2020-08-28, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Ja, vissa gör det. Det finns dock även svenskar inom exempelvis äldrevården. En majoritet av invandrarna arbetar dock inte där och det är ett väldigt dåligt argument mot varför man inte har rätt att håna religionen islam och dess så kallade "profet". Tittar man på antalet som är självförstörjande bland de från MENA, så är en majoritet inte det. Och som sagt, det är ändå väldigt dåligt argument till varför man inte ska få driva med någons religion.

Man får driva med någons religion.
Bränn Tora först.
Sen får du väl bränna koranen.
Citera
2020-08-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Gå och bränn Tora om du kan?
Du som är så demokrati vänlig.
Testa det.

Citat:
Man får driva med någons religion.
Bränn Tora först.
Sen får du väl bränna koranen.

Jag behöver inte testa att bränna Toran, då jag är ganska säker på att resultatet inte hade blivit att arrangemanget blev inställt pga. judar som har problem med de demokratiska fri- och rättigheterna. Dessutom har vi knappast problem med judar som försöker införa judisk lag i Sverige och motarbetar demokratin.
Citera
2020-08-28, 09:52
Medlem
Citat:
Jag behöver inte testa att bränna Toran, då jag är ganska säker på att resultatet inte hade blivit att arrangemanget blev inställt pga. judar som har problem med de demokratiska fri- och rättigheterna. Dessutom har vi knappast problem med judar som försöker införa judisk lag i Sverige och motarbetar demokratin.

Det är ju knappast heller muslimer som äger DN och Expressen där de sprider sin svenskfientlighet.
Citera
2020-08-28, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Det är på sitt sätt bra att polisen nu nekat Park & Paludan demonstrationstillstånd, inte bara i Malmö, utan i en rad andra skånska orter där Park & Paludan kunnat tänka sig att genomföra manifestationen istället.

Polisens beslut, i kombination med alla de öppna hot Park & Paludan fått motta i sociala medier, tydliggör flera av de saker invandrings- och islamkritiker brukar hävda, t.ex. följande:

Påfallande många muslimer vägrar acceptera yttrandefrihet, och att yttrandefriheten innefattar den självklara rätten att kritisera/häckla alla religioner och livsåskådningar, även islam.

Påfallande många muslimer anser sig ha rätt att använda våld om någon kritiserar/häcklar deras religion.

Det stora antalet muslimska invandrare i många svenska städer (t.ex. Malmö och Helsingborg) innebär att det i praktiken inte går att upprätthålla svensk lag. I teorin har alla rätt att uttrycka sina åsikter fritt, t.ex. genom att genomföra offentliga demonstrationer/manifestationer. I praktiken gäller denna frihet dock inte den som vill genomföra en islamkritisk manifestation i t.ex. Malmö. Alltså lyckas muslimer genom hot om våld sätta svensk lag ur spel.

Det är bra att dessa saker tydliggörs. För att kunna ta ställning politiskt måste folk lära sig se vem fienden är.

Det är överhuvudtaget inte bra. Det enda som händer är att man viker ned sig och låter våldet besegra yttrandefriheten samtidigt som de potentiella våldsverkarna kan flytta fram sina positioner.

Det här är ett tydligt tecken på ett dysfunktionellt rättssamhälle där polis inte kan skydda allmänheten och mobben tillåts segra.

Det ska inte handla om vilka åsikter som framförs. Men tyvärr är det så i Sverige.

Hur skulle det se ut om man tex förbjöd demonstrationer mor rasism för rädsla av motdemonstrationer av NMR?

Att göra avkall på våran viktigaste grundlag är näppeligen ett steg i rätt riktning. Det spelar ingen roll vem som gör vad.
Citera
2020-08-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det är överhuvudtaget inte bra. Det enda som händer är att man viker ned sig och låter våldet besegra yttrandefriheten samtidigt som de potentiella våldsverkarna kan flytta fram sina positioner.

Det här är ett tydligt tecken på ett dysfunktionellt rättssamhälle där polis inte kan skydda allmänheten och mobben tillåts segra.

Det ska inte handla om vilka åsikter som framförs. Men tyvärr är det så i Sverige.

Hur skulle det se ut om man tex förbjöd demonstrationer mor rasism för rädsla av motdemonstrationer av NMR?

Att göra avkall på våran viktigaste grundlag är näppeligen ett steg i rätt riktning. Det spelar ingen roll vem som gör vad.

Absolut, och det är därför det är lamt att ingen politiker ens verkar reagerat på detta. Vad som nu skett är i princip att de visat att yttrandefriheten gäller så länge ingen blir allt för arg och provocerad, för då gäller den inte längre och polisen är villig att backa.
Citera
2020-08-28, 09:55
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Blir det någon koranbränning idag trots att polisen inte kan hantera situationen?

Det får vi väl hoppas. Det hade varit kul.
De kan väl elda litegrann i alla fall?
Citera
2020-08-28, 10:02
Medlem
theshades avatar
Skulle man bränna en bibel, en torah och en koran så hade resultatet varit att representanter från Svenska Kyrkan hade twittrat nåt gnälligt, judar hade gnällt om antisemitism och muslimer hade blivit våldsamma och betett sig som obehärskade djur.
Citera
2020-08-28, 10:04
Medlem
Citat:
Jag ser lite särbehandling här.
Är inte ni svenskar för att behandla alla lika.

Nej, jag behandlar inte alla lika, då jag anser att vissa grupper är ett större problem i samhället än andra.

Citat:
Eller är rädslan för juden för stor.
Dem lyckas gömma sig i skymundan som en krypskytt.

Nej, det har ingenting med rädsla för judar att göra. Jag springer ju inte ut och bränner koraner heller, utan finner handlingen i sig egentligen ganska idiotisk. Men det faktum att det nu gått så långt så att en sådan handling resulterar i att polisen backar på grund av hot gör att det faktiskt kan vara nödvändigt.

Se det lite som med Muhammed-karikatyrerna. Jag skulle själv inte målat varken de eller karikatyrer av Jesus, då jag finner dessa ganska löjligt. Men när det går så långt att en tidning utsätts för ett terror-attentat på grund av karikatyrer, då borde varenda tidning i de demokratiska västländerna publicerat karikatyrerna för att stå upp för rätten att faktiskt få publicera sådana bilder här i väst.

Citat:
Dem syns aldrig.
Men i vilka trådar dem håller är alltid intressant.

Är det nu du ska dra lite judekonspirationer....?

Citat:
Testa och bränn Tora mr yokisuci

Nej.
Senast redigerad av yokisuci 2020-08-28 kl. 10:08.
Citera
2020-08-28, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Skulle man bränna en bibel, en torah och en koran så hade resultatet varit att representanter från Svenska Kyrkan hade twittrat nåt gnälligt, judar hade gnällt om antisemitism och muslimer hade blivit våldsamma och betett sig som obehärskade djur.

Ja högst troligen. Och de två första är fullständigt acceptabla reaktioner, medans den sistnämnda överhuvudtaget inte är det.
Citera
2020-08-28, 10:08
Medlem
Citat:
Nej, jag behandlar inte alla lika, då jag anser att vissa grupper är ett större problem i samhället än andra.

Nej, det har ingenting med rädsla för judar att göra. Jag springer ju inte ut och bränner koraner heller, utan finner handlingen i sig egnetligen ganska idiotisk. Men det faktum att det nu gått så långt så att en sådan handling resulterar i att polisen backar på grund av hot gör att det faktiskt kan vara nödvändigt.

Se det lite som med Muhammed-karikatyrerna. Jag skulle själv inte målat varken de eller karikatyrer av Jesus, då jag finner dessa ganska löjligt. Men när det går så långt att en tidning utsätts för ett terror-attentat på grund av karikatyrer, då borde varenda tidning i de demokratiska västländerna publicerat karikatyrerna för att stå upp för rätten att faktiskt få publicera sådana bilder här i väst.

Är det nu du ska dra lite judekonspirationer....?

Nej.

Ska inte dra konspirationerna.
Testa och se.

Kommer sluta med att en ungdom fick en hjärtinfarkt en söndag kväll.

Medan muslimer vågar visa det tydligt.
Tar till handling som syns.

Gömmer sig inte bakom kulisserna som visa.
Låter inte någon annan sköta jobbet.
Senast redigerad av SvartInombords 2020-08-28 kl. 10:12.
Citera
2020-08-28, 10:16
Medlem
Celerons avatar
Artikeln (och bilden) av "fredlig samexistens" har nu nått över sundet och uppmärksammas av StramKurs hemsida: https://www.facebook.com/StramKurs/posts/771427336733385?__tn__=-R

Man ställer sig också frågan varför en uniformerad svensk polis deltar på bilden.
Citera
2020-08-28, 10:22
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Artikeln (och bilden) av "fredlig samexistens" har nu nått över sundet och uppmärksammas av StramKurs hemsida: https://www.facebook.com/StramKurs/posts/771427336733385?__tn__=-R

Man ställer sig också frågan varför en uniformerad svensk polis deltar på bilden.

säkerhetsvakt vid dörren?
åsiktbubblor gör folk dummare än vad de är..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in