Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Det är överhuvudtaget inte bra. Det enda som händer är att man viker ned sig och låter våldet besegra yttrandefriheten samtidigt som de potentiella våldsverkarna kan flytta fram sina positioner.
Det här är ett tydligt tecken på ett dysfunktionellt rättssamhälle där polis inte kan skydda allmänheten och mobben tillåts segra.
Det ska inte handla om vilka åsikter som framförs. Men tyvärr är det så i Sverige.
Hur skulle det se ut om man tex förbjöd demonstrationer mor rasism för rädsla av motdemonstrationer av NMR?
Att göra avkall på våran viktigaste grundlag är näppeligen ett steg i rätt riktning. Det spelar ingen roll vem som gör vad.
Mitt inlägg innehöll en rejäl portion sarkasm, vilket du tydligen missade. Naturligtvis är det i grunden inte bra att man låter våld och hot segra över yttrandefriheten. Min poäng var att detta sker hela tiden, i och med att det svenska samhället i allt högre grad accepterar krav från rabiata muslimer. Samtidigt matas vi med påståenden om att "islam är fredens religion", "mångkultur är berikande" osv.
Det "positiva" med den aktuella händelsen var, enligt min tolkning, att det nu blev tydligt att våldsamma muslimer i praktiken kan inskränka yttrandefriheten i Sverige. Det blev m.a.o. tydligt att muslimerna är fiender till ett öppet samhälle där yttrandefrihet är en av de viktigaste grundbultarna.
Det är viktigt att människor inser vad islam handlar om, och inte låter sig luras av lögnerna om att islam är en fredlig religion som inte utgör något hot mot västerländska värderingar.