2020-08-27, 13:45
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hm, ja det kanske är topic. Religionen "vårt gemensamma ursprung" så som varandes "barn av främlingar från andra planeter" osv.... Längre och längre bort från Gud ska vi komma.

Blir det kaos vill folk förstås få ordning. Det är inte svårt att förstå varför främmande makt vill skapa kaos och bryta ned männen.

Jag beklagar verkligen att du fick ta den här smällen, och önskar att det aldrig blivit så.

Nej, gör inte det. Jag behövde verkligen det.
Det tog ca. 10 år för att ilskan skulle lägga sig. Det är 10 mycket produktiva år i mitt liv, som aldrig blivit av om mitt liv förblivit ostört.

Senast igår blev jag erbjuden att ligga... men jag slösar inte timmar inkl. restid på sådant längre.
För var dag som går klättrar jag i guldgrävande hor-stegen, kontrar man det mot kvinnors degenererade statsberoende är min upplevelse att jag "vann allt" i feminismens pyrrusseger.
Valet är mitt, det är alltid mitt.
Citera
2020-08-27, 13:47
Bannlyst
Citat:
Jag uppskattar att bli korrigerad av en man, men han behöver först visa att han är värdig den positionen. I de fall han inte bevisat detta hänvisar jag honom till att ta upp saken med min man, som jag redan vet kommer att begrunda det hela ordentligt från olika perspektiv innan/om han korrigerar mig.

"Kåt", nej. Sådant hålls strikt privat. Kyskhet, du vet...
Logisk kullerbytta som vanligt när kvinnor svarar.

Men jag vet att ni känner två motstående känslor samtidigt.
Citera
2020-08-27, 14:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Logisk kullerbytta som vanligt när kvinnor svarar.

Men jag vet att ni känner två motstående känslor samtidigt.
Testa den här:
Jag uppskattar att bli korrigerad av en kvinna. Att jag uppskattar att bli korrigerad har ingenting med att "bli kåt" att göra, i sak.

Det är för mycket självhävdelse i det här landet.
Citera
2020-08-27, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du har en god förmåga att inbilla dig allt möjligt. Om jag vore som du skulle jag sluta med det, risken finns att du kommer sluta som en bitter ensam karl, och då på grund av att du inbillat dig en massa felaktigheter. Det vore väl himla onödigt?
Du ser dig som en matriark som läxar upp oss känslostyrda odågor till män med din visdom.

Du säger också att det är en befrielse att slippa sminka sig men har en visningsbild på en disneyprinsessa.

Vad är det jag inbillar mig sa du?
Senast redigerad av gorkgassyh 2020-08-27 kl. 14:05.
Citera
2020-08-27, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Du valde honom och är fortsatt tillsammans med honom. Det är inte synd om dig ditt låtsasoffer.
Fair enough
Citera
2020-08-27, 14:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Det är staten som äger barnen idag, tro inte annat.

Männen har inget som helst ansvar för sina barn, de är bortsopade sedan länge.

Kvinnor är endast en förlängning av staten när det kommer till barnen. De är lättare att kontrollera.
Det är trots allt så att fäder och mödrar fortfarande väljer att ge barnen till staten, men det låter förstås snyggare att prata om "barns rätt till sina pappor" och "barns rätt till dagis" än att prata om "statens rätt till barnen".
Aldrig någonsin har män prioriterat barnen på det viset (men ofta på andra vis) och de gör det inte nu heller givetvis.
Citera
2020-08-27, 14:16
Bannlyst
Citat:
Testa den här:
Jag uppskattar att bli korrigerad av en kvinna. Att jag uppskattar att bli korrigerad har ingenting med att "bli kåt" att göra, i sak.

Det är för mycket självhävdelse i det här landet.
Är din sk man en sk cuck?

Jag menar du sa förut att han måste visa sig värdig att korrigera dig.
Och nu säger du att jag ska säga att jag uppskattar att bli korrigerad av en kvinna? Det beror såklart på vad människan säger oavsett dennes kön.

Du sitter och argumenterar här på nätet för hemma har du inget tuggmotstånd, och din undergivna sk man vågar väl inte säga ett pip.

Kvinnor kan bli arga och kåta när killen läser av dem och de inte kan göra något åt det.

Du gillar verkligen inte att bli korrigerad av en man just för att det är en man den saken är solklar här. Även ifall han har rätt.
Citera
2020-08-27, 14:21
Medlem
Citat:
Nej, det inte bara råkade bli så. Tex vann även frikyrkorörelsen mark. Du tycks missa att det förts en maktkamp inom "kyrkan" länge.
Kvinnors makt har alltså varierat genom historien, du kan tex inte hävda att heliga Birgitta saknade inflytande över kyrkan, och är absolut inte enbart kopplad till ateism. Som sagt var dock tillfället i modern tid ingen slump, utan sammanföll med ifrågasättande av de då etablerade kyrkliga doktrinerna.

Få saker beror av endast en orsak.

Jag vänder mig emot det här tankesättet att endast män haft inflytande historiskt, för det stämmer inte. Män formas också av sin omgivning. Ingen vettig människa skulle påstå att Salomos mor saknat inflytande över historien.
Det är inte frikyrklighet som varit den stora uppstickaren mot kyrkan utan vetenskap. Att kyrkan förlorade makt i samhället i stort skapade ju utrymme för alternativa tolkningar av kristendomen att ta plats. Men vad har du för argument för att det skulle vara frikyrkligheten snarare än upplysningstidens tankeströmningar som utgjorde grogrunden för kvinnans kamp för rättigheter? Och menar du att det var frikyrkligheten som skapade möjligheten för kvinnan att kämpa för sina rättigheter? Det motsäger i så fall det du tidigare påstått, att kvinnan haft möjligheten att styra över sina egna villkor hela tiden. Eller menar du att frikyrkligheten utgjorde inspiration?
Citera
2020-08-27, 14:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Är din sk man en sk cuck?

Jag menar du sa förut att han måste visa sig värdig att korrigera dig.
Och nu säger du att jag ska säga att jag uppskattar att bli korrigerad av en kvinna? Det beror såklart på vad människan säger oavsett dennes kön.

Du sitter och argumenterar här på nätet för hemma har du inget tuggmotstånd, och din undergivna sk man vågar väl inte säga ett pip.

Kvinnor kan bli arga och kåta när killen läser av dem och de inte kan göra något åt det.

Du gillar verkligen inte att bli korrigerad av en man just för att det är en man den saken är solklar här. Även ifall han har rätt.
Korrekt, att bli korrigerad är alltid trevligt. Givetvis behöver vederbörande visa sig värdig. Det borde vara basic, men här behöver man vara tydlig kring detta har det visat sig.

För att förklara ytterligare:
"jag ska knulla dig i munnen, hora"= ovärdig
"du ska lyda mig!" = ovärdig
Genomtänkt och balanserat svar= värdig
Visat omtanke mot både sig själv och andra= värdig
Bevisat sig haft rätt tidigare= värdig

Du har delvis, men bara delvis, rätt i att jag sitter här pga avsaknad av tuggmotstånd. Jag har för länge sedan slutat gå i klinch med min man, för han vinner för lätt varje gång.
Citera
2020-08-27, 14:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Det är inte frikyrklighet som varit den stora uppstickaren mot kyrkan utan vetenskap. Att kyrkan förlorade makt i samhället i stort skapade ju utrymme för alternativa tolkningar av kristendomen att ta plats. Men vad har du för argument för att det skulle vara frikyrkligheten snarare än upplysningstidens tankeströmningar som utgjorde grogrunden för kvinnans kamp för rättigheter? Och menar du att det var frikyrkligheten som skapade möjligheten för kvinnan att kämpa för sina rättigheter? Det motsäger i så fall det du tidigare påstått, att kvinnan haft möjligheten att styra över sina egna villkor hela tiden. Eller menar du att frikyrkligheten utgjorde inspiration?
Nej, att frikyrkan vann mark var bara ett exempel på att rådande maktstrukturer föll. När det uppstår ett maktvakuum börjar detta fyllas med konkurerande grupper. Det var alltså fler sådana "kamper" som fick ett uppsving än bara kvinnosaken.
På liknande vis kommer det maktvakum som vi redan ser begynnelsen på idag att fyllas av nya rörelser.

... Men att kvinnornas kamp för makt över barnen fick en skjuts just då är alltså inte konstigt, och knappast speciellt relaterat till ateismen. Om så vore skulle ju inte männens rätt till barnen öka idag.
Citera
2020-08-27, 14:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag tycker instinktivt illa om att män blir mest sexuellt intresserade av unga kvinnor. Föraktar män för det gör jag inte, de kan knappast hjälpa att de är som de är.
Dock är detta en delorsak till kvinnors historiska utsatthet, då mannen övergav sin hustru för en yngre kvinna.

Istället för att gå som katter runt het gröt angående ämnet tycker jag att vi som samhälle bör lyfta upp detta sakförhållande till konstruktiv diskussion. Det ser ut så här.

Jag som är gift med en troende man vet hur i stort sett omöjligt det är för män idag att hålla hela lusten riktad mot sin fru, för han vill ju själv göra detta pga sin tro (och Jesus säger att den som bara åtrår redan har begått äktenskapsbrott).

"Se men inte röra" kan ju låta fint, men på ett samhällsplan fungerar det ju inte så. Om vi låter oss frestas av något minskar steget till att också göra detta något, och det gäller allt. Och problemet när äldre män väljer yngre kvinnor går
hand i hand med problemet att kvinnor väljer samma män, dvs yngre män blir utan kvinna.

Det är oerhört svårt att ta dig seriöst med tanke på ditt bibelrabblande. Men om jag ska försöka så:
Omöjligt för män att hålla lusten? Javisst jätteomöjligt. Det handlar om disciplin och åtagande, lojalitet. Ingenting annat.
Citera
2020-08-27, 14:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
1. I ett monogamt samhälle blir behovet av att besöka bordeller inte lika stort. Åtminstone om kvinnor ser till att hålla sig i form för sina män.

2. Som att det idag finns en acceptans för män som köper sex

Du är så rubbad. "Hålla sig i form för sina män", jo tjena.
Jag sa ju det, du är naiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in