2020-08-28, 10:32
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomElite
Kommer den vara som GTA Vice City? GTA Vice City var faktiskt bra, man kunde även spela det online Multitheftauto Vice City heter det.

Holy shit så efterbliven fråga. Men för att svara på den så nej självklart kommer inte det nya gta vara som ett gta som släpptes för nästan 20 år sen. Och online läget du nämner från den tiden var skapat av fans som längtade efter gta multiplayer. Inget rockstar släppt officiellt.
Citera
2020-08-28, 16:35
Medlem
Liors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Tror att GTA 6 säkert kan visas upp innan året är slut, men tror inte det kommer släppas i år. Men det kommer säkert vara exklusivt till PS5 och Xbox Series X.

GTA 5 släpptes till PS3 och Xbox 360 först, trots att PS4 och Xbox One kom bara 2 månader senare. Med tanke på hur länge det tar att utveckla dessa spel så är det troligt att GTA 5 blir cross-generation, och kommer både till PS4, Xbox One, PS5 och Series X. Det intressanta kommer bli att se ifall PS4 Pro och Xbox One X får bättre versioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Holy shit så efterbliven fråga. Men för att svara på den så nej självklart kommer inte det nya gta vara som ett gta som släpptes för nästan 20 år sen. Och online läget du nämner från den tiden var skapat av fans som längtade efter gta multiplayer. Inget rockstar släppt officiellt.

Det har ryktats om att GTA 6 delvis kommer utspela sig i 80-talets Vice City. Det häftigaste vore ifall spelet innehöll olika tidsepoker man kunde skifta mellan. 80-talets Vice City, 90-talets San Andreas, osv. Självklart med modern grafik och spelkänsla.
Citera
2020-08-28, 17:02
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lior
GTA 5 släpptes till PS3 och Xbox 360 först, trots att PS4 och Xbox One kom bara 2 månader senare. Med tanke på hur länge det tar att utveckla dessa spel så är det troligt att GTA 5 blir cross-generation, och kommer både till PS4, Xbox One, PS5 och Series X. Det intressanta kommer bli att se ifall PS4 Pro och Xbox One X får bättre versioner.

Det har ryktats om att GTA 6 delvis kommer utspela sig i 80-talets Vice City. Det häftigaste vore ifall spelet innehöll olika tidsepoker man kunde skifta mellan. 80-talets Vice City, 90-talets San Andreas, osv. Självklart med modern grafik och spelkänsla.

Att den ska utspelas i Vice City är mer eller mindre bekräftat. Men det kommer inte bli något remake eller remaster. Utan det kommer bli som med dem andra att dem gör om staden från scratch.
Citera
2020-08-28, 17:38
Medlem
Liors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Att den ska utspelas i Vice City är mer eller mindre bekräftat. Men det kommer inte bli något remake eller remaster. Utan det kommer bli som med dem andra att dem gör om staden från scratch.

Ja, självklart. Vice City till PS2 är ett extremt begränsat spel.
Citera
2020-09-13, 15:29
Medlem
snegdas avatar
Citat:
Rockstar Games har precis satt igång med utvecklingen av nästa ”Grand Theft Auto”-spel,

Så 16 april, 2020 har Rockstar Games PRECIS satt igång med utvecklingen?!
Det hoppas jag verkligen inte är sant, men... skulle inte förvåna mig. Då får vi väl vänta 7 år till.

GTA är inte vad det en gång var.. jag har en känsla att GTA6 kommer vara en stor besvikelse.
Citera
2020-09-15, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så basically ett singelplayerspel "as a service"? Det är faktiskt helt jävla värdelöst. Jag betalar med glädje en engångssumma för mitt spel och sen för dom DLC:er jag vill ha, jag vill inte prenumerera på ett enda spel på det sättet. Dra åt fucking helvete.

Amen!
Citera
2020-09-15, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snegda
Så 16 april, 2020 har Rockstar Games PRECIS satt igång med utvecklingen?!
Det hoppas jag verkligen inte är sant, men... skulle inte förvåna mig. Då får vi väl vänta 7 år till.

GTA är inte vad det en gång var.. jag har en känsla att GTA6 kommer vara en stor besvikelse.

Jag tyckte ändå GTA 5 var riktigt bra (och snyggt på PC). Om 6an blir ungefär samma och utspelar sig i 80-tals Miami Vice miljö så lär jag köpa det. Sen kan man ju alltid bli glatt överraskad också men tror inte jag blir besviken med dessa kraven.
Citera
2020-10-04, 13:54
Medlem
MortalDiseases avatar
Om inte GTA VI kommer innan 2050 kanske GTA V kommer utvecklas till detta
https://www.youtube.com/watch?v=ebNGo5-DIZs&ab_channel=RobbinRams
Citera
2020-10-11, 21:02
Medlem
MortalDiseases avatar
https://www.express.co.uk/entertainment/gaming/1343448/GTA-6-release-news-Rockstar-Games-surprise-Grand-Theft-Auto-October-4
Citera
2020-10-13, 19:29
Medlem
5549s avatar
Har kartan till GTA 6 läckt?

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/jaevas/biggest_gta_6_news_in_2_years_rockstars/
Citera
2020-10-13, 20:12
Medlem
fearreapers avatar
Ser "legit" ut, Men ändå det ser äkta ut. Ganska stor läcka Isånafall,
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Har kartan till GTA 6 läckt?

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/jaevas/biggest_gta_6_news_in_2_years_rockstars/
Citera
2020-10-14, 09:51
Medlem
Utividavardens avatar
Hoppas dom gör nått åt styrningen av gubben för det har varit skit i deras senaste spel GTA V och RDR 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in