2020-08-30, 14:45
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Som jag skrev i en annan tråd och fick rätt fortare än vad jag trodde. Inte långt kvar tills barn på dagis utsätts för nya spännande Sverige.

Så jävla typiskt invandrare beteende. Gå i grupp och ge sig på såna som aldrig har någon chans att göra något tillbaka. Men grattis, en till familj och släkt som kommer rösta SD. Garanterat nu när dom fått smaka på verkligheten.

// PoK

Typiskt dumsvenskt projicerande. Läs på istället. SD säger ju att de vill ha mer än integration, SD vill ha assimilation, och att bli rånad av somalier är bara integration. Rösta NMR om du vill ha segregering och deportering. SD om du vill ha somalier i ditt familjeträd.
Citera
2020-08-30, 14:52
Medlem
HarryManbacks avatar
Så ungar kan inte gå till affären själva längre och panta för att handla lite godis. Jävla patrask som rånar och slår barn.

Börjar tröttna rejält på våran nya adel. Följ efter Danmarks exempel som med domen mot Dödspatrullen. Svidande straff och sedan tycker jag dom utvisas.

En röst på SD närmar sig för min del.
Citera
2020-08-30, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Din mamma låter ju dum i huvudet.

Nu är du ju säkert mycket yngre och blivit hjärntvättad av svenskt skolväsende men för din information så gick det till så ända fram till tidigt 80-tal att man kunde bli skickad till kiosken av vuxna och handla exempelvis tobaksvaror.

Skillnaden var att då var Sverige ett civiliserat och välfungerande folkhem utan blattar så man ställde ifrån sig cykeln (olåst! ) utanför affären, betalade med kontanter och cyklade hem igen. Detta utan att ens tänka tanken på att man ens kunde bli rånad, våldtagen, pissad på av negrer eller antastad över huvud taget.

Växelpengar som blev över fick man då behålla själv som tack för tjänsten. Bara det var uppfostrade då man lärde sig sambandet arbete/belöning. Ännu en bortglömd egenskap i det nya bidragssnyltarparadiset Sverige.
Citera
2020-08-30, 14:55
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallen-Trolle
När jag va 6 år (det va 50 år sedan) så skickade min mamma ner mig till kiosken för att köpa ett paket cigaretter till henne.
Hon gav mig lite mer pengar än vad cigaretterna kostade, och sa att jag fick köpa en glass av det som blev över.
Jag kom till kiosken, och började med å säga att "jag vill ha en storstrut".
När kassörskan hade plockat fram storstruten, så sa jag att jag ville ha ett paket "Prince" cigaretter också.
"Resten av pengarna räcker inte till ett paket Prince" sa kassörskan.
Jag tog glassen och växelpengarna och gick hem.

Mamma slängde glassen och jag fick gå in på mitt rum.

Haha, känner igen detta när man gick till kosken som liten pojk och köpte cigaretter och tändstickor till morsan och farsan..

Ingen som tyckte det var något konstigt med det och framför allt blev du inte rånad på det du hade köpt.. Inte ens av de äldre tuffa killarna.

Ja just det.. på den tiden bodde jag ju i Sverige..
Citera
2020-08-30, 15:00
Medlem
Selfefficacys avatar
Jag gick själv till affären när jag var 9-10. Tror inte mina föräldrar ens hade tanken att det skulle hända något. Det här var på 90-talet.
Citera
2020-08-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Lite roligt ändå att familjen bor precis bredvid tjärna ängar. Baserat på övriga flashbacktrådar så är det väl Borlänges sämst område?

Edit: Även om barn bör kunna gå ute, så kan man ju ändå ifrågesätta föräldrar som skickar sina barn till områden som polisen varnar för? (riskområde, särskilt utsatt område)
Familjen bor 500 meter fågelvägen från affären. Mamman och barnen har bott där i minst 9 år, pappan i hela 23 år. Det här är precis lika mycket den drabbade familjens område som gärningsmännens.
Citera
2020-08-30, 15:19
Medlem
Citat:
Din mamma låter ju dum i huvudet.

Va varför då?
Citera
2020-08-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det ansvarslösa ligger ju i att päronen inte lärt sina ungar att slåss. Hur fan kan man lämna ifrån sig sitt godis till okända ungar utan motstånd?!
Meningslöst inlägg men svarar för att upplysa tråden i största allmänhet.

Motstånd hade varit väldigt dumt. Gärningsmännen var överläge både numerärt och åldersmässigt. Om de var nu var invandrare med gemensamt hemspråk kan de haft det övertaget.

BO var alltså en två pojkar och en flicka, 12, 10 och 7 år gamla.
När de kom ut ur affären blev de omringade av 5 - 6 killar som omedlelbart började sparka och slå på BO. Strax efter det kom det några större tonårskillar som snodde godiset från BO och knäade en av dem. Motstånd kan mycket väl ha lett till allvarligare misshandel.

Det fina är att pappan har civilkurage. Polisanmälan är gjord, polisen har fått kunskap om identiteten på ett par av gärningsmännen. Föräldrarna följer med till skolan på måndag och tar ett samtal med skolpersonalen (eftersom ett par av GM går i samma skola).
Citera
2020-08-30, 15:40
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback
Så ungar kan inte gå till affären själva längre och panta för att handla lite godis. Jävla patrask som rånar och slår barn.

Börjar tröttna rejält på våran nya adel. Följ efter Danmarks exempel som med domen mot Dödspatrullen. Svidande straff och sedan tycker jag dom utvisas.

En röst på SD närmar sig för min del.

Hahahaha efter allt det så avslutar du med att rösten på SD "närmar" sig. Kan du inte börja fundera på om du ska knyta hanten i fickan också? Din fundering är för lite för sent. Sveriges klusterfuck kan inte ens lösas på demokratisk väg. Bättre att du funderar på vilket vapen du ska skaffa.
Citera
2020-08-30, 15:50
Medlem
irrelevants avatar
Jag är inte något vänstertroll, men det här säger inte så mycket om dagens situation jämfört med hur det var förr. När jag var 6-7 bast på tidiga 90-talet hände det flera gånger i veckan att man trodde att man skulle bli mördad av någon galen jävla byfåne. Det var något man levde med helt enkelt.

Om min morsa hade ringt kvällstidningen för varje gång något liknande ovan hände mig hade jag ju typ varit programledare för fångarna på fortet nu.
Citera
2020-08-30, 16:45
Medlem
Citat:
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?

Vad fan är det för fel på dig? Varför beskyller du föräldrarna?
Citera
2020-08-30, 17:21
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Ansvarslöst att skicka omyndiga barn till affärn.

I det gamla nu snart bortglömda Sverige fick man göra det. Jag handlande för min veckopeng när jag var 7 år. Ingen rånade mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in