2020-08-28, 15:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Helt sanslöst att han inte får åka in i Sverige på 2 år , va fan e det frågan om ?

Utländska provokatörer som t ex "ryska gröna män" får samma behandling.

Citat:
Detta e mycket sjukt

Yep, det är hemskt att Polisen stoppar utländska uppviglingsagenter från att få komma in i Sverige och starta krig. Mycket hemskt. Särskilt för agenterna själva, som nu tvingas starta krigen i sina egna hemländer istället.
Citera
2020-08-28, 15:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Du riktar blicken mot fel håll.
Att bränna en bok som anses vara heligt av en grupp är fel.
I min mening.

Ta hänsyn till andra.
Behandla ingen, såsom du inte vill bli behandlad.

Vad hände med dessa ordspråk som ska förespråka gott?

Du tycker att jag riktar blicken åt fel håll, det är din åsikt, jag har min. Jag anser inte att det är fel att bränna en bok, det handlar om yttrandefrihet. Att ta hänsyn till andra är att respektera deras åsikter. Så vill jag bli behandlad, som en vuxen människa som tål andra åsikter än mina egna (d.v.s utan att reagera i känsloaffekt och hota eller ta till våld, läs kriga).

Edit: Dina primitiva åsikter hör inte hemma i ett civiliserat västerländskt samhälle.
Senast redigerad av Passepartout 2020-08-28 kl. 15:12.
Citera
2020-08-28, 15:05
Bannlyst
Korna helvete brinner i Rosengård.

https://youtu.be/zBpnm3DCE8w
Citera
2020-08-28, 15:08
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
En kommentar om detta?

Tycker att Sverige på detta sätt skämmer ut sig. Om detta stämmer så är det ju katastrofalt. Däremot så får man ju kolla vad anledningarna till detta är. Om det nu visar sig att SÄPO eller liknande myndigheter har fått nys om att Paludan kanske får betalt av Sveriges fiender för att provocera det svenska samhället så är det ju inte orimligt att Paludan får inreseförbud men om det i själva verket handlar enbart om Koranbränningen så skämmer Sverige som sagt ut sig och kan inte längre kalla sig för ett land där demokratiska regler gäller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Luktar politisk förföljelse lång väg. Hur visste polisen att han skulle komma över gränsen?

Detta är sinnes och kommer få så mycket media att Det ger större kraft än hela demon.
Civilsnutar kanske höll koll på avstånd, följde efter dom senare, rapporterade, vips stod 10 poliser vid gränsen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
För ett antal år sedan gick två Svt reportrar med Davisstjärnor väl synliga in i Rosengård. De utsates för glåpord o äggkastning. Det hela fick avbrytas innan det kom till våld. Det visade sig att det gick ”sms” kedjor o larm igenom stadsdelen.

När var detta och gjorde SVT reportage om det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Korna helvete brinner i Rosengård.

https://youtu.be/zBpnm3DCE8w
Bra gjort att genomföra det. Oavsett vad man tycker så går yttrandefrihet före allt annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djunash
https://www.sydsvenskan.se/2020-08-28/rasmus-paludan-avvisad-vid-gransen-har-fatt-ett-tvaarigt

Enligt beslutet utvisas Rasmus Paludan enligt paragraf 8:13 i utlänningslagen. Dessutom beläggs han med inreseförbud enligt paragraf 23:24 eftersom han utgör "ett hot mot allmän ordning och säkerhet i Sverige".

Paludan utgör alltså ett hot mot ordning och säkerhet i Sverige. Vet inte om jag skall eller gråta!

Nä, i takt med att kulisserna faller runt omkring en ter sig onekligen verkligheten allt mer förvirrande - Vad är allt detta egentligen? Vad fan är det som händer?

Sveriges "demokrati" är ett skämt. Regimens totalitära styre en verklighet. Och mitt i skiten sitter nu vi, svenska folket, fast med korrupta ledare och en mångkultur som för var dag som går producerar den ena vedervärdiga skjutningen, våldtäkten, tortyren, förnedringsrånet, skolbränningen, och bombdådet efter varandra...

Man kan liksom inte låta bli att fråga sig - Är detta en mardröm eller verklighet??!
Citera
2020-08-28, 15:09
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Helt sanslöst att han inte får åka in i Sverige på 2 år , va fan e det frågan om ?

Detta e mycket sjukt
Ja, det framstår som helt galet och omotiverat. Är det ens lagligt? Vilket lagrum stöder sig polisen på i så fall? Hedersmannen Rasmus Paludan utvisas på 2 år- medan folk från MENA som är våldtäktsmän, mördare och utövar annan grov kriminalitet tillåts stanna kvar.
Citera
2020-08-28, 15:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det Dansken o Dan vill är att sätta fingret på ett växande våldsproblem.

För ett antal år sedan gick två Svt reportrar med Davisstjärnor väl synliga in i Rosengård. De utsates för glåpord o äggkastning. Det hela fick avbrytas innan det kom till våld. Det visade sig att det gick ”sms” kedjor o larm igenom stadsdelen.

Det finns ett mycket otäckt hot om våld o mord om man inte underkastar dig / lyder dessa religiösa individers vilja. Talande exempel på dödshot är både Salman Rushdi o Lars Vilks.

När den passiva civiliserade samhället o öppna kulturen möter intolerans o våld från religiöst övertygade barbarer så kommer barbarerna att vinna.

Rond 1, möjligtvis. I längden kommer europén inte acceptera det här.

Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Intressant, situationen i Sverige är värre än vad man trodde.

Instämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Kommer polisen utreda de hot som riktats mot de fredliga demonstranter som pga. dessa hot nekats sin grundlagsskyddade rätt att demonstrera? Knappast. Det hela är en kuliss.

I Sverige finns endast yttrandefrihet för de som verkar för och i enlighet med regimens politik. Även andra regimkritiker har tystats på precis det sätt som regimen nu tystat Paludan och Park. Den alternativa bokmässan tystades på samma sätt för ett par år sedan med hänvisning till att polisen inte kunde skydda dem från antirasisternas hot om våld.

Att Sverige är en bananrepublik blir allt mer uppenabart för var dag som går för alla som inte stoppat huvudet i sanden.

...samtidigt i Stockholm:

Den svenska "demokratin" är ett skämt

Precis. Det är ett jävla skämt. Bryter du mot PK är du paria. Den stora tysta majoriteten håller än så länge truten. Jag tror det kan bli ett annat ljud i skällan i en inte alltför avlägsen framtid.

Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Luktar politisk förföljelse lång väg. Hur visste polisen att han skulle komma över gränsen?

Detta är sinnes och kommer få så mycket media att Det ger större kraft än hela demon.

Håller med. Paludan tog offentligt tempen på Sverige 2020 och resultatet visar att det är riktigt illa. Hade han fått fjutta på koranen i Malmö och inget hade hänt hade det hela fallit platt. Nu finns det mycket att diskutera. Två års inreseförbud?!!! Inte ens terrorister, våldtäktsmän, pedofiler och mördare nekar man komma in.
Citera
2020-08-28, 15:10
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det måste ha varit hans dubbelgångare då, eftersom Sydsvenskan påstår att han stoppades redan vid gränsen.

Det där är ju dock Paludan, inte Park
Citera
2020-08-28, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Du tycker att jag riktar blicken åt fel håll, det är din åsikt, jag har min. Jag anser inte att det är fel att bränna en bok, det handlar om yttrandefrihet. Att ta hänsyn till andra är att respektera deras åsikter. Så vill jag bli behandlad, som en vuxen människa som tål andra åsikter än mina egna (d.v.s utan att reagera i känsloaffekt och hota eller ta till våld).

Det är väldigt barnslig.
Hur ni vrider å vänder på begreppen.

Händer det er land något så får ni skylla er själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in