2020-08-25, 16:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
...
Det finns faktiskt ett sätt på vilket inget av det du nämner behöver hända, eller åtminstone hålla det på ett absolut minimum. Det är att ha tillräckligt med polisresurser, ordentliga avspärrningar, tydliga fållor och avstånd mellan Park, Paludan och Stram Kurs lägret och övriga välvilligt inställda och motdemonstranterna. En ordentlig och stabil, hur ska jag säga, "inramning" på evenemanget ger med all säkerhet också en psykologisk effekt. Ser man att det är stört omöjligt att ta sig över till "motståndarsidan" utan att bli gripen av polisen, så får det de flesta att tänka efter och håller därmed sådant på ett minimum. Att några stollar ändå kommer göra det är oundvikligt.

Inget vunnet säger du. Nja, jag skulle nog säga lite annorlunda. Kan arrangemanget genomföras någorlunda ordentligt utan större ordningsstörningar så är det faktiskt, enkelt uttryckt, friheten som vunnit över ofriheten.

Ja. Visst. Jag förstår den spjutspets i ögat denna (ändå) fromma handling är. Det är egentligen ypperligt att kunna sluta upp och visa mänsklig ståndpunkt utan våld som ändå kan ta som en kil både i och mellan folk. Eller? Jag är dock inte mycket för bokbål. Och jag är orolig för andra aktivisters hitte-på.

Vi får se om det kommer något gott ur det här.
Citera
2020-08-25, 17:00
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Ja, man kan tycka att det är provocerande. Särskilt då det är syftet, att provocera muslimer från Rasmus Paludans sida och att provocera politiskt korrekta från Dan Parks sida, det säger dom ju själva också. Jag hade säkert blivit provocerad/besviken/ledsen om mina motståndare bränt symboler för något jag gillar och tycker är viktigt också.

Men det är HÄR som den viktiga skillnaden kommer som är värd att visa upp och uppmärksamma. Det hade aldrig bildats någon pöbel från mig eller mina likasinnade som i hundratals-tusentals tycker sig få bete sig precis hur som helst, säga precis vad som helst och vara hur aggressiva och våldsamma som helst mot sin motståndare och mot polisen med flera. Det hade inte funnits någon som helst risk att min motståndare hade blivit mördad, skjuten eller knivhuggen även om vi vore provocerade och besvikna om våra symboler skändats. Det hade aldrig funnits någon risk att vi ska begå hämndaktioner eller terrordåd mot våra meningsmotståndare eller deras grupp eller folk. Det hade aldrig behövts livvaktsbeskydd av 20 poliser dygnet runt 13 år senare om jag blivit kränkt av någon.

DET är skillnaden på islam och Sveriges invandrare med det här beteendet och oss andra. Det är viktigt att få folk att fatta detta och att se att det är så det ser ut. Då kan man säga att man ska låta det vara. Det fungerar dock bara väldigt kortsiktigt, Sverige tas ju över av det här med massinvandring och islamisering och dess effekter kommer slå igenom fullt ut alldeles oavsett. Med enorm kriminalitet, våld mot myndighetspersonal, rasism mot svenskar i vårt eget land, brott utvalt mot svenskar i vårt eget land, sexualbrott mot svenska kvinnor, våld mot svenska män, terrordåd med mycket mera. Det kan döljas på kort sikt, men inte på lång sikt.

Skulle själv tycka om idén att de bränner också till exempel svenska flaggor och Biblar. Om svenska respektive kristna inte startar uppror tyder det mer tydligt på det att muslimer är annorlunda.
Citera
2020-08-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om vi ponerar att koranbränningen faktiskt blir av, Park och Paludan blir lynchade och ett dussin poliser stryker med i samma veva. Hur kommer media och politiker att reagera?

Och hur kommer folket att reagera förresten?
Eftersom de senaste regimerna valt att varken assimilera eller integrera migranter, så ställs saker på sin spets i en sån här situation.

Nu ska vi få se vad svensk demokrati är värd.

Jag ser det som idioti och provokation om jag tittar på gärningen med skygglappar.

I ett bredare perspektiv ser jag det som ett lackmustest på demokratin och yttrandefriheten.

Jag önskar att detta kunde ha testats under kontrollerade och mindre upprörande former, genom assimilation, integration istället för provokation.

Men som man sår får man skörda.
Upp till (verbal) kamp för yttrandefriheten - även när ni avskyr hur den yttrar sig! (det gäller också er, vidriga svenska MSM)
Citera
2020-08-25, 17:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klishaya
Rasmus Paludan är en så extremt kostsam person som bara försöker provocera. Så satans trött på honom nu så det finns inte.

Kostade oss härliga 155 millioner kronor att hålla honom skyddad i 2019 och siffrorna fortsätter bara öka.

Om Rasmus får regeringen att börja på allvar sparka ut loser horungarna som står där nere och kastar skit, hotar och begår våldshandlingar så är 155 miljoner en piss i havet. Hur mycket kostade dom 2 bröderna som kidnappade, våldtog och misshandlade en kvinna i Malmö samhället? Genomsnittsfången i Sverige kostar 3 lax om dagen.

Citat:
Dömd för rasism, ärekränkning och köra bil som en stolle.

Knappast svårt att bli dömd för rasism i dagens samhälle. Räcker ju för pensionärer att uttrycka sig i affekt i samband med någon artikel om hur Muhammed, Ali och resten av gubbarna gruppvåldtagit en kvinna i rullstol.

För övrigt, när du säger "Köra bil som en stolle" hoppas jag verkligen du syftar på händelsen där han försökte komma bort ifrån 5 personer som försökte omringa hans bil.
Citera
2020-08-25, 17:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klishaya
Rasmus Paludan är en så extremt kostsam person som bara försöker provocera. Så satans trött på honom nu så det finns inte.

Kostade oss härliga 155 millioner kronor att hålla honom skyddad i 2019 och siffrorna fortsätter bara öka.

Men ska man inte skylla denna kostnad på 155 miljoner på muslimerna? För det är väl på grund av dem han behöver livvaktsskydd överhuvudtaget?
Citera
2020-08-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vi ska inte acceptera något brottsligt i islams namn. Brottslighet utförda i religionens namn bör generera högre straff. I mitt tycke vill jag inte se något muslimskt utövande i landet. Att bränna koranen är dock fel väg.
Du lär ju inte slippa se uttrycken för religionen islam helt, kommer alltid finnas de som råkar "födas in" i den religionen osv.
Jag kan väl också tycka att det är löjligt, men det är viktigt att försvara rätten att göra det om det är ens egna grejer utan att råka ut för våld för det!
Annars har vi faktiskt en form av
blasfemi-upprätthållande angående islam
i vårt land.
Som jag sagt, tror du att det på långa vägar varit samma reaktioner om det varit Bibeln?
Citera
2020-08-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Ja, du är mycket otydlig. Eftersom du inte förstod måste jag förklara för dig:

Islam i sig är näppeligen ett problem för oss om ingen praktiserar det här.

Problemet med islam är således muslimer som praktiserar, sprider och förespråkar islam, i Sverige. Vi skiter liksom i vad som händer i skräpländerna i MENA.

Islam hör inte hemma i ett civiliserat och modernt land. Det är ingen som vill ha islam förutom muslimerna själva.

Men det kommer en tid där du och dina polare inte kan gå till en moské och ligga med arselet i vädret längre.
Haha
Du tror lite fel om du tror att jag skulle följa islam.
Jag avskyr faktiskt den religionen av olika skäl, men jag hatar inte människor för det, inte heller de som kallar sig muslimer.
Vi har olika syn på människor här tror jag.
Citera
2020-08-25, 18:22
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag visste knappt något om Dan Park och har inte sållat etern men såg den här intervjun som jag tror ger en bra bild.

https://m.youtube.com/watch?v=fxJEbkmO_m8

Och det leder in oss på avsändaren. Får vi ett annat uppsåt? Spelar det någon roll? - Nej.
Citera
2020-08-25, 18:37
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
...
Som jag sagt, tror du att det på långa vägar varit samma reaktioner om det varit Bibeln?

Självklart inte. Jag förstår det du tränger. Jag har fått mer än min beskärda del av muslimers uttryck. Min avsky mot islam glöder. Jag är dock av bättre virke.
Senast redigerad av FedupFlorence 2020-08-25 kl. 18:39.
Citera
2020-08-25, 18:50
Medlem
King-Fjomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Självklart är kristna bättre. De har både haft en upplysningstid och är betydligt mer civiliserade idag med homoäktenskap osv. Det skulle aldrig hända i en moské, eftersom islam är kvar i medeltiden.

Kristna kyrkor tar också öppet avstånd från de försvinnande få "kristna" terrorhandlingarna som hänt, tillskillnad från de muslimska moskéerna när det begås muslimska terrorhandlingar, vilka fö är många många fler.

Många sker dessutom i vita kristna områden där muslimer inte hör hemma.

Muslimer tvingar kvinnor att gå i burka och slöja över hela världen och har fortfarande dödstraff för apostasi och praktiserar kusinäktenskap. Etc etc.

Jag kan garantera dig att det kommer en tid när majoriteten av européern tröttnar och vill göra sig av med islam i Europa där den aldrig hört hemma. Inom en snar framtid. Den dagen kommer både du och jag uppleva. Mark my words.

Islam är skräp och Muhammed är en hyllad pedofil. Muslimer är dumma smutsiga hundar. Inget annat.

Oh really? Hur många kristna tar avstånd från vad Guds Befrielsearmé i Uganda gör? Jag har då aldrig hört talas om att kristna präster gått ut och fördömt attentat mot exempelvis abortkliniker.

Och du menar att inte katoliker är pedofiler då heller? Kqtolska präster förgriper nog fler barn än vad imamer gör. Kristna är lika mycket om inte mer lättkränkta än muslimer. Du säger att muslimer är smutsiga hundar. Det låter som du själv kommer ifrån Mellanöstern. Svenskar brukar se upp till hundar.
Citera
2020-08-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Självklart inte. Jag förstår det du tränger. Jag har fått mer än min beskärda del av muslimers uttryck. Min avsky mot islam glöder. Jag är dock av bättre virke.
Jaha...
Vad menar du med att du är "av bättre virke"?
Citera
2020-08-25, 19:18
Medlem
King-Fjomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Gränsen mellan mod och dumhet är kanske inte alltid glasklar, men helt klart är det att både Dan Park och Rasum Paludan gör stora personliga uppoffringar när de provocerar muslimer.

Och taktiken som sådan är egentligen inte så dum. Kan man visa att muslimer är våldsamma fanatiker så är det bra. Svenskens och danskens motvilja mot dem ökar ännu mer.

Visserligen smakar en bokbränning illa, men det är ändå bara en bit papper. Våld mot personer och dödshot smäller högre. Tillgriper man våld mot personer bara för att de bränner några pappersbitar, då kan man visa hur fanatiska och galna de är.

Men som sagt. De gör stora personliga uppoffringar här. T.ex IS finns ju fortfarande kvar, även om de är försvagade för tillfället.

Du är ju ett unikum. Du tillhör den extremt lilla skaran "sverigevänner" som faktiskt har en halv hjärncell. Varför agerar du inte IRL som Dan Park istället för att sitta på Internet och skriva 27 600 inlägg? (Om du nu menar att invandringrn är ett sånt hot borde du ju vilja ta en personlig risk för det!))

Det är 2020 people jag antar att dom livesänder aktionen? Här är förövrigt en dokumentär med dansk-token: https://youtu.be/9A1LtmxkAYk.
Senast redigerad av King-Fjomp 2020-08-25 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in