2020-08-30, 12:11
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallen-Trolle
Det är ingen som överdriver, det är du som inte vet hur statistik fungerar i Sverige.

För att ett (1) mord överhuvudtaget ska registreras som ett (1) mord i statistiken, så måste nån människa dömas för det mordet. (borde va ganska enkelt att fatta även för en sån som du ?)
Om mordet blir ouppklarat och ingen döms, så har (enligt den svenska statistiken) inget mord skett.

Vet du hur många mord som blir ouppklarade i Sverige i dag ?
Men snälla tror du på det där själv?

https://www.bra.se/statistik/kriminalstatistik/konstaterade-fall-av-dodligt-vald.html
Citera
2020-08-30, 12:15
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Vi får väl se hur många som mördas 2020. Ingen kommentar om alla sprängningar och skottlossningar?
Det sker och varenda en sprängning är en för mycket, men att säga att vi bor i en krigszon blir ju bara löjligt.
Citera
2020-08-30, 12:22
Medlem
Jack-Ryans avatar
Jag inser att min fråga är helt befängd, men är det helt klarlagt att förövarna är invällare?
Citera
2020-08-30, 12:23
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
En rökare som inte vet vad ett paket cigg kostar?
Din dumma jävel. Ungen la pengarna på en dyr glass istället för att köpa cigg.
Citera
2020-08-30, 12:24
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Du kan ju inte skicka dem att handla i en affär som ligger i invandrarområde. Nån jävla verklighetsförankring kan man väl kräva av föräldrar.

När man har vägarna förbi just detta Hemköp så har det faktiskt slagit mig att man nästan aldrig ser svenska barn där. Speciellt inte ensamma. Men då och då med sina föräldrar. Så de flesta föräldrar verkar praktisera just detta. Ja, inte just dessa föräldrar då. Men tragiskt att det skall behövas

Dock nyttjas det som någon form av fritidsgård av invandrare i alla åldrar. Inne i butiken leker barn, skriker och springer. Allt från små barn som tultar fram bakom något syskon till barn närmare tonåren

De äldre invandrarna hänger utanför själva affären, vid tipsbutiken, tjoar och fikar HELA jävla dagarna. Några sitter utanför med.

Slutligen sitter många invandrarungdomar utanför ingången, kedjeröker, skriker, bråkar, tar ut pengar på löpande band med tio olika kort och smusslar

De sistnämnda brukar man råka ut för, de kräver cigaretter av en, säger man att man ej röker så blir de irriterade och hotfulla och anser man borde köpa åt dem för de har inte råd, ta ut pengar kommer inte på fråga, då ställer sig en klunga somalier, främst, i princip vid en och skall vara med och kolla.

Invandrarkidsen på runt femton är värst nästan. Kräver att man skall köpa ut cigaretter åt dem, de får nej såklart, då får man dem i ansiktet och de hotar med både det ena och det andra.

Min sambo var in för några veckor sedan. En somalier på kanske tolv krävde cigaretter. Nej, blev det, som vanligt. Grabben började snäsa om att han och hans polare hade kniv. Sambon är då nästan två meter och vi är nästan tre gånger så gamla. Han skällde ut snorungen och började lämna området med matkassen. Efter ett tag så såg han ju snorungen med sällskap knata efter. Hände ju inget då, dock.

Poängen är att det inte är någon hemlighet hur det är på Tjärna Ängar och runt butiken om du är bosatt i Borlänge.

Borde barnen i fråga kunnat panta och handla? Utan tvivel. Ser verkligheten ut så? Nej, absolut ej, tyvärr. Det sker inte i ett dunkel.

Handlar du på Hemköp kommer du se : Polisen parkerad och på besök, hur droger byter händer, hur det bråkas och skriks utanför mellan oftast somalier, inte helt ovanligt att det blir knuffar och våld.

Slog mig också att det inte bara är vita barn man inte ser, sällan man ser vita kvinnor i tonåren också.

Man vet liksom att man ej bör släppa dit barn ensamma. För vi vuxna är inte heller fredade. Respekt och moral finns inte i registret
Citera
2020-08-30, 12:25
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Men snälla tror du på det där själv?

https://www.bra.se/statistik/kriminalstatistik/konstaterade-fall-av-dodligt-vald.html

Det där som du länkar till, är väl inget som motsäger det jag skriver ?

Faktum kvarstår.
OM INGEN DÖMS FÖR ETT MORD, SÅ HAR INGET MORD SKETT (enligt statistiken)
Senast redigerad av Tallen-Trolle 2020-08-30 kl. 12:27.
Citera
2020-08-30, 12:26
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jo, helt klart kan man säga att trafiken var det farligaste, även om den med dagens mått mätt inte var särskilt farlig. Men vi var väldigt drillade i trafikvett; gå på rätt sida, på trottoar eller vägren, aldrig på vägen, gå över enbart på övergångsställe eller i korsning, titta höger-vänster-höger innan vi gick över osv. På skolgården var det målat vägar med korsningar och övergångsställen, där vi fick övningsgå eller -cykla. Idag hade det kanske setts som kadaverdisciplin, men eftersom jag kan skriva om det så funkade det uppenbarligen.

Ofta fick man en lapp som man skulle ge till "tanten i kassan". Sen plockade de ihop vad man skulle ha, tog betalt från de pengar man fått medskickade och skickade hem en med en kasse. Som sagt, en annan värld.

Jaja varför skulle det var farligare nu när det under 60-70 talet alltid låg över 1000 personer dödade i trafiken varje år?
2017 var det år vi haft minst döda i trafiken sen 30 talet.

Jag förstår att bilarna har blivit säkrare och akutvården blivit bättre men jag förstår inte hur du kan få det till att det är farligare i trafiken nu?
Citera
2020-08-30, 12:27
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Din mamma låter ju dum i huvudet.

Ta det lugnt. Det var helt normalt att gå till macken och köpa Expressen och ett paket John Silver till pappa i det gamla Sverige. Jag är glad att jag fick uppleva det.
Citera
2020-08-30, 12:34
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallen-Trolle
Det där som du länkar till, är väl inget som motsäger det jag skriver ?

Faktum kvarstår.
OM INGEN DÖMS FÖR ETT MORD; SÅ HAR INGET MORD SKETT (enligt statistiken)
Wow! BRÅ går efter polisanmälda brott om dödligt våld, ett mord blir alltid polisanmält.

Innan du svarar mig igen så kan du slänga fram en källa på det du skriver. Det blir löjligt och skriva med någon som gissar och går på sin känsla.
Citera
2020-08-30, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Tack så mycket för det! Tror knappast du hade gjort mitt arbete bättre. Vad vill du, att vi ska hålla dig i handen så du vågar gå ut? Skaffa dig en personlig assistent.

Hur var det nu med nya polisstationen i Rinkeby? Poliser törs inte gå till/från jobbet själva och andra poliser måste hålla handen till/från tunnelbanan eller annat färdmedel. Hur ska då barn kunna freda sig om inte ens poliser känner sig trygga?

Patetisk samhällsutveckling som polisens politisering är högst delaktig i. Metoder som dialogpoliser, saft&bulle, pizza, prideparad, lågaffektivt bemötande av stenkastare, samråd med kriminella klanledare, lägre krav för antagning till polisutbildning så att med tidigare krav olämpliga blattar och kvinnor kan komma in.

Listan kan göras längre på metoder som polisen styr själva över. Nu senast portande av Paludan samtidigt som ISIS krigare går oantastade.
Senast redigerad av Kosegutten 2020-08-30 kl. 12:49.
Citera
2020-08-30, 12:55
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Citat:
Wow! BRÅ går efter polisanmälda brott om dödligt våld, ett mord blir alltid polisanmält.

Innan du svarar mig igen så kan du slänga fram en källa på det du skriver. Det blir löjligt och skriva med någon som gissar och går på sin känsla.

Jag tänker inte ge dig nån källa du får anstränga dig lite och ta reda på det själv, om du inte tror mig.

Det finns väl inget mord, om inte nån har blivit dömd för mordet, dumhuvud.
Polisen kan väl inte veta att det är ett mord, om ingen rättegång fastställt det.

Faktum är att du är så jävla korkad och hjärntvättad så du fattar ingenting.
Senast redigerad av Tallen-Trolle 2020-08-30 kl. 13:00.
Citera
2020-08-30, 13:09
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Jaja varför skulle det var farligare nu när det under 60-70 talet alltid låg över 1000 personer dödade i trafiken varje år?
2017 var det år vi haft minst döda i trafiken sen 30 talet.

Jag förstår att bilarna har blivit säkrare och akutvården blivit bättre men jag förstår inte hur du kan få det till att det är farligare i trafiken nu?
Inte farligare generellt, naturligtvis. Det var mindre farligt för mig som lite pojke att gå och handla, helt enkelt eftersom det var betydligt färre bilar på de vägar jag gick för att komma till affären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in