2020-08-30, 20:53
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nej, det trodde jag inte heller. Det finns nog bra och dåliga förhörsledare i alla länder. Om du är intresserad kan du googla Pär-Anders Granhag. Han utbildar FBI i förhörsteknik. Mycket duktig.

Takk, det skal jeg gjøre. Interessant tema.
Jeg har vært svært skeptisk til politiet, men har tillit til etaten slik den er i dag.
Litt skepsis er sunt siden de er en maktfaktor.
Forsvarsadvokater kan man derimot ikke se som nøytral part.
Citera
2020-08-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ja det var feil på båndopptageren. I tillegg var han offer for rasisme under forhøret.

Men man kan tolka uttalanden olika, även uttalanden i en bandupptagning.
Vi kanske måste lyssna på denna bandupptagning och läsa vad som skrivits från den,
för att förstå rätt?Om polisen t ex frågar: "Hur var det nu med de raderade (slettede) telefonsamtalen?"
Kanske TH svarade "Jag raderade för att få mer minne i telefonen, då jag var rädd att förlora
något nytt" ...och polisen återkommer till frågan kan han ha svarat annorlunda, eftersom hans
minne blivit bättre under tiden förhöret pågick och svarat "... Jag tänkte radera men minns inte om jag verkligen gjorde det ... eller om telefonen raderar äldre samtal"
och polisen antecknar bara ett av svaren, med påföljd TH tycker att de valt vilket svar de vill ha.
... Eller, att frågorna kändes logiska under förhöret, men när TH sedan lyssnade på bandspelaren
upplevde han att han fick manipulerande frågor .. och vägrade skriva under av den anledningen.
Särskilt som hans minne kanske inte var 100 % korrekt.
Det är allmänt känt/ bevisat, dels att minnet i närtid kan ändras något vartefter minnet vaknar
så att man kommer i en situation då man tillrättalägger (helt naturligt och ärligt)
och
att kännetecken på en ärlig person i förhör brukar vara att personen minns långsamt, inte är tvärsäker med en gång.
Senast redigerad av Moschata 2020-08-30 kl. 21:04.
Citera
2020-08-30, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Ex-svogeren hadde ikke noe annet å komme med enn halvkvedete viser. Har vel vært flere her, og utenfor gruppa, som har lurt på hans motiver. Ja, det er selvfølgelig en grunn til at Br*ow reiste. Vi vet ingenting om årsaken til dette, og vi vet heller ikke om han fortsatt er gift.

Hva ex-svogeren sa i pod-casten, og hva han har sagt til politiet, er to helt forskjellige ting.
Ja, det har vært snakk om motiver, som f.eks. at han kanskje skulle være misunnelig på TH. At han kanskje gikk på samme skole som Anne, og at han var forelsket i Anne, og så tok TH henne rett for øynene hans. Dette motiv-eventyret ble altså hostet opp av ingenting.
Eller at han kanskje hadde noe uoppgjordt med TH. Men jeg har sett mye skrudde teorier her, spesielt fra z-z-z, så jeg blir ikke overrasket lengre.
Citera
2020-08-30, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
Tok i grunn bare opp tråden etter "rips" for foreslår sønnen.
Jeg kjenner ikke godt nok hvem i familien som evt kunne ha motiv for dette, men mye skulle falle på plass om så var. TH ser ut til å være innblandet på en eller annen måte eller at han vet noe, uten at han nødvendigvis er GM. Eneste jeg har fått med meg sålangt var at sønnen visstnok var noe fåmelt eller avvisende til politiet i starten om siste telefonsamtalen med AEH.

Ja, han husket ikke noe i begynnelsen, i de første avhørene, og så plutselig husket han. Det er jo noe som skurrer.
Tror nok de vet mer enn de vil si ihvertfall.
Citera
2020-08-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Hvorfor tror du intensjonen hans er akkurat det? Kan ikke forstå det på noe annet vis enn at det handler om gi AEH rettferdighet. Hvis han forklarer seg sant og dette ikke er positivt for TH så er vel ikke det sverting? Skulle han latt være å forklare seg?

Kan ikke påstå noe, men mistenker ex-svogeren for å være kilden til "hendelsen på Gjøvik". En hendelse vi for øvrig ikke har hørt mer om. Kanskje ikke så rart, det er vel 50 år siden denne "hendelsen", som ble grundig omtalt i media.
Citera
2020-08-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hva ex-svogeren sa i pod-casten, og hva han har sagt til politiet, er to helt forskjellige ting.
Ja, det har vært snakk om motiver, som f.eks. at han kanskje skulle være misunnelig på TH. At han kanskje gikk på samme skole som Anne, og at han var forelsket i Anne, og så tok TH henne rett for øynene hans. Dette motiv-eventyret ble altså hostet opp av ingenting.
Eller at han kanskje hadde noe uoppgjordt med TH. Men jeg har sett mye skrudde teorier her, spesielt fra z-z-z, så jeg blir ikke overrasket lengre.

Men ursäkta ... på vad sätt har Z-Z-Z levererat "skrudde teorier"(kan inte norska helt och hållet, men kan tänka mig att du menar något med "oegentligt")?
Jag har följt Z-z-z:s inlägg en lång tid och det är två saker jag har intryck av.

1. Z-z-z har haft i stort sett samma teori/hypotes nästan hela tiden eller så lång tid jag läst, nämligen att TH är oskyldig
men att Z-z-z varit öppen för vinklingar - läst andras teorier - men inte gått med på dem.
Så har det inte stått i media! Apropå att någon skrev att hen bara stödjer sig på länkar.

2. Att Z-z-z:s tanke lutar åt alla mystiska män som man uppmärksammat vid tiden för brottet
och lagt ihop 2 + 2, resonerat logiskt. Detta med fiskarna vid en brygga nära Hagens hus har media inte skrivit mycket om.

Även om Z-z-z hänvisat till länkar, har hen ju läst många olika artiklar i media, men hållit fast vid vissa av dem, i tanke att TH inte är skyldig, då det (min tolkning förfaller orimligt på fler sätt,
att han skulle ha dräpt AEH.

Z-z-z- har gott minne anser jag och är bra på detaljer och vet var hen läst.
Sammantaget: en seriös brukare här.
Citera
2020-08-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Synes du at hypotesen kidnapping-for-penger er en skrudd teori?
Det er den hypotesen jeg synes at er mest sannsynlig.
Citera
2020-08-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ex-svogeren hadde ikke noe annet å komme med enn halvkvedete viser. Har vel vært flere her, og utenfor gruppa, som har lurt på hans motiver. Ja, det er selvfølgelig en grunn til at Br*ow reiste. Vi vet ingenting om årsaken til dette, og vi vet heller ikke om han fortsatt er gift.

Jo Brow og HHB skulle flytte til Australia, men så forsvant AE og så ble det ikke noe mer av flyttingen.
Citera
2020-08-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jo Brow og HHB skulle flytte til Australia, men så forsvant AE og så ble det ikke noe mer av flyttingen.

Betyr det at spekulasjonen om skilsmisse er en usannhet i tråden her?
Citera
2020-08-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Betyr det at spekulasjonen om skilsmisse er en usannhet i tråden her?

Tror ikke det, tror AE bestemte seg for å flytte til Gjøvik når hun fikk vite at dattera skulle flytte til australia.
Citera
2020-08-30, 21:32
Bannlyst
Citat:
Nei, vi vet ikke det. Men hvorfor stod han fram i VG-podcasten. Motivet kan neppe være annet enn å sverte TH. Og han lyktes jo nettopp med det.

Svertet han TH? Husker du ordrett hva han sa i pod-casten?
Hvorfor skulle han ha noe ønske om å sverte TH?
Citera
2020-08-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Tror ikke det, tror AE bestemte seg for å flytte til Gjøvik når hun fikk vite at dattera skulle flytte til australia.

Mitt spørsmål refererte til eldste datter. AEH tror jeg ble drept pga hennes ønske om skilsmisse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in