Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Du har gode poeng og jeg tror at det kan ha vært slik som du skrev om at ekteparet kan ha blitt enige om å skaffe ny alarm pga at de følte seg overvåket og pga bekymring pga dette og jeg tror at det kan ha vært slik som du skrev fra punkt 1. - 6.
Jeg er enig i at politiet burde ha gjort mer for å finne den observerte BMWen og bileieren og de som var i bilen.
Jeg vet ikke om alle de håndtverkerne som var på befaring ble avhørt av politiet.
I denne artikkelen formidles det at flere håndtverkere ikke hadde blitt avhørt:
VG møter mannen i Lørenskog vel to uker etter at forsvinningssaken ble offentlig kjent. Han har vært i kontakt med politiet om opplysningene som han nå forteller om til VG, men hverken han eller kollegene som var på befaringen har vært i avhør.
En håndtverker som var på befaring fortalte dette:
– Vi kjente ikke Anne-Elisabeth eller familien på forhånd, men vi satt igjen med mye informasjon om dem etter befaringen, blant annet at Hagen er en holden mann, sier han, som på generelt grunnlag advarer folk mot hvem de tar inn på befaring.
– Det er mye rart der ute, og man kjenner ikke motivet til alle som kommer på befaring. Det var flere firmaer som var og rekognoserte, og det kan ha gitt tilgang til å inspisere huset og eiendommen.
vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus
Sitat fra datterens brev:
Så kom vi til at det ble bestemt at dette skulle offentliggjøres. Politiet gikk ut i pressekonferansen og sa mye, det samme gjorde Holden. Det kom jo mange saker i media. Men det største sjokket var når en entreprenør stod frem i VG og sa at han hadde vært på befaring gjennom «Mitt anbud» og Finn.no og han hadde IKKE vært i avhør eller blitt kontaktet av politiet! Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med? Dette var jo det første min far sa i møtene med politiet. Det var jo dette min mann også hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 årene han hadde kjent oss. At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.
dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199
En håndverker fra nabolaget utførte vedlikeholdsarbeid inne i S4:
Jobbet inne i huset 14 dager før.
En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv.
Heller ikke han så noe mistenkelig før naboen forsvant. Vedkommende har blitt innkalt til avhør hos politiet.
Arbeidere som drev vedlikehold på taket til familien Hagens hus i Lørenskog i forkant av den mulige bortføringen, er blitt kalt inn til avhør.
aftenposten.no/norge/i/L0zW09/nrk-takarbeidere-kalt-inn-til-avhoer-i-forsvinningssak
Tack!
Ja där ser man!
Fler eftertänksamma människor ifrågasätter hantverkarna, som tydligen varit i två tjänster,
en granne (=naboe) som tydligen arbetade ensam - och en firma med fler hantverkare.
Några har varit på förhör alltså, men inte alla, stämmer det?
Om man får gissa utan att ha underlag, så blir det svårt att tro annat än att den granne som
gjorde något, "vedlikehold", står för nära familjen Hagen både personligt och geografiskt, för att ifrågasättas.
Övriga då ... de som inte var närmare bekanta med Hagens .. någon av dem kan ha någon bekant som har "kriminella resurser", tex någon i ett annat land, t ex en östeurope´..
som kommer och utför brottet.
Denna hypotes är nog inte fullt utredd, då hade väl media skrivit mer om det?