2020-08-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Du får lese det selv, det var en som påstod at han var til stede når AE ble begravd.

Det er en stund siden den linken. Men jeg leste noe av første kopi, men fikk ikke bla videre. Mulig imgur ville installere noe hos meg. Da stopper jeg vanligvis. Eller noe sånt. Eller oppgir mail. Husker ikke, men jeg stoppet. Så jeg ville likt et resume.
Citera
2020-08-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det er en stund siden den linken. Men jeg leste noe av første kopi, men fikk ikke bla videre. Mulig imgur ville installere noe hos meg. Da stopper jeg vanligvis. Eller noe sånt. Eller oppgir mail. Husker ikke, men jeg stoppet. Så jeg ville likt et resume.
Innlegg nr 45929
https://imgur.com/a/QgNSzvB
Citera
2020-08-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hva vet du om at TH har vært samarbeidsvillig ? Det eneste som har kommet fram er at han har vært lite samarbeidsvillig.

HH har sagt det direkte i media. I tillegg til en rekke annet:

•Det er også skrevet mye om kontakten dem i mellom. Alle teoriene til TH, og løsningsforslag.
•At politiet hadde boligen frem til jul.
•At politiet fikk tilgang til boligen når de ønskte.
•Dette med frivillig overvåkning i lang tid.
•Gjennomgang fra økokrim i hele forretningsdriften.
Citera
2020-08-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Der hade varit hantverkare i huset bara dagarna innan försvinningen!
Kanske också av den anledningen det hade pratats mellan makarna Hagen om nytt larm.
De hade båda känt på sig att något konstigt var på gång, AEH var orolig, TH kände sig övervakad.
Har polisen undersökt dess hantverkare?
De hade tydligen lagt ner stegen efter arbetet ...men vem reste stegen igen på försvinningsdagen?
Kan ju varit TH som behövde den för att gå upp på taket för att se om arbetet på taket var blev rätt gjort?
Inte första gången i världshistorien (tyvärr) som hantverkare får insyn i husägarens privatliv och ekonomi och tar tillfället i akt och begår brottsliga handlingar.
1. Hantverkare
2. Hagens känner sig bevakade
3. De talar om nytt larmsystem dagen före försvinningen
4. Stegen används av TH (?) för att kontrollera takarbetet
5. När AEH inte svarar i telefonen blir TH mycket orolig eftersom han känt sig övervakad under en tid och kände på sig att något galet hänt 6. När polisen frågar om raderade telefonsamtal minns inte TH, hela situationen är upprörande. Han kan ha raderat för att få mer minne men blivit konfys av polisens misstänksamhet och inte visste hur han tänkte när han raderade.
Konstigt att vi inte fått mer information kring denna del av saken, avseende hantverkare.
...
Liksom polisadvokaten Haris tillerkände vittnet Irene trovärdighet, men ändå lät bli att följa upp saken kring den röda BMW:n, i vilken vittnet Irene sagt sig ha sett AEH i baksätet.
Hon kontaktade ju polisen direkt när hon såg en bild av AEH i media.
Någonstans står att de haft telefonförhör med ägaren till BMW:n. Även om föraren bytt bil
och kommit bort från övervakning, måste ju den röda BMW:n ha en ägare registrerad. Denne ägare MÅSTE ju ha kännedom om vilka som kör hans bil!
Hur kan det nonchaleras? Hur kan det vara så svårt att hitta en så ovanlig bil?
Du har gode poeng og jeg tror at det kan ha vært slik som du skrev om at ekteparet kan ha blitt enige om å skaffe ny alarm pga at de følte seg overvåket og pga bekymring pga dette og jeg tror at det kan ha vært slik som du skrev fra punkt 1. - 6.
Jeg er enig i at politiet burde ha gjort mer for å finne den observerte BMWen og bileieren og de som var i bilen.

Jeg vet ikke om alle de håndtverkerne som var på befaring ble avhørt av politiet.
I denne artikkelen formidles det at flere håndtverkere ikke hadde blitt avhørt:
VG møter mannen i Lørenskog vel to uker etter at forsvinningssaken ble offentlig kjent. Han har vært i kontakt med politiet om opplysningene som han nå forteller om til VG, men hverken han eller kollegene som var på befaringen har vært i avhør.

En håndtverker som var på befaring fortalte dette:
– Vi kjente ikke Anne-Elisabeth eller familien på forhånd, men vi satt igjen med mye informasjon om dem etter befaringen, blant annet at Hagen er en holden mann, sier han, som på generelt grunnlag advarer folk mot hvem de tar inn på befaring.
– Det er mye rart der ute, og man kjenner ikke motivet til alle som kommer på befaring. Det var flere firmaer som var og rekognoserte, og det kan ha gitt tilgang til å inspisere huset og eiendommen.

vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus

Sitat fra datterens brev:
Så kom vi til at det ble bestemt at dette skulle offentliggjøres. Politiet gikk ut i pressekonferansen og sa mye, det samme gjorde Holden. Det kom jo mange saker i media. Men det største sjokket var når en entreprenør stod frem i VG og sa at han hadde vært på befaring gjennom «Mitt anbud» og Finn.no og han hadde IKKE vært i avhør eller blitt kontaktet av politiet! Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med? Dette var jo det første min far sa i møtene med politiet. Det var jo dette min mann også hadde sagt at var det eneste vi visste om som var annerledes i 2018 enn de 10 årene han hadde kjent oss. At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset.
dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199

En håndverker fra nabolaget utførte vedlikeholdsarbeid inne i S4:
Jobbet inne i huset 14 dager før.
En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv.
Heller ikke han så noe mistenkelig før naboen forsvant. Vedkommende har blitt innkalt til avhør hos politiet.
Arbeidere som drev vedlikehold på taket til familien Hagens hus i Lørenskog i forkant av den mulige bortføringen, er blitt kalt inn til avhør.

aftenposten.no/norge/i/L0zW09/nrk-takarbeidere-kalt-inn-til-avhoer-i-forsvinningssak
Citera
2020-08-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
det er faktisk en del som taler for at TH ikke er den (hoved) skyldige.
Motiv - TH ville ha veldig mye å tape, men lite å vinne på å ta livet av AEH.
TH er såpass oppegående at han må ha gjort seg en kost/nytte vurdering. Han må ha visst at han ville bli mistenkt, ha en stor sjanse for å bli siktet og dømt og tilbringe mesteparten av resten av livet i fengsel, og om dette ikke skjedde ville han måtte leve med mistenkeliggjøring fra familie, venner og folk flest resten av livet.

Har også laget en liste om dette 😊

Jeg er en sv de som tenker mer st TH ikke er skyldig, enn at han er skyldig. Hovedsaklig pga det du skriver her.

Kost-nytte. Risiko. Motiv.

Får det ikke til å henge godt sammen.

Han kunne fått det til om hsn betalte godt. Ikke spor av det.

Han kunne fått det til om han hadde medhjelpere.

Han kunne fått det til om han brukte stemmefordreingsmaskin.

Han kunne fått det til om han truet vitner.

Han kunne fått det til om han sprang mellom jobb og hjem flere ganger.

Han kunne fått det til om han kjøpte gift i Kina.

Han kunne fått det til om...
Citera
2020-08-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
De ville vel reagert i ettertid om de så noen denne morgenen. Mener du vedkommende unnlater å fortelle politiet om en slik observasjon?
Nei. Men når det går mange dager og uker eller måneder før vitner blir spurt om de har observert noe, så kan det være vanskelig eller umulig å huske en slik observasjon som en oppreist stige fra en bestemt dag (når det hadde foregått arbeid på huset (der arbeiderne brukte stillas og stige) i flere uker helt frem til den 25.10. den høsten).

Stillaset var ikke fjernet fra tomten på forsvinningsdagen. Folk kunne få inntrykk at arbeidet på huset ikke var ferdig, selv om arbeidet var ferdigstilt den 25.10 (og da ville kanskje noen ikke reagere hverken på en oppreist stige eller en eventuell mann klatrende i en stige. Og hvis man ikke reagerer på noe så biter man seg ikke merke i det og husker det ikke så godt og da er det stor sjanse for at det er borte fra minnet når man flere uker senere blir bedt om å huske sine eventuelle observasjonen fra en bestemt dag?).

Hvorfor ble ikke stillaset fjernet snart etter at arbeidet på huset var ferdig den 25.10.?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-30 kl. 22:30.
Citera
2020-08-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Norske avhørsmetoder eksporteres https://www.nrk.no/osloogviken/aerespris-til-politimannen-som-laerte-kolleger-a-tenke-nytt-1.13882170
Vi får håpe at man lærer av tidligere feil., men det er en lang vei å gå. Leste du denne linken på siden du linket til?

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/avhoyret-som-gjekk-gale-1.13346466
Citera
2020-08-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Svertet han TH? Husker du ordrett hva han sa i pod-casten?
Hvorfor skulle han ha noe ønske om å sverte TH?

Podcastepisoden er fortsatt tilgjengelig for alle. Ingen kan vel være i tvil om at ex-svogeren har et horn i siden til TH.
https://podcasts.apple.com/no/podcast/l%C3%B8renskog-saken-jeg-m%C3%A5tte-g%C3%A5-til-politiet/id1219276920?i=1000473629374
Citera
2020-08-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Hvorfor tror du intensjonen hans er akkurat det? Kan ikke forstå det på noe annet vis enn at det handler om gi AEH rettferdighet. Hvis han forklarer seg sant og dette ikke er positivt for TH så er vel ikke det sverting? Skulle han latt være å forklare seg?

Han skulle selvfølgelig forklare seg. Ingen innvendinger mot det, men hva var motivet for å stille opp i denne podcasten. Han ønsket selvfølgelig å sette TH i et dårlig lys.
Citera
2020-08-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Podcastepisoden er fortsatt tilgjengelig for alle. Ingen kan vel være i tvil om at ex-svogeren har et horn i siden til TH.
https://podcasts.apple.com/no/podcast/l%C3%B8renskog-saken-jeg-m%C3%A5tte-g%C3%A5-til-politiet/id1219276920?i=1000473629374
Kanskje han har fått avvist et fremstøt, at TH ikke trodde på ideen han ville ha finansiert og han ble evig fornærmet.
Kanskje TH var med på å kaste han ut
Citera
2020-08-30, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod

Jeg er ihvertfall glad for at svogeren sa ifra, og jeg tviler på at han farer med løgn, og at han ønsker å sverte han for noe tidligere uoppgjordte greier. Det er jo ikke bare svogeren som har sagt ifra om at kidnappingshistorien ikke kan stemme. Det er det flere med kjennskap til familien som har gjordt.
Citera
2020-08-30, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Kanskje han har fått avvist et fremstøt, at TH ikke trodde på ideen han ville ha finansiert og han ble evig fornærmet.
Kanskje TH var med på å kaste han ut

At svogeren ønsker å sette TH i fengsel i 21 år fordi han ikke fikk finansiert en forretningside?
Nå må du klare å se hva du selv skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in