2020-08-25, 19:24
Medlem
TriggerDisciplines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-Fjomp
Oh really? Hur många kristna tar avstånd från vad Guds Befrielsearmé i Uganda gör? Jag har då aldrig hört talas om att kristna präster gått ut och fördömt attentat mot exempelvis abortkliniker.

Om du gått i svenska kyrkan skulle du fått höra hbtq-certifierade värdegrundspräster ta avstånd från kristna värderingar, fördöma kristna uttryck i andra delar av världen och predika trohet för den svenska statsapparaten.

Citat:
Och du menar att inte katoliker är pedofiler då heller? Kqtolska präster förgriper nog fler barn än vad imamer gör. Kristna är lika mycket om inte mer lättkränkta än muslimer.

Ha ha.
Citera
2020-08-25, 19:30
Avslutad
Citat:
Oh really? Hur många kristna tar avstånd från vad Guds Befrielsearmé i Uganda gör? Jag har då aldrig hört talas om att kristna präster gått ut och fördömt attentat mot exempelvis abortkliniker.

Och du menar att inte katoliker är pedofiler då heller? Kqtolska präster förgriper nog fler barn än vad imamer gör. Kristna är lika mycket om inte mer lättkränkta än muslimer. Du säger att muslimer är smutsiga hundar. Det låter som du själv kommer ifrån Mellanöstern. Svenskar brukar se upp till hundar.

Det handlar inte om att kristendomen är bättre än Islam. Det är den nämligen inte. Det handlar om att kristendomen är besegrad men det är inte Islam. Det handlar även om en del andra saker men med tanke på att du inte är den vassaste kniven i lådan så hoppar jag över dem.
Citera
2020-08-25, 19:53
Medlem
Citat:

Och du menar att inte katoliker är pedofiler då heller? Kqtolska präster förgriper nog fler barn än vad imamer gör. Kristna är lika mycket om inte mer lättkränkta än muslimer. Du säger att muslimer är smutsiga hundar. Det låter som du själv kommer ifrån Mellanöstern. Svenskar brukar se upp till hundar.
Den du skriver till skrev sådär medvetet för att vilseleda och skapa bråk.
Det handlar inte om människor, muslimer eller kristna, judar eller buddhister eller ateister.
Det handlar om att man ska ha rätt att kritisera islam och vi vet att enligt islamisk lag, som alltså bygger på koranen och muhammeds tradition, så får man inte tala "nedsättande" om religionen islam och om muhammed!
Vi vet också att det står i koranen och hadither att den som lämnar islam ska dödas!!
Detta är något du inte kan förneka!
Därför är det så oerhört viktigt att aldrig låta denna ideologi/tro få makt i sitt samhälle!
Nu har redan svenska politiker horat för det svarta guldet och sålt ut landet till avguden men vi som fortfarande vägrar att böja oss för baal måste kunna få visa ändå.
Några gör det med orena motiv,
men frukten av islams träd visar ändå upp sig direkt med hot, hat och våld.
Nu talar jag om vad det kan leda till, inte alla människor som följer den.

Inte ens hört talas om den där armén du skriver om, men eftersom vår Herre och Gud Jesus Kristus visade oss hur vi ska vara så är det omöjligt att säga att den kristna tron tillåter omotiverat våld t ex.
Det förstår alla som läst NT ärligt.
Nu är det väl tack och lov inte så särskilt många attentat som skett mot kliniker som dödar ofödda barn
(och de som gjort dessa har givetvis gjort fel!)
jämfört med alla dagliga våldsattentat i islams namn,
men jo det är definitivt så att präster och kristna fördömt dessa vidriga dåd!

Tror knappast att gemene katolik är pedofil.
Inte de flesta katolska präster heller för den delen.
Däremot är det vidrigt när det skett!
Och har ingen grund i Bibeln, ja faktum är att katolicismen inte har riktig grund där heller och inte att präster ska leva i celibat heller.
Men islam har sitt högsta föredöme i muhammed,
en man som vi vet - enligt islams egna berättelser om honom - gifte sig med en sexårig flicka som 50-årig gubbe och hade samlag med henne när hon var bara 9 år.
Det är lite skillnad det.

Håller inte med om att kristna skulle vara mer lättkränkta.
Vad hände när Jesus har avbildats såsom en läderbög t ex omgiven av transor osv på jättetavlor i kyrkor?
Många mordhot och upplopp?

Som sagt, personen du svarar var bara ute efter att provocera, med orent motiv.
De som följer islams religion är människor naturligtvis som alla andra.
Hundar är fina och duktiga djur!
Citera
2020-08-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Mig veterligen är det ej olagligt att bränna den svenska flaggan.
Så varför ska det då vara olagligt att bränna boken Sagan on Pedofilen a.k.a koranen?

Läs min fråga igen. Jag har aldrig argumenterat för att det skulle bli olagligt att bränna koranen. Min fråga ställdes till en annan användare för att försöka förstå om samma sak gällde om man skulle bränna något som utgör en del av ens egen identitet.
Citera
2020-08-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA
Längesedan jag gjorde ett inlägg men måste bara säga att på min arbetsplats är det fullkomligt uppror.
Muslimerna har tagit ledigt på Fredag för att åka till Malmö.
Muslimska familjer har enligt dem förbjudet sina barn att gå ut på fredag.

Två personer sätts i skottlinjen. Dan Park och en polis (Per tror jag han heter) skall lynchas.

Jag tror verkligen Dan och Rasmus skakar i fossingarna.
Vad ska några muslimer göra? Offra sin framtid för att skjuta personerna på plats, och även förstöra framtiden för alla muslimer i Sverige?

Anledningen varför man bränner koranen är för att visa just det ovan, att muslimer är explosiva och använder våld som dagligt bröd.
Citera
2020-08-25, 20:12
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag visste knappt något om Dan Park och har inte sållat etern men såg den här intervjun som jag tror ger en bra bild.

https://m.youtube.com/watch?v=fxJEbkmO_m8

Och det leder in oss på avsändaren. Får vi ett annat uppsåt? Spelar det någon roll? - Nej.

Intressant att lyssna på det hela. Tycker det finns vissa likheter med Lars Vilks. Men Dan Parks bildspråk är betydligt intressantare. Med traditioner o rötter i politisk 1900-tals propaganda men också ett släktskap med Banksy.
Citera
2020-08-25, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Haha
Du tror lite fel om du tror att jag skulle följa islam.
Jag avskyr faktiskt den religionen av olika skäl, men jag hatar inte människor för det, inte heller de som kallar sig muslimer.
Vi har olika syn på människor här tror jag.

Jag har aldrig sagt att jag hatar någon heller.

Men det förändrar ingenting. Islam borde förbjudas, precis som slavhandel, tvång, koppleri och human trafficking.

De får syssla med nåt vettigt istället.
Citera
2020-08-25, 20:34
Medlem
maxorrs avatar
När är det inbokat då? Blir det av?
Citera
2020-08-25, 20:35
Avslutad
Citat:

Du nämner självklar katolska präster, som utgör typ ppm (parts per miljon) av alla kristna. Jämförelsen är helt bisarr. Hur många av dem är pedofiler tror du jämfört med en hel religiös folkgrupp på närmare en miljard människor som inte har några problem med barnäktenskap och kusingifte, vars tro bokstavligen bygger på en pedofilpeofet som knullade en nioåring?!

Du borde fått en rejäl jävla dagssedel så det piper i örat i en vecka för den sjuka liknelsen.
Citera
2020-08-25, 20:41
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Jag tror verkligen Dan och Rasmus skakar i fossingarna.
Vad ska några muslimer göra? Offra sin framtid för att skjuta personerna på plats, och även förstöra framtiden för alla muslimer i Sverige?

Anledningen varför man bränner koranen är för att visa just det ovan, att muslimer är explosiva och använder våld som dagligt bröd.

Det är iofs bra att han utför psykologiska experiment.. han vill ge smakprov på hur de agerar och hur de kommer senare agera om man skulle göra det mer fullsakligt, eller när de blir fler genom folkutbytet

Man kan säga att han ger en tydlig inblick om koasandet när han motsätter sig deras övertagnings plan..
Lite som Lamotte som vill beträda svensk mark att belysa problemen där som är importerade, så blir han överfallen av importerade maskerade territorie kriminella som säger att det här är våran stadsdel område och lyd oss och håll käften ..och samtidigt blir dom sur på att han säger fakta som dom vill ska tystas..
Citera
2020-08-25, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Skulle själv tycka om idén att de bränner också till exempel svenska flaggor och Biblar. Om svenska respektive kristna inte startar uppror tyder det mer tydligt på det att muslimer är annorlunda.

Det är en astronomisk skillnad på att bränna en svensk flagga i Sverige än en bok som tillhör en religion som inte har någonting som helst i ett svenskt samhälle att göra, i ren protest.

Om japaner tex skulle bränna Maos lilla röda efter att de fick massa problem med ett gäng kineser som förstör deras land så skulle alla ha förståelse för det.

Eller om vitryssarna brände rysska flaggan.
Citera
2020-08-25, 21:16
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
När är det inbokat då? Blir det av?
På fredag ska alla med Corona åka till Malmö och smitta ner satans avkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in