2020-08-26, 23:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
1. Vad spelar det för roll? Vi vet alla att hon hyser dessa åsikter om män generellt också. Och frågan är varför sexism skulle vara mer "fint" här än någon annanstans.

2. Att 100% av idioterna höll med är inte direkt något att skryta med.

3. Det handlar inte om bara om under 18. 20-åringar, dvs vuxna kvinnor är inte heller ok att röra enligt "M".

4. Precis, det är inte okej att röra. Med andra ord, det är inte ok för män över en viss ålder att ha sex med unga kvinnor, enligt "M". Alla män, oavsett ålder, vill ha sex med unga kvinnor. Föraktar man män som har sex med unga kvinnor så föraktar man mäns sexualitet. Detta har jag förklarat många gånger nu. Men du förstår inte va?

Suck. Hur kan man ens ha så många fel i ett såpass kort inlägg...

Btw, det handlade inte alls bara om män på forumet. Läs hela inlägget jag citerade från. Ännu ett fel från din sida alltså.

Nej din lilla apa, du vet inte vad jag hyser för åsikter generellt. Flashbacks sjuka feministforum är en helt annan historia än verkligheten förstår du.
Citera
2020-08-26, 23:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du har nog en ytterst romantiserad syn på dåtiden.

Det är bara att ta en titt på hur veneriska sjukdomar florerade i storstäderna. De borgerliga männen gick nämligen i stor utsräckning till prostituerade. Nu var det bara de prostituerade som krävdes på friskhetsintyg. De äkta männen kunde gå hem och smitta frugan utan repressalier.

Så jävla vidrigt.
Citera
2020-08-26, 23:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vi har alla varit oskulder.

Och hade jag fallit för någon som råkade vara oskuld så hade jag såklart legat med honom ändå, herregud it's no big deal.
En vuxen man som är oskuld? Det är ungefär motsvarigheten till "sönderkn*llat luder", "förbrukad vara" och allt vad intelligentian på Flashback kallar unga kvinnor som haft sex med två män eller fler. Inte samtidigt, utan totalt. En vuxen oskuld är antingen ogift mormon eller mammas pojke med "sociala svårigheter". Om du frågar mig kunde du gott stå för det du skrev först.
Citera
2020-08-27, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Tackar. Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Efterblivna kossa. Vad har du med att göra med att mogna män ligger med unghöns? Gubbe är man först när man börjar förfalla och kvinnor börjar förfalla ganska tidigt, så förstår att ni är avundsjuka på unghöns.

Många unga kvinnor som vill sära på benen för äldre män för en tusing eller två.

Era jävla ragator, tror ni män lyssnar på er? De skrattar hela vägen till bordellen och hör sen.
Citera
2020-08-27, 00:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej din lilla apa, du vet inte vad jag hyser för åsikter generellt. Flashbacks sjuka feministforum är en helt annan historia än verkligheten förstår du.

Föraktar du män över 40 som har sex med kvinnor i åldern 18-22?
Citera
2020-08-27, 00:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nu har vi ju lagt 2000 år på att skambelägga kvinnor så varför inte testa skambelägga män lite, för omväxling skull?

Kvinnlig polygami är väldigt ovanligt ( kolla vad polygami står för).

Som sagt jag tycker vi ska skambelägga män för omväxling skull.

Och hur vanligt är manlig polygami i Sverige idag?

Vi pratar för helvete inte om månggifte. Vi pratar om antal sexpartners. Vi måste översätta begreppen till dagens samhällsklimat begriper du väl. Polygami IDAG betyder i princip bara att man har flera sexpartners. Om du ska gå efter den ursprungliga betydelsen blir begreppet helt irrelevant i en svensk kontext. Och det var du som introducerade begreppet i diskussionen, inte jag.

Det är fakta att unga kvinnor idag har fler sexpartners än unga män. Försök inte prata bort det nu när du alldeles nyss fördömt promiskuitet.

Haha, fan vad jag lyckas måla in dig i ett hörn hela tiden.

Och ja, vi lade 2000 år på att skambelägga kvinnor och titta hur det gick så fort vi slutade. Kvinnor har plötsligt fler sexpartners än män. Just sayin'. Män bryr sig inte lika mycket om skambeläggande som kvinnor, vi gör vad vi vill oavsett vad feminister, kristna fundamentalister, sexualmoralister, socialdemokrater och annat pack tycker. Så shame:a på du.
Citera
2020-08-27, 01:06
Medlem
Citat:
Föraktar du män över 40 som har sex med kvinnor i åldern 18-22?
Nu var det inte mig du frågade men jag kan inte låta bli att lägga mig i. Jag föraktar inte dessa män men jag ställer mig frågan varför vill en medelålders man ha sex med unga vuxna? Ålderskris eller bara vanlig gubbsjuka? Själv föredrar jag damer mellan sisådär en 35 och 50. Livserfarenhet är sex appeal! 😘🌹
Citera
2020-08-27, 01:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
1. Så tolkade inte jag det, alls.

2. Du har fel, igen.

3. Därför att du syftar på sådant som "sagts" i tråden om prostitution, eller ja, din vantolkning då.

4. I vilket inlägg då?

Det har skrivits mycket värre saker om kvinnor än så här.

1. Nej, men det här med att tolka är ju inte direkt din starkaste sida, eller hur?

2. Alla som inte tycker som jag är idioter. Punkt.

3. What? Nej, jag syftar på sådant som sagts i den här tråden.

4. I efterföljande inlägg. Men du var inte med i den diskussionen vad jag kan minnas så det är intressant att du ändå uttalar dig om den.

"Det har skrivits mycket värre saker om kvinnor" - Och? Det är knappast det värsta hon skrivit om män heller. Bara ett exempel i mängden.

Frågar igen: Vad skulle du tycka om en man som skrev precis det moment22 skrev fast bytt plats på könen? Skulle du anse att han har en "fin och bra kvinnosyn"? Svara på det nu.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-08-27 kl. 01:13.
Citera
2020-08-27, 01:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Tackar. Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Aha, så du glömmer bort vad du själv skriver nu också. Börjar du bli dement?

Och som om "se men inte röra" skulle vara bättre. Det betyder bara "ja, du får ha en sexualitet men du får inte agera ut den".

Horribelt.
Citera
2020-08-27, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Nu var det inte mig du frågade men jag kan inte låta bli att lägga mig i. Jag föraktar inte dessa män men jag ställer mig frågan varför vill en medelålders man ha sex med unga vuxna? Ålderskris eller bara vanlig gubbsjuka? Själv föredrar jag damer mellan sisådär en 35 och 50. Livserfarenhet är sex appeal! 😘🌹

Det är nog inte svårare än så att de helt går efter utseende. Ja, det finns snygga kvinnor 35-50 men ju äldre du blir desto mer träning kräver det. 20-35 ser de flesta kvinnor bra ut.
Citera
2020-08-27, 04:16
Medlem
Citat:
Och hur ska en oskuld lyckas bli av med oskulden om ingen vill ha honom för att han är oskuld?

Ett jävla moment 22 det där.

Det är ytterst sällan någon vet hur många sexpartners personen haft innan det liggs. Problemet för den medelålders manliga oskulden är inte att han är oskuld i sig, utan han uppenbarligen gått igenom en stor del av livet utan att lyckats få sex. Det tyder på antingen obefintligt risktagande eller allmänt creepy beteende.
Citera
2020-08-27, 04:28
Medlem
Citat:
Kvinnor är biologiskt programmerade att attraheras av mannen högst upp i hierarkin, ja. Ledaren.

Det är fullt naturligt och har sina förklaringar. Problemet är att alla män kan inte vara ledaren. Det säger sig självt. Detta leder till att ledaren får dela på alla kvinnor medan de övriga männen blir utan (jag pratar såklart i grova drag här). Resultat: ett samhälle fullt av ensamma, arga och frustrerade män = ingen bra grund för en harmonisk och välfungerande civilisation.

Så hur löser vi problemet med kvinnans hypergami?

Genom monogami som norm i samhället. Dessutom genom att vara betydligt mer restriktiva vad gäller invandring av män än kvinnor.
Senast redigerad av Mafia 2020-08-27 kl. 04:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in