2019-12-21, 02:04
Medlem
Vad tycker ni om Ivory Route från xerjoff? Gillar doften men va nog lite för snabb på mitt köp där då den inte alls håller särskilt länge på mig som jag trodde den gjorde! Doften är god men kanske något lite för feminin för mig, men vet inte. Jag gillar ju doften och dess uppbyggnad men den håller inte länge på mig pch vet inte heller om den har särskilt bra projektion.
Citera
2019-12-21, 04:57
Medlem
Skogismyras avatar
Usch för tobaksstank. Om jag vill stinka cigarett så går jag och röker ett paket cigaretter, vilket jag aldrig gör.
Citera
2019-12-21, 10:22
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julbelysning1
Tjena, Ska inhandla en ny parfym och skulle gärna ta emot tips! Har tidigare kört mer eller mindre uteslutande fahrenheit edt i nåt år nu men skulle vilja varva med en parfym för riktiga män, tänk trä,läder,tobak etc får gärna lukta som nån trevlig piptobak med andra ord ingen mainstream som alla tonåringar använder sig utav

Satt och funderade på vad det mest maskulina jag har i lådan är och kan inte komma fram till något annat än Masque Milano - Montecristo. Animalisk smuts, trä, tobak och rom. Jag uppfattar mest trä och animaliskt snusk men överlag är den otroligt välblandad så det är svårt att pinpointa specifika noter. Denna tar en stund på sig att lägga sig till rätta samt att den är livsfarlig att överdosera. Kör du två spray runt halsen kommer du troligtvis få en rätt otrevlig upplevelse. Ingen doft man vill borra ner näsan i och njuta av utan denna ska ligga och smått puffa i bakgrunden.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Usch för tobaksstank. Om jag vill stinka cigarett så går jag och röker ett paket cigaretter, vilket jag aldrig gör.

Fast det är ju inte gammal, rökt cigarett som kännetecknar tobaksnoter. Att gå runt och lukta fimp tror jag ingen här är det minsta sugen på.
Citera
2019-12-21, 11:03
Medlem
Citat:

du har missförstått allting.
Citera
2019-12-21, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEdwardh
TF - Tobacco oud, Tobak och oud, behöver man säga mer?

Initio - Side effect, Inget du kommer känna på någon annan. Rom, läder, tobak, rundas med lite lite vanilj för att inte bli övermäktigt mörk. En riktig favorit under kallare månader

Memo Paris, bor du i stockholm så ta dig till NK och dofta på Memo, de har mängder med läderdofter, Irish och African leather är personliga favoriter därifrån

Creed - Tabarome, Fräsch tobaksdoft om det nu finns sådana. Öppnar med lätt citrus men går över till cigarrkänsla efter 30 min

Amaroud - Silver birch, Kryddig trä/läder doft med inslag av lättare toner av citrus och blommor. Helt klart maskulin doft även om den klassas som unisex

Profumum Roma - Arso, rökighet i perfektion, läder och trä, utan att det luktar skogsbrand

Nishane - Fan your flames, Tobak, rom, kokos, trä, lite så som jag minns karibien, kan nästan höra vågskvalpet när jag har den. Inte en stark kokos som luktar sololja så du kan vara lugn!

Nishane - Nefs, whisky oud och trä ihop med blommor och saffran. Kan det bli så mycket bättre? Tveksamt för min del, missbrukar denna senaste veckorna sedan jag lade händerna på den

Fragrance du Bois - Heritage, okej kanske inte det första man skaffar efter Farenheit men ändå värd att nämna som ett mästerverk i klassen träiga, rökiga dofter. Att ouden är 100% äkta gör den så rund och fin, inget skarpt alls. Går inte att beskriva denna rättvist så inte värt att försöka

Tror det får räcka där, finns mängder att testa men det är några av mina favoriter från samlingen
Tusen tack! Bor dessvärre i Norrlands huvudstad men får kolla om dom inte har några av dessa inne i stan
Citera
2019-12-21, 12:10
Medlem
Citat:
Nu är det ju inte direkt en sur gammal fimps doft man eftersträvar, gud skapade tobaken men djävulen ciggaretterna
Citera
2019-12-21, 19:16
Medlem
fendadens avatar
Var just och testade Creed Himalaya på NK. Vilken otroligt doft!
Citera
2019-12-21, 21:59
Medlem
Hittade inte Aramis havana nånstans idag på stan, så tänkte att jag beställer den och någon annan parfym men dessvärre hittar jag den inte på någon sida med mer än 5 omdömen.. har ni provat stylingagenten.se?
Citera
2019-12-22, 12:51
Medlem
Sitter på tredje flaskan Creed - Aventus nu. Tycker inte den gör sig rättvis på min kropp. Vill hitta något nytt, något som får flickvännen att klänga på en. Männen att storkna av avundsjuka och tanter att klä av sig blusen. Så herrskap, vad rekommenderar ni?
Citera
2019-12-22, 13:10
Medlem
Azciis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Sitter på tredje flaskan Creed - Aventus nu. Tycker inte den gör sig rättvis på min kropp. Vill hitta något nytt, något som får flickvännen att klänga på en. Männen att storkna av avundsjuka och tanter att klä av sig blusen. Så herrskap, vad rekommenderar ni?

Bois 1920 - Relativamente Rosso. Jag har skalat av min samling och går i dagsläget runt på fem dofter och den är överlägset roligast. Ett plus är att den är billigare än Aventus.
Citera
2019-12-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azcii
Bois 1920 - Relativamente Rosso. Jag har skalat av min samling och går i dagsläget runt på fem dofter och den är överlägset roligast. Ett plus är att den är billigare än Aventus.

Den ska jag självfallet spana in. Finns det samples att beställa hem, eller något ställe att testa den?
Har haft svårt för unisex-parfymer, men känns som det nästan är dags nu.

Vad har du mer i kollektionen?
Citera
2019-12-22, 13:23
Medlem
Azciis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Den ska jag självfallet spana in. Finns det samples att beställa hem, eller något ställe att testa den?
Har haft svårt för unisex-parfymer, men känns som det nästan är dags nu.

Vad har du mer i kollektionen?

Köpte min på NK utan att ha testat den på huden. Räckte med en doftsticka.

Chanel - Allure Home
Tom Ford - Royal Oud
Parfums de Marly - Pegasus
Le Labo - Musc 25
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här