2020-08-31, 23:05
Medlem
OddDs avatar
Ett budgettips för alla som vill ha en potent höst och vinterdoft som inte springer iväg helt i pris är Frederic Malle - Musc Ravageur. Inte världens bästa projektion men den är riktigt fin. Själv har jag snöat in totalt på Xerjoff, är helt hooked på Alexandria II, blandad till perfektion.
Citera
2020-09-07, 15:47
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Någon som har erfarenhet av märket Zadig&Voltaire? Hur är deras dofter?

Jag har testat tre tror jag. For Him, Just Rock och en tredje. De två första var ganska lika och helt okej som jag minns dem. Rätt söta dofter överlag. Den sista blev alldeles för sliskig för min del. Men jag gjorde ingen djupgående analys där.

Citat:
Ursprungligen postat av OddD
Ett budgettips för alla som vill ha en potent höst och vinterdoft som inte springer iväg helt i pris är Frederic Malle - Musc Ravageur. Inte världens bästa projektion men den är riktigt fin. Själv har jag snöat in totalt på Xerjoff, är helt hooked på Alexandria II, blandad till perfektion.

Jag tror folk tänker olika prisklasser med ordet budget. Malle är inte det första budgethuset jag tänker på, men jag håller med dig om att den är värd att testa Så, bra tips. Alexandria II är en av de dofter från Xerjoff, som jag testat bland "de vanligare", som faktsikt utmanar lite. Mefisto, Nio m fl är mer lättanvända, men bara man ger Alexandria II en chans tror jag den kan bli grym. Har kört den några gånger bara men ser fram emot fler användanden. Men inget alla faller pladask för vid första sniff tror jag.
Citera
2020-09-11, 20:33
Medlem
Googlas avatar
Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme

Något och köpa numera? Hört den är fantastiskt god men inte håller länge?
Citera
2020-09-11, 20:42
Medlem
UbatsValles avatar
Har inte följt tråden jättenoga så det är möjligt att denna frågeställning redan behandlats men är det någon mer än jag som känt av Aventus ute i samhället lite för ofta? I 99% av fallen har bäraren även varit en blatte i dyra kläder.
1 million är som bekant den klassiska blatteparfymen men håller den titeln på att övertas av Aventus?

Eller är det bara så att jag inbillar mig?
Citera
2020-09-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UbatsValle
Har inte följt tråden jättenoga så det är möjligt att denna frågeställning redan behandlats men är det någon mer än jag som känt av Aventus ute i samhället lite för ofta? I 99% av fallen har bäraren även varit en blatte i dyra kläder.
1 million är som bekant den klassiska blatteparfymen men håller den titeln på att övertas av Aventus?

Att den skulle vara nya babbedoften håller jag inte med om, men att den har blivit vanlig håller jag med om. Man känner den ganska ofta.

Btw någon som vet en webbsida som har parfymer från nischmärken tex nassomato ?
Citera
2020-09-12, 08:21
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla

Den finns ju i varenda butik som har parfymer mer eller mindre. Enklast är ju att testa där.

Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Btw någon som vet en webbsida som har parfymer från nischmärken tex nassomato ?

Gents kanske.
Citera
2020-09-12, 08:37
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla

Fin doft. Tycker den håller riktigt bra. Har flera parfymer med bra mycket sämre prestanda.
Citera
2020-09-12, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Den finns ju i varenda butik som har parfymer mer eller mindre. Enklast är ju att testa där.

Gents kanske.
Jo de är den enda jag vet 😅 tänkte om de fanns nån internationell sida eller bra sida från annat land 😋
Citera
2020-09-12, 09:32
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Jo de är den enda jag vet 😅 tänkte om de fanns nån internationell sida eller bra sida från annat land 😋

Tyskland har väl ett par som Essenza-Nobile och firstinfragrances men tror nästan det blir dyrare. Längesen jag köpte från utlandet nu själv. Är det ngn speciell Nasomatto du är ute efter?

Spontanköpte en Polo Blue Gold Blend igår på Åhléns då det var 25%. Rätt trevlig allround-doft.
Citera
2020-09-13, 15:52
Medlem
OddDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UbatsValle

Aventus är för dyr för att orten-fieras. Bästa tipset är att köpa Nishane - Hacivat istället, luktar bättre än nuvarande batchar och har överlägsen prestanda.
Citera
2020-09-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tyskland har väl ett par som Essenza-Nobile och firstinfragrances men tror nästan det blir dyrare. Längesen jag köpte från utlandet nu själv. Är det ngn speciell Nasomatto du är ute efter?

Spontanköpte en Polo Blue Gold Blend igår på Åhléns då det var 25%. Rätt trevlig allround-doft.
Nice! Ja spontanköpte efter tips av dig förra året BurberrY London! Tänkte köpa den redan förra året men slog till på en annan höstdoft då men nu tänkte ja att de va tid för denna då den va billig.

Har du tips på nån träig doft?
Citera
2020-09-14, 15:58
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Nice! Ja spontanköpte efter tips av dig förra året BurberrY London! Tänkte köpa den redan förra året men slog till på en annan höstdoft då men nu tänkte ja att de va tid för denna då den va billig.

Har du tips på nån träig doft?

London är en stor favorit och det var också genom denna tråden jag själv hittade tipset om den. En annan riktig vinterdoft jag tycker förtjänar mer uppmärksamhet är YSL Body Kouros, vet dock inte om den är så lätt att hitta i butik för den kan vara ett riskabelt blindköp.

Träigt säger du...då kanske ett annat tips som uppkommit här kanske kan funka, Miller Harris - Feuilles de Tabac. Värt att testa iaf.
Hade nog nämnt Marc Jacobs - Bang också om nu inte den utgått och är svår att få tag på antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in