Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Ja men om jag väljer att bli fet är det min ensak, vilket du och andra kan ge blanka fan i. Problemet är bara att ni har inbillat er nånstans att kvinnor ska tillfredställa er.
Byta ut mot en eller två förmågor? Ta inte i så du spricker, du brukar sitta här och böla om raka motsatsen ju.
Nja, även kvinnor förväntar sig ju att män uppfyller deras förväntningar i mångt och mycket. Min fru, som är mycket pragmatisk av sig, vräkte ur sig en gång när hon kom hem ifrån en löparrunda ett bevingat uttryck som jag fortfarande påminner henne om ibland.
-Du skall inte tro att jag kommer vara gift med dig i fortsättningen om du börjar väga över 120 kg.
De orden uttalades naturligtvis i frustration, hon har fött fyra barn, hon hade kört slut på sig själv på löparrundan för att försöka hålla formen och där ser hon mig visslandes och allmänt tillfreds med en pilsner i näven och en massa kött på grillen. Som jag faktiskt tillagade enbart för henne, hon gillar kött, är halvargentinska.
Att jag väger mer än henne är ju sant, men jag är också tre decimeter längre. Så jag har därefter noga passat mig för att krypa över 115
På närmare två meter är det väl normalvikt för en gubbe, men 120 kg, det är tydligen inte OK.
Men det finns andra saker kvinnor förväntar sig av män. Jag behöver kanske inte gå in i detalj på dem då du säkert instinktivt inser vad dessa förväntningar består utav.
Lika gammalt som gatan eller bibeln. Beskydd, försörjning och livslång lojalitet mot gemensamma avkommor. Precis som på national geographic channel.
Nu är ju homo sapiens lite längre kommet än att strikt leva under naturens lagar, så att frångå dem för nöjes skull skadar oss inte så länge vi sköter det snyggt.
Men efter en ansträngande löparrunda så kan det där skriet ifrån vildmarken lysa igenom, såväl hos kvinnor som hos män.
Kontentan är att kvinnor har krav på män precis som män har krav på kvinnor. Ju mer narcissistisk en kvinna eller man är kommer de närmast logaritmiskt öka sina förväntningar på det motsatta könet.
Eller också lever man bara och låter leva.