2020-08-30, 13:11
Medlem
Trollet Jasper Newton försöker alltså dels elda upp Flashback mot invandrare, men även göra en sak av att elda upp folk som inte var sittkissare när de var små. Stora applåder och hatten av för ett tappert försök!

Ont. Det här är väl inget unikt?(inte för att det ursäktar slöddrigt beteende) På 90-talet var det jackor och grejer. Liknande fall dyker upp varje år.
Citera
2020-08-30, 13:11
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallen-Trolle
Jag tänker inte ge dig nån källa du får anstränga dig lite och ta reda på det själv, om du inte tror mig.

Det finns väl inget mord, om inte nån har blivit dömd för mordet, dumhuvud.
Polisen kan väl inte veta att det är ett mord, om ingen rättegång fastställt det.

Faktum är att du är så jävla korkad och hjärntvättad så du fattar ingenting.
Men skärp dig, är du efterbliven eller gör du dig till? Så mordet på Olof Palme är inget mord egentligen för ingen har blivit dömd för det?

Du jag behöver inte ha några källor från dig, det va meningen att du själv skulle läsa dom och fatta vilken jubelidiot du är.
Citera
2020-08-30, 13:14
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Men skärp dig, är du efterbliven eller gör du dig till? Så mordet på Olof Palme är inget mord egentligen för ingen har blivit dömd för det?

Du jag behöver inte ha några källor från dig, det va meningen att du själv skulle läsa dom och fatta vilken jubelidiot du är.

Enligt statistiken har inget mord skett, om ingen har blivit dömd för mord.
Har du svårt att fatta, eller är du förståndshandikappad ?

Fattar du inte att det kan ju lika bra va ett dråp, om det inte är fastställt av en domstol att det är ett mord.
Det räcker väl för fan inte med att Polisen säger att det är ett mord.

Du är ju fan mer dum än en gås.

Det är dumhuvuden som du som gör att Sverige idag ser ut som det gör.
Senast redigerad av Tallen-Trolle 2020-08-30 kl. 13:19.
Citera
2020-08-30, 13:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?

Jodu, man tänker att de är ju stora skolbarn nu. O det är väl kul för dem o gå o köpa sitt lördagsgodis själva. Kom igen, det är ju det trygga Sverige vi lever i.
Finns ingen anledning att vara rädd. Det är bara dummhuvuden som gått på SDs skrämselpropaganda som sprider skräckhistorier de läst i ryss finansierad alternativmedia.

Så ingen skuld på föräldrarna. Man ska kunna låta sin 12 o 7 åring gå till butiken själva. Än mindre skuld på de skötsamma barnen.

Misslyckandet är snarare ett politiskt o den allmänna tjänstesektorns topala haveri.

Riksdag
Landstinget
Kommunfullmäktige

Migrationsverket
Socialtjänsten
Polisen
Domstolarna
Skolan
Fritidsförvaltningen
Psykvården

För detta betalas skatt.
Det som kommer tillbaka är undermålig samhällsservice.

Lösningen?

En del säger att det inte finns något att göra.

Andra säger rösta rätt.

Jag säger flytta.
Citera
2020-08-30, 13:24
Medlem
I vilken värld är man inte kapabel till att röra sig utanför hemmet själv när man är 10 respektive 12 år? Är du hjärndöd?
Citera
2020-08-30, 13:33
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Jag inser att min fråga är helt befängd, men är det helt klarlagt att förövarna är invällare?
Nej inte vad jag vet, men det räcker ju att läsa beskrivningen för brottet.
Citera
2020-08-30, 13:35
Medlem
Föräldrarna kanske helt enkelt hade levt utomlands de senaste 30 åren och missat att Sverige 2020 inte direkt är samma sak som Sverige 1990?
Citera
2020-08-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Ansvarslöst att skicka omyndiga barn till affärn.

Skärp dig , vänd inte problemet , sluta blunda. Själklart skall tre barn där den äldsta är 12 år kunna gå och handla godis i Sverige utan att bli rånade
Citera
2020-08-30, 14:05
Medlem
Det sjuka hade väl varit om man inte låter sin 12-åring gå till affären.
Citera
2020-08-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Ja, precis. Känner en som vägrar skicka sin tolvåriga vita son med spårvagnen till Angered för att handla. "Skärp dig" brukar jag säga till honom.
Citera
2020-08-30, 14:15
Medlem
Lite roligt ändå att familjen bor precis bredvid tjärna ängar. Baserat på övriga flashbacktrådar så är det väl Borlänges sämst område?

Edit: Även om barn bör kunna gå ute, så kan man ju ändå ifrågesätta föräldrar som skickar sina barn till områden som polisen varnar för? (riskområde, särskilt utsatt område)
Citera
2020-08-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli

För 30 år sen absolut.
Idag dock har vi vuxna män som ser 12-åriga flickor som giftasvuxna och attraktiva speciellet om de inte täcker hår och visar bar hud samt rånare som föredrar barn för det är lättare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in