2020-08-26, 19:13
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Att de inte kan skydda medborgare pga hot om våld

Vilket är helt barockt! Vad kan de hota med mer? ”Om inte alla kvinnor bär slöja så dödar vi dom”! Kan polisen inte skydda EN person, vad händer om de hotar flera tusen?!
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:

Vilken spännande demokrati man lever i där man inte ens kan demonstrera.
Citera
Medlem
Citat:

Om någon får för sig att pissa på någon du älskar.
Ska du tillåta det?

Det är ju yttrandefrihet.
Denna människan känner sig i väldigt starkt behov av att uttrycka sig.
Skulle du tillåta det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Svensk polis visar än en gång att man inte kan hantera invandringen och dess fruktansvärda konsekvenser. Är man tillräckligt våldsamma, tillräckligt aggressiva och inte kan hanteras av en klen svensk polis så slipper man kritiseras och förargas. Samma klena svenska polis som går ner på knä med black power-näve i luften för vänsterextremister och invandrare som går till attack mitt i en pandemi och stor smitta.

Det finns ingen som helst laglig grund för att stoppa demonstrationer som inte gjort några fel. Säkerheten är ett svepskäl då det är polisens uppgift att hantera. Det innebär bara att man kan flytta till en annan dag eller en annan plats. Inte att ställa in hela demonstrationen och därmed yttrandefriheten, mötesfriheten och åsiktsfriheten. Man nekar ju inte ens våldvänstern och aggressiva invandrarmobbar ens vid allvarlig smitta, tvärtom deltar man i demonstrationen med att hålla deras lappar, göra black power-näve och på alla sätt delta med dessa och signalera i media att man är vääääldigt mycket på deras sida och ska tolerera vääääldigt mycket från dessa.

Vi har en politiserad polis i Sverige idag. Det är VÄLDIGT allvarligt. Som daltar med vänstern och invandrarmobbar, men brutalt misshandlar fotbollssupportrar och oppositionen till makten med batongslag i huvudet, grovt våld och till och med inskränkningar i yttrandefriheten, mötesfriheten och åsiktsfriheten genom inställa demonstrationer som vi nu ser även i detta fall. I uppenbar rädsla för invandrarmobbar och hur invandringen ska komma att se ut för öppen dager, så väljer polisen att invandrarmobben inte ska få kritiseras och inte få hånas. Samtidigt spelas nationalsången i SVT med en vit kvinna som blir knullad av en svart man i tider av gruppvåldtäkter, skjutningar, mord och hemskheter vareviga dag. Skäms på er polisen!! Ni är maktens knähundar!!
Vad skulle polisen annars vara? De är en myndighet och myndigheters jobb är att säkra statens intressen. Statens intresse är att skapa mångkultur och samhällskollaps, för att vi medborgare sagt åt dem att göra detta. Återigen, det är vi, det svenska folket, som är grundproblemet.
Citera
2020-08-26, 19:14
Bannlyst
Det är självklart man skall få bränna en Koran. Jag tycker alla som är för yttrandefrihet, ta köper en koran , filma bränningen och sprider den på nätet ,ifrån lämpliga trollkonto. Så man dränker nätet filmer på brinnande koraner.

Det är inte ok att bli tystad. Muhammed har egna länder att vara i, ingen har bett honom att välja Sverige.
Citera
2020-08-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Jag är fett vänster och tyckte det var en onödig sak att bränna koranen men att polisen stoppar det på grund av hotbilden Är fan inte okej.

INGEN SKA HOTA VÅR YTTRANDEFRIHET! NU ÄR DET KRIG PÅ RIKTIGT!

Jag misstänker att imamerna i Malmös moskéer har uppviglat till detta.

Det är på grund av vänstern som det blivit så i Sverige, bara så du vet.
Citera
2020-08-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Yttrandefriheten är till för just exakt sånt här. Den som är politiskt korrekt och för fram maktens och medias åsikt behöver ingen yttrandefrihet. Yttrandefriheten i ett land och samhälle avgörs just av kontroversiella åsikter och handlingar, om dessa får uttryckas utan repressalier. Svenska polisen som är totalt korrupt och politiserad visar mycket tydligt att yttrandefriheten är totalt död i Sverige. Mördad av makten och polisen.

Fråga förslagsvis Nils Funcke, Yttrandefrihetsexpert, vem yttrandefriheten är till för. Han kommer vara fullt på det klara att det är just den som är avvikande och har en kontroversiell hållning som yttrandefriheten är till för.

Ingen hotar yttrandefriheten, du får yttra dig hur illa du vill om koranen men om du ska pissa på den offentligt och sen bränna den då kommer du göra många människor arga, och då kommer du få stryk förr eller senare.

Samma sak som att du knullar andra killars tjejer, det din rätt i Sverige, du får knulla med vem du vill sålänge dem vill, men någon av deras killar kommer spöa skiten ur dig. Fel juridiskt men rätt moraliskt.
Citera
2020-08-26, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vad skulle polisen annars vara? De är en myndighet och myndigheters jobb är att säkra statens intressen. Statens intresse är att skapa mångkultur och samhällskollaps, för att vi medborgare sagt åt dem att göra detta. Återigen, det är vi, det svenska folket, som är grundproblemet.

Nej, polisen ska inte vara politiserad. Det är väldigt grundläggande i en demokrati att staten, polisen och domstolen är separerad. Här håller polisen staten om ryggen, lyder makten, är totalt politiserad av socialdemokraterna och ställer sig på våldets sida där man försvarar och till och med deltar med våldsvänstern och invandrarmobbar, håller deras skyltar och gör black power-näve medan man nekar svenska folket sin rätt till yttrandefrihet och att demonstrera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Om någon får för sig att pissa på någon du älskar.
Ska du tillåta det?

Det är ju yttrandefrihet.
Denna människan känner sig i väldigt starkt behov av att uttrycka sig.
Skulle du tillåta det?

Jag är verkligen inte för beslutet, hade däremot sett framemot bränningen.
Citera
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Det är på grund av vänstern som det blivit så i Sverige, bara så du vet.
jag vet och det är inte okej. Jag tycker de ska ta ansvar och börja underminera imamernas makt. Det är inte okej att genom hot om våld tysta yttrandefriheten.

Jag förväntar mig STARKA reaktioner från politikerna.
Citera
2020-08-26, 19:18
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det är självklart man skall få bränna en Koran. Jag tycker alla som är för yttrandefrihet, ta köper en koran , filma bränningen och sprider den på nätet ,ifrån lämpliga trollkonto. Så man dränker nätet filmer på brinnande koraner.

Det är inte ok att bli tystad. Muhammed har egna länder att vara i, ingen har bett honom att välja Sverige.

Tycker faktiskt det är en bra idé. Blir som en performance och installation, en hyllning till yttrandefrihet, demonstrationsfriheten och den fria konsten!
Citera
2020-08-26, 19:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Yttrandefrihet är att du ska få yttra dig fritt.
Att få bränna koranen om du anser det vara din rätt.

Då har du rätten att få en smäll på din käft.
Och då pissar jag snett på svenska värderingar.

Som inte tar hänsyn till andra grupper människor som känner på ett visst sätt gentemot en bok.

Nej du blandar ihop äpplen och kalkoner. Det är olagligt att ge nån en smäll på käften men inte olagligt att bränna en bok oavsett vilken bok det är så länge du har införskaffat den lagligt. Det kanske kan bli miljöbrott som värst.

Jag tycker inte att muslimer är en folkgrupp på samma sätt som jag inte tycker kristna är en folkgrupp. En folkgrupp är mer människor med samma kultur, religion och ursprung. Men vem som helst kan bli muslim oavsett ursprung och islam praktiseras på en miljon olika sätt av folk från olika länder, olika kulturer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in