Sexism är inte mer fint här än någon annanstans. Men lika mycket som "antifeministerna" får uttala sig nedsättande om kvinnor och gör det också, lika mycket får man uttala sig nedsättande om män.
2. De som höll med är inga idioter, tvärtom.
3. Du klarar verkligen inte av att någon ifrågasätter sexköpande män och prostitution.
4. I denna diskussionen handlade det om tonåringar.
Du har så pass många fel för att du misstolkar något så fruktansvärt mycket och ofta.
1. Jo det stämmer. Som jag påpekade handlade citatet jag plockade ut inte bara om män här på forumet, utan män i allmänhet. Detta framgår om man läser hela inlägget.
2. Fel igen.
3. Vad har sexköp och prostitution med det här att göra? Håll dig till saken.
4. Nej det handlade om 20-åringar. Hon använde själv en 20-åring som exempel.
Och visst får man uttala sig nedsättande om män här. Det får man ju överallt. Men någon som talar nedsättande om män kan inte anses ha en "fin och bra" syn på män.
Om en man skulle säga:
"Män har mer genomtänkta och vassa argument än gemene kvinna. Många kvinnor har papp i skallen"
Skulle du anse att den mannen har fin och bra kvinnosyn?
Nej det skulle du inte. Du skulle kalla honom kvinnohatare och incel
Varför skrev du att du inte kunde tänka dig en oskuld?
Ååh gud. Förlåt att jag uttryckte mig så svart och vitt. Att jaga oskulder är inget jag ägnat mig åt medvetet, skulle den jag fallit för råkat vara oskuld skulle jag legat med honom.
Är det bara männen som ligger runt som ska skambeläggas eller gäller det även kvinnorna som ligger med dem?
Och hur gör vi med kvinnlig polygami? Tittar vi bland ungdomar har unga kvinnor i genomsnitt fler sexpartners innan de fyllt 25 än vad unga män har. Några få unga män har många sexpartners men de flesta har få eller inga alls. Hur tycker du att vi rent konkret ska gå tillväga för att skambelägga de unga kvinnorna som ligger runt?
Nu har vi ju lagt 2000 år på att skambelägga kvinnor så varför inte testa skambelägga män lite, för omväxling skull?
Kvinnlig polygami är väldigt ovanligt ( kolla vad polygami står för).
Som sagt jag tycker vi ska skambelägga män för omväxling skull.
1. Jo det stämmer. Som jag påpekade handlade citatet jag plockade ut inte bara om män här på forumet, utan män i allmänhet. Detta framgår om man läser hela inlägget.
2. Fel igen.
3. Vad har sexköp och prostitution med det här att göra? Håll dig till saken.
4. Nej det handlade om 20-åringar. Hon använde själv en 20-åring som exempel.
Och visst får man uttala sig nedsättande om män här. Det får man ju överallt. Men någon som talar nedsättande om män kan inte anses ha en "fin och bra" syn på män.
Om en man skulle säga:
"Män har mer genomtänkta och vassa argument än gemene kvinna. Många kvinnor har papp i skallen"
Skulle du anse att den mannen har fin och bra kvinnosyn?
Nej det skulle du inte. Du skulle kalla honom kvinnohatare och incel
1. Så tolkade inte jag det, alls.
2. Du har fel, igen.
3. Därför att du syftar på sådant som "sagts" i tråden om prostitution, eller ja, din vantolkning då.
4. I vilket inlägg då?
Det har skrivits mycket värre saker om kvinnor än så här.
Frasen "allas lika värde" är en floskel enligt mig. Aldrig i hela människans historia har alla haft samma värde. Tex i nyhetssammanhang går det 10 svarta afrikaner på en vit amerikan. Vi äter grisar som ligger på en 3 årings nivå, men vi äter inte hundar. Vi människor delar in och rangordnar allt. Vår möjlighet att byta mobiltelefon 2 ggr per år väger tyngre än inbördeskriget i Kongo och kongolesernas omänskliga lidande. Bara exempel.
I din sons klass däremot är tjejerna lika mycket värda som killarna. De är barn, de skyddas alla av barnkonventionen, med mera. De är, antar jag, någorlunda jämbördiga och jämlika. Liknande bakgrunder osv.
"Allas lika värde" är förståelsen att värde är något subjektivt och att det därför inte är sant att vissa är värda mer än andra även om människor fortfarande värderar olika. Det är skillnad på att värdera människor olika utifrån sig själv och samtidigt vara medveten om att andra människor också värderar olika utifrån sig själva på precis samma sätt, det är skillnad på det och att ha föreställningen att ens egna värderingar speglar en verklig rangordning, t ex en av gud given ordning.
Jag tror du är ful, och att dina försök att framstå som progressiv bättrar inte dina chanser.
Erkänn att du tycker att män ska va glada över det dom får? Att du ser dig som mer värd än en man för att du har äggstockar.
Vi var inne på det här förut, vem som behöver vem mest.
Det är kärnan i hela debatten och det är därför er falskhet är genomskådad.
Du har en god förmåga att inbilla dig allt möjligt. Om jag vore som du skulle jag sluta med det, risken finns att du kommer sluta som en bitter ensam karl, och då på grund av att du inbillat dig en massa felaktigheter. Det vore väl himla onödigt?
"Allas lika värde" är förståelsen att värde är något subjektivt och att det därför inte är sant att vissa är värda mer än andra även om människor fortfarande värderar olika. Det är skillnad på att värdera människor olika utifrån sig själv och samtidigt vara medveten om att andra människor också värderar olika utifrån sig själva på precis samma sätt, det är skillnad på det och att ha föreställningen att ens egna värderingar speglar en verklig rangordning, t ex en av gud given ordning.
Jo absolut, håller med om ovanstående. Jag uttryckte mig cyniskt, jag önskar att alla lärde sig det fetmarkerade under livets gång, uppnådde ödmjukheten som möjliggjorde att kunna se det så.
Alla förstod ju att M syftade på majoriteten män här på "feminism"forumet. Och alla höll med henne till 100%.
Sen har M också förklarat för dig flera gånger nu att "se men inte röra" när det gäller 30 år och uppåt gamla gubbar som tänder på tjejer under 18. Men du förstår inte va?