2020-08-26, 21:41
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Skitsnack.

Om de gör det så bryter de mot ordningslagen, då de inte har tillstånd för att demonstrera.

Men om Paludan ändå bränner en koran så kommer polisen ändå dyka upp, då det kommer bli kalabalik.

Om Paludan själv bränner en koran så är detta inte en olaglig demonstration utan det är helt enkelt en olaglig brand på allmän plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Vill Paludan sitta på själv isolering på kåken kan han ju gå och råna en bank och sedan be om p18 på anstalten. Då får han de skyddet serievåldtäktsmän, terrorister och massmördare har.

Jaja vi låter väl pöbelvåldet bestämma vad folk får och inte får göra.

Undrar vad det blir härnäst man inte ska få göra som annars var helt lagligt. Dricka öl på krogen? Gå på promenad med hunden? Bada i bikini?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-08-26 kl. 21:44.
Citera
Bannlyst
Citat:
Fast Paludan har det skyddet redan. Han kan anmäla de som utsätter honom för brott och staten har då skyldighet att lagförs dessa gärningsmän, där tar samhällets ansvar slut. Slippery slopen kommer ske när alla konstnärer, provokatörer och annat avskräde kommer att kräva polisbeskydd för att de känner sig hotade. Detta är en bottenlös avgrund av kostnader som du och jag kommer att behöva betala för.
Haha du är naiv om du tror Paludan eller någon annan med hotbild ens hinner ringa polisen innan han blir dödad utan något skydd.
Citera
2020-08-26, 21:42
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Fast Paludan har det skyddet redan. Han kan anmäla de som utsätter honom för brott och staten har då skyldighet att lagförs dessa gärningsmän, där tar samhällets ansvar slut. Slippery slopen kommer ske när alla konstnärer, provokatörer och annat avskräde kommer att kräva polisbeskydd för att de känner sig hotade. Detta är en bottenlös avgrund av kostnader som du och jag kommer att behöva betala för.
Nej det är ingen bottenlösgrund efter att ha bränt 10-20 koraner kommer de att sluta reagera.

Vilka andra åsikter anser du bör tystas med våld?
Citera
2020-08-26, 21:42
Bannlyst
Citat:
Om Paludan själv bränner en koran så är detta inte en olaglig demonstration utan det är helt enkelt en olaglig brand på allmän plats.
Må så vara, men huvudsaken är att personen inte beviljats en allmän sammankomst bara för att några muslimer inte kan behärska sig, vilket i sig inskränker på yttrandefriheten.
Citera
2020-08-26, 21:47
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om du bevittnar ett mord och säger att du tänker göra en anmälan och yttra vad du har sett, blir hotad till livet och att din mormor ska spikas upp på en kyrkport, bör du då inte få polisens beskydd för att kunna yttra dig?

Staten har ansvar för att skydda alla som befinner sig i landet och som riskerar att utsättas för våld, statens kärnuppgift är att skydda riket och befolkningen.

Vi har demonstrationsfrihet i Sverige, det är polisen som skall upprätthålla lag och allmän ordning, och om någon inte får demonstrera på grund av att demonstrationen på förhand provocerar folk till den grad att polisen anser att man inte kan hantera eventuella konsekvenser så är det riktigt allvarligt.

Det vi nu ser är i princip att man i Sverige kan tysta vem som helst genom att hota med våld och förstörelse, och att staten accepterar det.

Att du ens käftar emot det här är skrämmande,.

Alltså era jämförelser blir bara mer och mer efterblivna. Att du som ett vittne ska ha beskydd är lite annorlunda från att du som provokatör ska ha beskydd för att du själv provocerat folk. Alltså herregud människa tänk innan du skriver. Att skydda vittnen handlar om landets rättssäkerhet. Det är ingen som hindrar Paludan från att bränna en koran utan man kommer helt enkelt inte låta polisen att agera personlig livvakt åt Paludan. Detta är ingen som grundlagen berättigar dig till. Däremot berättigar grundlagen dig till att få skydd i egenskap av vittne vad jag har förstått och detta får man idag. För om Paludan ska ha polisbevakning då ska alla människor som är utsatta för hot ha samma bevakning. Så med andra ord ska du och jag so. Skattebetalare betala notan för tiotusentals mä ninsor varje år som lever under något sorts hot. Fattar du inte själv hur idiotiskt och kostsamt detta är?
Citera
2020-08-26, 21:49
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Väldigt intressant.
Borde inte Polisen skydda folk som vill värna yttrandefriheten?
Om konstnären skulle ställa sig i närheten av en statlig byggnad och bränna koranen till ex utanför Rosenbad där det redan finns vakter skulle då vakterna stoppa han eller skulle dom skydda konstnären?

Är det bara platsen Rosengård som Polisen har nekat konstnären att bränna koranen på eller har det presenterats andra alternativa platser?
Jag läste tidigare i tråden att det pratats om 3 olika platser där han ansökt om att få bränna koranen men handlar det då bara om Malmö eller har det pratats om andra städer?

Polisen ska beskydda Paludan om han efter sin Koranbränning fått smäll på käften eller blivit utsatt för annat brott. Då är polisens skyldighet att ta fast förövaren och rättsstatens skyldighet att döma gärningsmannen. Däri tar statens ansvar slut. Staten har inte ansvar för att konstnärer och provokatörer som känner sig hotade får poliser som sina personliga livvakter.
Citera
2020-08-26, 21:51
Medlem
Teus avatar
Citat:
Olika tillstånd och myndigheter som utfärdar dom. Det är möjligt att få tillstånd att anordna en kontrollerad brand utan demonstrationstillstånd. Brandkåren tar endast hänsyn till säkerhet runt själva Branden.
Citera
2020-08-26, 21:51
Medlem
Steinarrs avatar
Polisen vet att blattar och negrer kommer att slå sönder hela Malmö om Paludan får genomföra detta.
Citera
2020-08-26, 21:52
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Och vem är du att bedöma vems känslor som är mest värda att skydda? Ditt sätt att tänka underminerar yttrandefriheten och demokratin.

Hela vårt samhälle bygger på att du ska kunna provocera utan att bli utsatt för våld. Imamerna och de muslimer som hotar visar att de vill förändra vårt samhälle till något annat där deras känslor står över alla andras.

”Du provocerar mig. Jag kommer att skada dig på grund av dina åsikter och jag tycker Inte att polisens resurser ska gå till att skydda dig då mina känslor är viktigare än dina”

Jag har rätt att yttra mina åsikter som en medvoarhe och so. En skattebetalare och jag vill inte att mina skattepengar ska gå till att konstnärer och provokatörer ska kunna ha poliser som sina privata livvakter. Blir dom utsatta för ett brott kan dem anmäla detta och givet is anser jag då att polisen ska ta fast gärningsmännen och åklagare samt domare ska döma dem till ett straff. Där tar statens ansvar slut. Staten och yttrandefriheten säger inte någonstans att du ska ha polisbeskydd under tiden som du torgför sina åsikter. Om alla konstnärer och provokatörer plötsligt ska börja ha poliser som li vakter vara för att de känner sig hotade hade staten gått i konkurs inom en vecka.
Citera
2020-08-26, 21:53
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Haha du är naiv om du tror Paludan eller någon annan med hotbild ens hinner ringa polisen innan han blir dödad utan något skydd.

Inte mitt problem. Jag säger inte att polisen kommer hinna dit utan jag säger var staten har ansvar för och vad grundlagen menar med yttrandefrihet samt säkerhet.
Citera
2020-08-26, 21:54
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Nej det är ingen bottenlösgrund efter att ha bränt 10-20 koraner kommer de att sluta reagera.

Vilka andra åsikter anser du bör tystas med våld?

Har aldrig sagt att någon åsikt ska tystas med våld din habrej. Varför ljuger du? Klara du inte av att diskutera som en riktigt man utan att ljuga?

Bottelösa grunden mugger I alla konstnärer och provokatörer som kommer att gå runt med privata poliser för att de ska kunna kränka o provocera folk med sin konst och performances.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in