Citat:
Ursprungligen postat av
JagHatarSverige
Någon som kan tala om, om detta verkligen är bekärftat?
Om de ska släppa en mindre version så är det ju absolut inte lika bra.
Ja gällande att spel släpps på det sättet, det finns ju exempel på spel som har börjat smått och är riktigt, riktigt välutvecklade nu.
Rust t.ex, var ganska torftigt i sina tidiga dagar. Jag började nog spela strax efter att de började ha reguljära updates och en ordentligt updateblogg tror jag, typ fem år sedan.
Och då var det ganska ofta man såg överraskningar som vattentankar, nya material och nya mekaniker. Men nu är det ju verkligen ett nästan helt spel, kan jag tycka. Men det fungerar på många fronter, även om spelarbasen kan lämna en del att önska ibland.
Satisfactory är ett annat exempel.
För två patchar sedan var det okej. Nu är det riktigt, riktigt, bra.
Förmodligen ett av de fem bästa spel som existerar idag, när man räknat bort alla shooters (som inte är bra, de är bara tjatiga).
Och lite som Satisfactory gjort kan jag tänka mig är ett så bra utvecklarkoncept.
Mer eller mindre hela kartan finns från början, och man är fortfarande mer eller mindre helt fri att pyssla med vad man vill så länge man får tag i resurserna att göra det.
Men man ökar på verktygslådan. Det finns ännu mer att utveckla sig mot, som inte behöver förta den tidigare spelarupplevelsen för den sakens skull.