2020-08-30, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Eller om TH har et forhold til en prostituert med kapabel hallik.

En prostituert shemale ?
Citera
2020-08-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Enig med LH70 i at det bare er skuespill alt sammen. Dette er de eksperter i, å få folk til å syntes synd i seg.
Hvis han virkelig hadde vært så psykisk kjørt, så hadde han ikke vært i stand til å dra rett tilbake til jobb for å fortsette arbeidet der han slapp, etter møtet hos Kripos.
Dagen etter at Anne ble borte, så var TH på jobb. Totalt uberørt.
Hvis det hadde vært et sånnt umenneskelig press for han slik du sier, så hadde han tatt imot krisehjelp.

Jag tror att TH känner stor trygghet på sin arbetsplats, mer än han tror att han kan få av krishjälp.
Med den kontakt han hade av polisen från första stund (de talade bland annat så högt att förbigående kunde höra, han kände igen en av dem som just då gick förbi bensinstationen där han första gången konfronterades av polisen), så hade han ingen stor tilltro till dem.
Arbetet och hemmet är de platser där TH kan fungera trots kris.
Dessutom har ju medarbetare på Futurum vittnat om att han var mycket berörd och nervös
från och med att AEH inte svarade i telefonen som avtalat.
Citera
2020-08-30, 15:18
Medlem
Dersom TH hadde lest hele trusselbrevet, hadde han også fått med seg at yngste datter var nevnt spesifikt, med navn på både henne og ektemann.
Han ringte både eldste datter 13.40 og sønn 14.00 etter å ha lest trusselbrevet.

Hvorfor ringte han ikke yngste datter? Som til og med var nevnt med navn i brevet. Det var det første jeg ville ha gjort.
Citera
2020-08-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
aeh har fortalt venninnen at th er brutal.

OM det var så att det finns triangeldrama och / eller prostituerad som bakomliggande motiv där allting startade - så är det väl ganska lätt att klaga på den man som man bedrar.
Om inte barnen och ingen annan utom en enstaka väninna kan vittna om att AEH sagt så,
lär det inte ha handlat om någon större våldsamhet.
Begreppet "brutal" är subjektiv och kan betyda psykisk brutalitet. Annars tänker jag att AEH
skulle kommit med konkreta exempel på fysisk brutalitet, utfört på fysiskt eller fysiskt/psykiskt maner som "TH slog mig över ansiktet"
eller "TH slängde igen dörren med all kraft", "Han åkte hemifrån med en rivstart istället för att ta mig med", "Han skrek NOLLA åt mig" osv.
Det hade kommit fram!
Jag har inte sagt att jag tror att TH är utan temperament eller vissa aggressioner.
Men jag tror inte man ska lägga så stor vikt vid sådant uttalande till en väninna - just nu.
Citera
2020-08-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack ..OK, det kan bli svårt att forska kring en sådan sak ...
Men jag tror på de två vittnena - och att fiskarna vid bron nära Hagens hus, som fanns där tills AEH försvann, sedan inte mer - Futurum -männen - och männen från torget
("hettemannen") - har ett sammanhang. Att den röda BMW:n är med i detta sammanhang.
siden th synes bmw er svært interessant har den intet med denne saken å gjøre.
Citera
2020-08-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hm ... detta är en aspekt som jag inte funderat på.
Vad skulle halliken i så fall ha för motiv?
må være at th nektet å betale for tjenesten.
Citera
2020-08-30, 15:48
Medlem
Jeg har tenkt litt mer på kidnappingen og hvor liket kan ha forsvunnet. Jeg mener at noen tidligere har blitt kvitt en person eller et lik på følgende måte: Man henger opp liket eller personen i en hestevogn eller varebil etter hendene. Deretter slår man ut eller fjerner gulvet, senker kroppen noe slik at den tar i asfalten, og denne slipes da sakte men sikkert ned ettervert når man kjører. Man må selvfølgelig sette på et skjørt eller lignende nedtil vegbanen slik at dette ikke er synlig for medtrafikkanter.

Jeg har også tenkt på følgende scenario: AEH blir kidnappet til utlandet en plass. Vel framme på skjulestedet, så overmanner hun sin vokter og dreper denne, samtidig blir hun tildelt et slag slik at hun mister hukommelsen. Når hun kommer til seg selv og ser gjennom skjulestedet med et ferskt lik, så er hun redd hun kan være innblandet i noe kriminelt og tar derfor ikke kontakt med politi eller andre, men fortsetter å leve i skjul.

I og med at mye tydeligvis har vært gjort for å forvirre politiet, og da mange mener at forbrytelsen har vært godt planlagt, lurer jeg på om det kan være mulig at planleggingen også kan være en form for villeding. For eksempel at man har tilsynelatende planlagt drapet, men drapet egentlig var utført i effekt.
Citera
2020-08-30, 15:51
Medlem
En hypotese som er nevnt tidligere:
Hvis TH var utro med en gift kvinne.
Hennes mann oppdaget dette og hevnet seg på TH ved å drepe AE (og han kan ha tenkt: "Du stjal min kone og ødela mitt liv og nå skal jeg ødelegge ditt liv").
Denne mannen kan ha hatt store ønsker om å få det til å se ut som at TH var skyldig i drapet på AE, og han kan av den grunn ha planlagt utførelsen av forbrytelsen slik som den ble utført (i huset, med villedende spor osv og spor som pekte mot TH).

Hvis det var slik, så hadde den mannen et sterkt motiv for å utføre forbrytelsen.
...
En annen variant ut fra samme hypotese, er at den mannen kan ha lurt AE og fått henne til å samarbeide om diverse ting (men at AE selvfølgelig ikke visste at den mannen hadde planlagt å drepe henne).
...
En helt annen hypotese:
TH var ikke utro. Men GM ønsket å ramme TH. GM fortalte løgner (om at TH hadde vært utro) til AE kort tid før forbrytelsen ble utført og GM ba AE om å konfrontere TH med dette på kvelden den 30.10.18.
Det ble høyrøstet diskusjon i S4 (noe som naboer kan ha hørt).
GM fikk det til å se ut som at TH kunne være skyldig pga høyrøstet diskusjon på kvelden/natten før forbrytelsen fant sted.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-30 kl. 16:28.
Citera
2020-08-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjur2
Jeg har også tenkt på følgende scenario: AEH blir kidnappet til utlandet en plass. Vel framme på skjulestedet, så overmanner hun sin vokter og dreper denne, samtidig blir hun tildelt et slag slik at hun mister hukommelsen. Når hun kommer til seg selv og ser gjennom skjulestedet med et ferskt lik, så er hun redd hun kan være innblandet i noe kriminelt og tar derfor ikke kontakt med politi eller andre, men fortsetter å leve i skjul.
th sa noe om at hun var fysisk sterk og i ferd med å vinne over kidnapper. Han tenkte kanskje mer på at hun kidnapper sin egen kidnapper og rømmer til bahamas. Lego og z vil like denne teorien.
Senast redigerad av LH07 2020-08-30 kl. 16:17.
Citera
2020-08-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
At TH er psykopat, betyr ikke i seg selv at han er en morder, men det skaper et grunnlag/motiv for å kunne drepe sin egen kone, en handling som for normale folk er HELT utenkelig, uansett hvor mye man måtte hate henne. For andre normale folk, så tar man ut skilsmisse, man tar ikke livet av henne. Nå er det andre gang jeg sier dette.
Det finnes mange ikke-psykopater som dreper, det vet jo alle, men de aller fleste partnerdrap begås av psykopater. De eneste som er skrudd nok til å drepe sin egen ektefelle.
Jeg anbefaler deg å lese deg litt opp på hva en psykopat faktisk er før vi har noen videre diskusjon om det. Hvis du skal snakke om %, så bør du være litt mer presis, enn å bruke ord som "la oss si".
Det riktige tallet er 2 % og ikke 5, og takk gud for det.
2 eksempler på hva da? Som underbygger at TH er psykopat? Slutt å vri det jeg sier til din egen fordel, ta ting ut av sin sammenheng, legge ord i munnen på meg, eller stille ledende spørsmål som du selv besvarer. Alle kan lese, og du får ikke mer rett om du prøver deg på hersketeknikker, det ser bare dumt ut. Jeg, og andre vet hva jeg har skrevet og ikke skrevet her inne.

Jag har läst psykologi (men är inte psykolog) och kan säga att jag inte kan se några påfallande psykopatiska drag hos TH!
En psykopat spelar mer, är inte någon som söker anonymitet och arbetsro, utan mer någon som söker att stå i centrum, en överdriven charmör, en bedragare. TH är inte lurendrejar-typen.
Detta i all korthet.
Senast redigerad av Moschata 2020-08-30 kl. 16:24.
Citera
2020-08-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Vi har en del kriminalitet i Norge utført av østeuropeere hvor noen i forkant har drevet etteretning før bandittene kommer og tømmer området.

Dette kan ha vært samme modus.
Noen har sett at en vever gammel kvinne, kona til en milliardær, går hjemme uten alarm, kamera eller ansatte og formidlet disse opplysningene til kapable kriminelle.

Hvis de har vært på jobb i S4 kan de ha filmet innvendig.

Og de har har hatt mulighet til å kopiere nøkler. Jeg sier ikke at håndverkerne har vært kriminelle, men de kan hatt kriminelle "venner". Det foregår mye av dette, og mange har brent seg. Det fører sjelden til anmeldelse, da dette ofte er svart arbeid, folk uten oppholdstillatelse etc. Nøkler kopieres, og huseier blir frastjålet alt av verdisaker. Tyveriene kan bli utførte lenge etter at "håndverkerne" har avsluttet arbeidet. Uforståelig at AEH la ut annonse på "Mitt anbud". Finnes seriøse firma der, men fungerer også som sentral for luguber virksomhet. TH eiendom bør da ha tilgang til seriøse håndverkere?
Citera
2020-08-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Dere lar dere enkelt villede, ser jeg. Går 5 på. Tenker dere det samme om brevene som Bertheussen (samboer til politiker Tor Mikkel Wara) skrev? At det er noen kriminelle
utenlandske som står bak?

Lite trolig. Men vil ikke forhåndsdømme. Blir en spennende rettsak. Som fortjener en egen tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in