2020-08-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
” Uppdrag gransknings reportage från Malmö 2015 är fortfarande ett av de viktigaste journalistiska avslöjanden som gjorts om vår samtid. Ett par reportrar promenerade i all enkelhet genom Malmö med synliga judiska symboler, och filmade trakasserierna de möttes av med dold kamera. I Rosengård blev situationen så hotfull att experimentet fick avbrytas. Ett ungdomsgäng dök upp, ägg kastades från fönstren. Det visade sig senare att det gått ut sms-kedjor bland boende om att judar synts i kvarteret.
En sådan spontan och gemensam rasistisk attack vore otänkbar i de flesta svenska bostadsområden. Sådant sker i Malmö”.

https://www.svd.se/vad-hander-om-judar-gar-in-i-rosengard

Så det finns fog för att Dan o dansken sätter lite ljus på islamisters o muslimers värdegrund.

Sverige hade två val, muslimer eller judar, Palestina eller Israel. Sverige valde muslimer och Palestina.

Efter detta debacle kan man väl ändå säga att Sverige numer är en Islamisk stat och inte en mångkultur?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-08-28 kl. 15:33.
Citera
2020-08-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kom med seriösa argument, "barnslig" är ett personligt omdöme och inget sakligt argument. Att vrida och vända på begreppen kallas att analysera och är eftersträvansvärt om man vill få en djupare förståelse för varandras tänkesätt och värderingar.

På vilket sätt skadar det dig personligen att koranen bränns av några människor på allmän plats?

Det skadar mig på många sätt.
Ert vidriga sätt att förhålla er till andra människor.
Citera
2020-08-28, 15:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Oj, jösses! En snubbe tjafsade, och en annan plingade med en ringklocka? Om det är ett sånt tumult, då förstår man varför Polisen tycker att de inte kan garantera säkerheten.

Hazaren med plankan var det mest hotfulla hittills, men danskarna skrämde iväg honom.
Citera
2020-08-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det är överhuvudtaget inte bra. Det enda som händer är att man viker ned sig och låter våldet besegra yttrandefriheten samtidigt som de potentiella våldsverkarna kan flytta fram sina positioner.

Det här är ett tydligt tecken på ett dysfunktionellt rättssamhälle där polis inte kan skydda allmänheten och mobben tillåts segra.

Det ska inte handla om vilka åsikter som framförs. Men tyvärr är det så i Sverige.

Hur skulle det se ut om man tex förbjöd demonstrationer mor rasism för rädsla av motdemonstrationer av NMR?

Att göra avkall på våran viktigaste grundlag är näppeligen ett steg i rätt riktning. Det spelar ingen roll vem som gör vad.

Mitt inlägg innehöll en rejäl portion sarkasm, vilket du tydligen missade. Naturligtvis är det i grunden inte bra att man låter våld och hot segra över yttrandefriheten. Min poäng var att detta sker hela tiden, i och med att det svenska samhället i allt högre grad accepterar krav från rabiata muslimer. Samtidigt matas vi med påståenden om att "islam är fredens religion", "mångkultur är berikande" osv.

Det "positiva" med den aktuella händelsen var, enligt min tolkning, att det nu blev tydligt att våldsamma muslimer i praktiken kan inskränka yttrandefriheten i Sverige. Det blev m.a.o. tydligt att muslimerna är fiender till ett öppet samhälle där yttrandefrihet är en av de viktigaste grundbultarna.

Det är viktigt att människor inser vad islam handlar om, och inte låter sig luras av lögnerna om att islam är en fredlig religion som inte utgör något hot mot västerländska värderingar.
Citera
2020-08-28, 15:34
Medlem
guderis avatar
Oj, gick det bra att avvisa en Eu-medborgare, trots EU:s fria rörlighet, det har ju tidigare varit fullständigt omöjligt, och brutit mot varenda FN, EU och naturlag som finns.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att acceptera Islam är ju att acceptera pedofili så jag förstår att du försvarar dem.

Fast barnsexdockorna gör han ju för att folk ska lacka ur och det är ganska roligt.

När tidelag fortfarand var lagligt gick jag en gång in på en facebookgrupp som ville kriminalisera det och skrev att jag minsann älskar min Cockerspaniel och vill uttrycka min kärlek till mitt husdjur på det mest intima sätt.

Folk blev som galna, detta betyder inte att jag vill knulla med djur. Utan att jag gärna avnjuter ett gott skratt då och då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Rond 1, möjligtvis. I längden kommer europén inte acceptera det här.

Instämmer.

Precis. Det är ett jävla skämt. Bryter du mot PK är du paria. Den stora tysta majoriteten håller än så länge truten. Jag tror det kan bli ett annat ljud i skällan i en inte alltför avlägsen framtid.

Håller med. Paludan tog offentligt tempen på Sverige 2020 och resultatet visar att det är riktigt illa. Hade han fått fjutta på koranen i Malmö och inget hade hänt hade det hela fallit platt. Nu finns det mycket att diskutera. Två års inreseförbud?!!! Inte ens terrorister, våldtäktsmän, pedofiler och mördare nekar man komma in.

Exakt. Helt sjukt. En politiker blir portad vid svenska gränsen. Det var ju han som var hotad. Man skyddar som vanligt dom kriminella.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Det skadar mig på många sätt.
Ert vidriga sätt att förhålla er till andra människor.

På vilket sätt skadar det dig? Kan du ge ett konkret exempel?
Citera
2020-08-28, 15:35
Medlem
Ett test av den svenska grundlagen om yttrandefriheten som svenska myndigheter inte kunde tillämpa p.g.a att muslimer och koranen värderas högre när man blir tvungen att välja. Då vet vi det. Nu skulle det vara intressant att få veta om polisen hade gett tillstånd till en bibelbränning på fridhemstorget eller på stortorget om någon eller några hade sökt tillstånd för det. Att en koranbränning inte är ok vet vi, men är en bibelbränning på offentlig plats inte heller ok?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Kanske beror på att han har annonserat och gjort en mediacirkus av det en hel månad i förväg?

Han var ju den som var hotad mot aggressiva grupperingar? Därav avslaget.

Håller svenska polisen på med underättelse arbete i danmark?

Luktar politisk beställning lång väg
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkumbollen
Skandal

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-28/rasmus-paludan-avvisad-vid-gransen-har-fatt-ett-tvaarigt

Även om jag inte tycker det i sak är så begåvat att bränna böcker, tycker jag den som vill ska få det

2 år!

luktar ju censur lång väg, praktiskt nu kan ju svt sluta med reportage från hong kong , räcker med att åka till malmö

Situationens kärna är att den svenska rättsstaten backar för att till varje pris slippa en våldsam reaktion, upplopp o med den följande plundring o våldsdåd.

Sverige har inte resurser att hantera ett upplopp som sprider sig från Malmö vidare till Göteborg, Stockholm, Västerås, Växjö, Lund, Uppsala o Borlänge...

Det är när skyltfönstrens till NK krossas som även den stora lögnen blir uppenbar.
Citera
2020-08-28, 15:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Vi har gjort bedömningen att det finns en stor risk för framtida brottslighet från hans sida i Sverige, säger Calle Persson på Malmöpolisen.

Hur är detta ett argument? Vad hände med fri rörlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in