:26
Medlem
Fick provsvaren idag. Allt ok! Hur är det nu, jag behöver inte skicka in något till Transportstyrelsen väl?
Citera
2019-07-09, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrekalabaj
Fick provsvaren idag. Allt ok! Hur är det nu, jag behöver inte skicka in något till Transportstyrelsen väl?

Sa inte läkaren det? Vi som gör vår periodiska undersökning var tredje år ska maila/skicka in det till Transportstyrelsen, ni kanske gör det när ni ansöker om lokförarbeviset när ni skriver skrivningen på Trafikverket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in