Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Och hur vanligt är manlig polygami i Sverige idag?
Vi pratar för helvete inte om månggifte. Vi pratar om antal sexpartners. Vi måste översätta begreppen till dagens samhällsklimat begriper du väl. Polygami IDAG betyder i princip bara att man har flera sexpartners. Om du ska gå efter den ursprungliga betydelsen blir begreppet helt irrelevant i en svensk kontext. Och det var du som introducerade begreppet i diskussionen, inte jag.
Det är fakta att unga kvinnor idag har fler sexpartners än unga män. Försök inte prata bort det nu när du alldeles nyss fördömt promiskuitet.
Haha, fan vad jag lyckas måla in dig i ett hörn hela tiden.
Och ja, vi lade 2000 år på att skambelägga kvinnor och titta hur det gick så fort vi slutade. Kvinnor har plötsligt fler sexpartners än män. Just sayin'. Män bryr sig inte lika mycket om skambeläggande som kvinnor, vi gör vad vi vill oavsett vad feminister, kristna fundamentalister, sexualmoralister, socialdemokrater och annat pack tycker. Så shame:a på du.

Inte vanlig alls, men den finns på annat håll, och då är det alltså män som gifter sig med flera kvinnor som är standarden.
Då får du kalla det för vad det heter, promiskuitet ex. och inte polygami. Gami betyder äktenskap
som i hypergami som det ständigt tjatas om och nu polygami. Och nej du kan inte plötsligt hitta på att ett begrepp ska betyda något nytt, om du inte har med dig övriga på detta.
Sen tror ajg du har gravt fel.
Vilket jag även kan bevisa
https://inizio.se/wp-content/uploads/2018/08/Sa%CC%8A-ligger-landet-Inizio.pdf
Kolla antal sexpartners....
män 16,5.
kvinnor 14.
Otrogen?
Män 11%
Kvinnor 6%
Du har alltså fel i sak, Kvinnor har varken fler sexpartners eller eller är mer otrogna än män.
Men ett av skälen till att ex. kivnnor runt 20 ev kan ha haft fler sexpartners än män vid 20, är att kvinnor debuterar tidigare, vilket har med mental mognad att göra, de mognar tidigare, och inte nån promiskuitet.