2020-08-27, 22:50
Medlem
Jag är själv invandrare och jag förstår faktiskt er Sverige demokrater.

Förutom alla mord, rån, våldtäkter och andra brott invandrare begår. Så är de så jävla dryga dessutom har själv blivit mobbad i 8an av idioter till invandrare. Det är sinnessjukt att detta får pågå.
Citera
2020-08-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
De får helt enkelt finna sig i att han gör det, precis som jag får finna mig i att NMR demonstrerar. Det kallas att leva i ett modernt demokratiskt samhälle med yttrandefrihet. Då får man tusan acceptera att bli otroligt provocerad av saker men undvika att hota eller ta till våld pga det. Klarar man inte det, då kanske man inte borde leva i ett sådant samhälle utan stannat kvar i Långtbortistan.

Vi har som sagt haft Ecco Homo. En utställning där Jesus framställdes som homosexuell (typ) och som provocerade väldigt många kristna. Men de fick helt enkelt gilla läget. Det får även muslimer faktiskt lära sig att göra.

Jag tog de den siffran från arslet, då det ändå får sägas vara en liten andel i procent men ändå visar att det i antal blir ganska många på grund av att Sverige nu har väldigt många muslimer. SÄPO kom f.ö. inte fram till att de fanns 2000 islamister, utan 2000 våldsbejakande islamister. Antalet islamister är högst troligen långt många fler.

Jag håller f.ö. med dig om att de som faktiskt skulle börja stöka vid ett möte högst troligen är arga aggressiva män som antagligen har någon form av identitetsproblem. Men dessa backas ju ändå högst troligen av andra mindre aggressiva personer som ändå har förståelse för deras agerande, så som SvartInombords här på forumet.

Exakt så, det var inte meningen att kritisera var mest nyfiken vars siffran kom ifrån. Gissningar dom x tusen gärna späder på polariseringen. Extremt deprimerad utveckling i sverige. Ser inte en ljusning. Själv bor jag innanför tullarna i sthlm och varje gång jag lämnar innerstan får jag alltid en chock.
Citera
2020-08-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Manifestationen nekas tillstånd med hänvisning till att polisen inte skulle kunna garantera säkerheten. Om de två islamfientliga aktivisterna/konstnärernas avsikt var att måla en bild av att den muslimska populationen är instabil och farlig, då får man väl ändå säga att de lyckades, trots utebliven manifestation.
Muslimers hot om våld och kaos upphäver alltså svensk grundlag. Fast det är inte de som vill demonstrera som står för oordningen polisen är rädd för utan de som hotar dem.

Extra roligt blev det när man tittade på Sydnytt ikväll där SVT skickat en journalist, Firas Razak, i form av en muslim som knappast kan prata svenska för att intervjua Dan Park. När man läser hans Facebook, där han naturligtvis lagt upp ärendet, så gillar han kommentarer om det som att: Goda nyheter, Prisa Allah, världarnas herre, Tack för svenska polisen och tack för underbara Sverige, Verkligen ett bra beslut, jag svär, Beslutet beror på de många e-postmeddelanden som har nått mạlmw polispost från muslimer. Kommentarerna är översatta automatiskt för ingen var naturligtvis på svenska. Alla utom en på arabiska, en på engelska.

Hur vad det nu SVT säger? Vi är objektiva och neutrala. Jo, men tydligen skickar ni en partisk journalist på era uppdrag.

https://www.facebook.com/firasalgarib
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/dan-park-ska-overklaga-polisens-beslut
Citera
2020-08-27, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Muslimers hot om våld och kaos upphäver alltså svensk grundlag. Fast det är inte de som vill demonstrera som står för oordningen polisen är rädd för utan de som hotar dem.

Extra roligt blev det när man tittade på Sydnytt ikväll där SVT skickat en journalist, Firas Razak, i form av en muslim som knappast kan prata svenska för att intervjua Dan Park. När man läser hans Facebook, där han naturligtvis lagt upp ärendet, så gillar han kommentarer om det som att: Goda nyheter, Prisa Allah, världarnas herre, Tack för svenska polisen och tack för underbara Sverige, Verkligen ett bra beslut, jag svär, Beslutet beror på de många e-postmeddelanden som har nått mạlmw polispost från muslimer. Kommentarerna är översatta automatiskt för ingen var naturligtvis på svenska. Alla utom en på arabiska, en på engelska.

Hur vad det nu SVT säger? Vi är objektiva och neutrala. Jo, men tydligen skickar ni en partisk journalist på era uppdrag.

https://www.facebook.com/firasalgarib
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/dan-park-ska-overklaga-polisens-beslut
Du är en rasist som stör dig på att en invandrare jobbar som reporter på SVT.
Citera
2020-08-27, 23:06
Medlem
Skulle paludan komma trots allt? Ensam? Eller de va bs eller
Citera
2020-08-27, 23:10
Medlem
Det är på sitt sätt bra att polisen nu nekat Park & Paludan demonstrationstillstånd, inte bara i Malmö, utan i en rad andra skånska orter där Park & Paludan kunnat tänka sig att genomföra manifestationen istället.

Polisens beslut, i kombination med alla de öppna hot Park & Paludan fått motta i sociala medier, tydliggör flera av de saker invandrings- och islamkritiker brukar hävda, t.ex. följande:

Påfallande många muslimer vägrar acceptera yttrandefrihet, och att yttrandefriheten innefattar den självklara rätten att kritisera/häckla alla religioner och livsåskådningar, även islam.

Påfallande många muslimer anser sig ha rätt att använda våld om någon kritiserar/häcklar deras religion.

Det stora antalet muslimska invandrare i många svenska städer (t.ex. Malmö och Helsingborg) innebär att det i praktiken inte går att upprätthålla svensk lag. I teorin har alla rätt att uttrycka sina åsikter fritt, t.ex. genom att genomföra offentliga demonstrationer/manifestationer. I praktiken gäller denna frihet dock inte den som vill genomföra en islamkritisk manifestation i t.ex. Malmö. Alltså lyckas muslimer genom hot om våld sätta svensk lag ur spel.

Det är bra att dessa saker tydliggörs. För att kunna ta ställning politiskt måste folk lära sig se vem fienden är.
Citera
2020-08-27, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Det måste vara bunden version på arabiska

Varför då? Koranen måste brinna. Den bok av ondska måste brinna och skickas tillbaka till pappa satan ingen.
Citera
2020-08-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Står man och bränner koranen mitt framför ögonen på muslimer.
Så tycker jag att man förtjänar det som kommer därefter.

Men bränner man det i någon skog och så.
Så tror jag också att ingen orkar söka upp han.

Men som sagt.
Gör man det precis framför människans ögon.

Så får man räkna med det som komma skall.

Poängen med en provokation är att visa en situation som redan finns, men som inte uppmärksammas.

Problemet är att dessa främlingar är här i Sverige, och att de inte klarar av att hantera västerländsk demokratisk tradition. Det är grundproblemet.

Om Paludan bränner koranen och dessa babbar kaosar runt om i Sverige så visar han vilket problem vi har i samhället. Om Paludan inte bränner koranen så har vi fortfarande samma problem i samhället, men det visar sig inte just nu den här gången i avsaknad av provokationen.

Oavsett om Paludan bränner koranen eller inte så kvarstår problemet att dessa människor befinner sig här. Nästa gång blir de provocerade av nånting annat.
Citera
2020-08-27, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrivar
Skulle paludan komma trots allt? Ensam? Eller de va bs eller
Jo, det kommer bli koranbränning oavsett imorgon.
Citera
2020-08-27, 23:29
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Någon som vet eller kan länka några uttalanden från stockholms "intellektuella" kretsar?
Nyfiken på om t.ex Bard, Aron Flam, nån från svenska akademin. Journalister etc vågar uttala sig om detta.
Citera
2020-08-27, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Tror ni att PK kommer uppmana muslimerna till tolerans?

Knappast! Det är bara svenskar som ska visa tolerans om vi så dödas, våldtas, blir pissade på eller torteras en hel natt. Vi ske ge bort hela vårt land, vårt folk och allt vi äger och har haft i det här landet och är man inte med på det fullt ut är man ondskan själv. Invandrarna däremot kan bete sig precis hur som helst med grov rasism mot svenskar, en syn på svenska män och kvinnor som är för jävlig, glorifiera kriminella livsstilar, trakassera folk på stan, vara allmänt aggressiva mot allt och alla. Men ingen ska säga något om det inte, för då är man en elak rasist.

Bra att Dan Park och Rasmus Paludan överklagar och skickar in nya ansökningar. Paludan bör dyka upp oavsett och genomföra det han tänkt sig, han har alldeles självklart lagen och all moralisk rätt på sin sida att genomföra detta. Det är en vek politiserad polis och ett korrupt samhälle som förbjuder oss nordbor att protestera mot massinvandringen och islamiseringen av våra nordiska länder.
Citera
2020-08-28, 00:31
Medlem
Sinnerstens avatar
https://www.sydsvenskan.se/2020-08-27/det-har-blev-battre-an-vi-tankt-muslimer-judar-och-kristna

Citat:
Därför finns det fortfarande risk att två medelålders män och en brinnande bok någonstans i Malmö kommer att omgärdas av flera hundra kravallpoliser och ännu fler arga motdemonstranter.

– Vi vet inte hur det här slutar. Men vi är glada att vi nu är många som står tillsammans. Vi ska inte tillåta enskilda rasister att skada oss och vårt samhälle, säger Ramadan Boussaidi.

Ologiken i detta som Ramadan Boussaidi ger ansikte åt, samt uttrycket "två medelålders män" talar för sig självt med all önskvärd tydlighet vart Asylsvenskan står och vart man signalerar att alla andra bör stå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in