2020-08-22, 18:25
Medlem
fearreapers avatar
Jo det kan man. Både i singleplayer & multiplayer
utan mods också.
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
Vad menas med det? Jag har aldrig spelat RedDead Redemption 2?

Så man kommer ha möjlighet att köpa bilar?
Det kan man väl inte i GTA V?
Citera
2020-08-22, 19:32
Bannlyst
Någon som kan tala om, om detta verkligen är bekärftat?

Om de ska släppa en mindre version så är det ju absolut inte lika bra.
Citera
2020-08-22, 20:23
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarSverige

Ja gällande att spel släpps på det sättet, det finns ju exempel på spel som har börjat smått och är riktigt, riktigt välutvecklade nu.

Rust t.ex, var ganska torftigt i sina tidiga dagar. Jag började nog spela strax efter att de började ha reguljära updates och en ordentligt updateblogg tror jag, typ fem år sedan.
Och då var det ganska ofta man såg överraskningar som vattentankar, nya material och nya mekaniker. Men nu är det ju verkligen ett nästan helt spel, kan jag tycka. Men det fungerar på många fronter, även om spelarbasen kan lämna en del att önska ibland.

Satisfactory är ett annat exempel.
För två patchar sedan var det okej. Nu är det riktigt, riktigt, bra.
Förmodligen ett av de fem bästa spel som existerar idag, när man räknat bort alla shooters (som inte är bra, de är bara tjatiga).

Och lite som Satisfactory gjort kan jag tänka mig är ett så bra utvecklarkoncept.
Mer eller mindre hela kartan finns från början, och man är fortfarande mer eller mindre helt fri att pyssla med vad man vill så länge man får tag i resurserna att göra det.
Men man ökar på verktygslådan. Det finns ännu mer att utveckla sig mot, som inte behöver förta den tidigare spelarupplevelsen för den sakens skull.
Citera
2020-08-22, 22:49
Bannlyst
Som när EA släppte fifa 20, ofärdigt.

Detta är samma sak men rockstar glorifierar sitt beslut.
Citera
2020-08-23, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Ja gällande att spel släpps på det sättet, det finns ju exempel på spel som har börjat smått och är riktigt, riktigt välutvecklade nu.

Rust t.ex, var ganska torftigt i sina tidiga dagar. Jag började nog spela strax efter att de började ha reguljära updates och en ordentligt updateblogg tror jag, typ fem år sedan.
Och då var det ganska ofta man såg överraskningar som vattentankar, nya material och nya mekaniker. Men nu är det ju verkligen ett nästan helt spel, kan jag tycka. Men det fungerar på många fronter, även om spelarbasen kan lämna en del att önska ibland.

Satisfactory är ett annat exempel.
För två patchar sedan var det okej. Nu är det riktigt, riktigt, bra.
Förmodligen ett av de fem bästa spel som existerar idag, när man räknat bort alla shooters (som inte är bra, de är bara tjatiga).

Och lite som Satisfactory gjort kan jag tänka mig är ett så bra utvecklarkoncept.
Mer eller mindre hela kartan finns från början, och man är fortfarande mer eller mindre helt fri att pyssla med vad man vill så länge man får tag i resurserna att göra det.
Men man ökar på verktygslådan. Det finns ännu mer att utveckla sig mot, som inte behöver förta den tidigare spelarupplevelsen för den sakens skull.
Ok tack för ett välutvecklat svar.

Men återigen har inte orkat läsa på, kommer dom att släppa ett nytt GTA eller 6:an? Hur bekräftat är ryktet?
Citera
2020-08-23, 18:34
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ok tack för ett välutvecklat svar.

Men återigen har inte orkat läsa på, kommer dom att släppa ett nytt GTA eller 6:an? Hur bekräftat är ryktet?

Klarar du inte av att använda google? Lite weird att sitta här och vilja bli spoonfeedad över dagar istället för att ta reda på faktan själv på ett par minuter.

Vad gäller GTA 6 så är det bekräftat men inte utannonserat. Att det kommer behöverm an väl dock ingen bekräftelse på egentligen; det är ju en självklarhet.

Vad du menar med "kommer dom att släppa ett nytt GTA eller 6:an?" har jag ingen aning om, så det kan jag inte svara på.
Citera
2020-08-23, 18:48
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:

Det är inte bekräftat att det ska släppas i etapper. Det är enbart spekulationer från en källa (kotaku).
Citera
2020-08-25, 19:19
Medlem
Fyllefyllots avatar
Borde väl börja bli dags för GTA6 nu alldeles oavsett alla spekulationer. Nya konsoller är nära och Red Dead har varit ute i två år för att inte ens tala om GTA5 som har varit ute i SJU år och de lär ju knappast ha börjat med GTA6 när RD2 var klart.

Innan nyår, är det helt omöjligt?
Citera
2020-08-26, 16:01
Medlem
Liors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Klarar du inte av att använda google? Lite weird att sitta här och vilja bli spoonfeedad över dagar istället för att ta reda på faktan själv på ett par minuter.

Vad gäller GTA 6 så är det bekräftat men inte utannonserat. Att det kommer behöverm an väl dock ingen bekräftelse på egentligen; det är ju en självklarhet.

Vad du menar med "kommer dom att släppa ett nytt GTA eller 6:an?" har jag ingen aning om, så det kan jag inte svara på.

Nu tror jag också att det kommer ett GTA6, men det är knappast självklart. GTA Online har blivit ett "game as a service" så de skulle kunna helt enkelt fortsätta med GTA5, precis på samma sätt som t.ex. Fortnite fungerar.
Citera
2020-08-26, 23:39
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Borde väl börja bli dags för GTA6 nu alldeles oavsett alla spekulationer. Nya konsoller är nära och Red Dead har varit ute i två år för att inte ens tala om GTA5 som har varit ute i SJU år och de lär ju knappast ha börjat med GTA6 när RD2 var klart.

Tror att GTA 6 säkert kan visas upp innan året är slut, men tror inte det kommer släppas i år. Men det kommer säkert vara exklusivt till PS5 och Xbox Series X.
Citera
2020-08-28, 03:02
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot

Det tar flera år att utveckla ett spel, RDR2 var vad jag kommer ihåg under produktion samtidigt som GTA V släpptes.
Så GTA 6 var med största möjlighet under produktion när RDR 2 släpptes, och även då långt innan.
Citera
2020-08-28, 03:04
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Tror att GTA 6 säkert kan visas upp innan året är slut, men tror inte det kommer släppas i år. Men det kommer säkert vara exklusivt till PS5 och Xbox Series X.

Ja, i början. Sen släpps det till PC också.
Samma sak sades om RDR2, GTA V, GTA 4, RDR 1, GTA 3... det släpps bara till konsollerna... men till slut släpps det alltid även till PC också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in