2020-08-24, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Vart framkommer det?
Dan parks facebook
Citera
2020-08-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Kyrkan vid Rosengård har fått betala priset.

"Västra Skrävlinge kyrka i Malmö har utsatts för vandalisering sju dagar i rad. En Jesus-staty har förstörts och kyrkans fönster har krossats med stenar, uppger P4 Malmöhus. Personalen är bedrövad och har nu anlitat ett vaktbolag."

https://www.friatider.se/kyrka-i-malmo-vandaliserad-sju-kvallar-i-rad

Varför vanaliserar de Jesus? Vet inte idioterna att han är profet inom islam?
Och varför ens ge sig på kyrkan när de som gör detta inte är det minsta religiösa eller kristna.
Senast redigerad av jutePippi 2020-08-24 kl. 16:29.
Citera
2020-08-24, 16:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Flyttad till stortorget

28 aug 13:00

Inte Fridhemstorget?
Citera
2020-08-24, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Inte Fridhemstorget?

För er som inte kan Malmö så bra kan jag säga att båda torgen ligger ungefär lika långt ifrån Rosengård som var den planerade platsen. Så det gör ingen skillnad så sätt. Antagligen har människor runt Fridhemstorget klagat på grund av otrygghet och fara i och med detta. Det är ett mindre torg som har lägenheter och annat rätt så tätt inpå sig. Så jag kan förstå att de flyttar det till Stortorget. Stortorget gör det även enklare för polisen. Kommer bli lite svårare att nå koranbrännarna för demonstranter på Stortorget, rent fysiskt.
Senast redigerad av jutePippi 2020-08-24 kl. 16:46.
Citera
2020-08-24, 16:42
Medlem
RogerRogers avatar
Jag går på Jonas de Geers linje här och konstaterar att det är kontraproduktivt och enbart kommer ge muslimerna mer rättmätiga skäl att ge igen och skapa kaos. Jag är inget fan av Koranen men detta är både osmart och osmakligt. Det bästa utfallet av en sådan här provokation är ett slag i luften. Det leder oss inte närmare någon lösning.
Citera
2020-08-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Jag går på Jonas de Geers linje här och konstaterar att det är kontraproduktivt och enbart kommer ge muslimerna mer rättmätiga skäl att ge igen och skapa kaos. Jag är inget fan av Koranen men detta är både osmart och osmakligt. Det bästa utfallet av en sådan här provokation är ett slag i luften. Det leder oss inte närmare någon lösning.

Undra om Pulla Pulla får mersmak för detta och börjar åk ut på en Sverigeturné där han utför fler koranbränningar.
Citera
2020-08-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Haha va?
Är du efterbliven eller?
Jag bara undrade. Eller nvm, du verkar inte vara så jävla skarp.
Du föraktare Park för att han vågar stå upp mot muhammedanerna, du å andra sidan tar deras
sida, varför?
Citera
2020-08-24, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Du föraktare Park för att han vågar stå upp mot muhammedanerna, du å andra sidan tar deras
sida, varför?

Han kommer hit och skapar oreda och kalabalik för att sedan ta första bästa färden över sundet igen, tycker du det är sjyst? Du skiter väl inte i din grannes bostad?

Dock skulle det förvåna mig om den här Dan Park och Rasmus Paludan kommer levandes ur fredagens koranbränning, med tanke på hur Malmö har det ställt med vapenproblem och våldsoro.
Jag förväntar mig ett par skott lär avlossas från Malmös undre värld under koranbränningen.
Inte en chans de kommer låta det hända på deras egna hemmaplan dvs.
Senast redigerad av ytmamz 2020-08-24 kl. 17:31.
Citera
2020-08-24, 18:55
Medlem
Citat:

De upprörda reaktionerna från muslimerna visar bara hur fanatiska de är, att de anser att Islam står över yttrandefriheten, och att de inte skulle tveka att välja ett islamistiskt styre över ett sekulärt om de fick bestämma. Vi icke-muslimer måste ta kampen och stoppa islams snabba utbredning innan det är försent. Hoppas muslimernas aggressiva reaktioner får upp ögonen för fler svenskar om hur muslimerna tror sig ha rätten att bestämma att deras religion står över allt annat. De (muslimerna) ska bara hålla käften och anpassa sig till och följa våra lagar, ingenting annat.
Senast redigerad av Pazzamo 2020-08-24 kl. 18:58.
Citera
2020-08-24, 19:11
Medlem
Citat:

Nej inte någonsin. Möjligtvis mot han som eldade ingen annan.
Vet du vad rättmätigt betyder?

Jag tycker det är alldeles utmärkt. Inte nödvändigtvis handlingen som sådan men att den får representanterna för den fredliga religionen att visa hur de inte accepterar kritik och därmed inte har något i ett västland att göra.

Resonerar du så här vrickat så är det lika "rättmätigt" att de våldtar blonda Anna som provocerade dem med en för kort kjol. Det var ju osmart och osmakligt av henne, eller hur...

Jävla korkat resonemang att ta muslimpacket i försvar för att någon gör åverkan mot en bok(!).
Senast redigerad av MrStreamer 2020-08-24 kl. 19:17.
Citera
2020-08-24, 19:11
Medlem
smoerreboms avatar
Jag ser positivt på den här förändringen. Är det inte bättre om de kör på Stortorget än i Rosengård som ju bara är NIMBY iaf. Hade han blivit attackerad där hade inte hormedia brytt sig nu kanske det blir bråk i centrala Malmö och vita människor och deras fina egendom skadas när muslimerna inte kan hålla sig i styr.

Tycker det är lovvärt att en utlänning tar på sig att göra detta för oss dumma svenskar.
Citera
2020-08-24, 19:47
Avslutad
Tolkar det som att de vill starta den öppna konflikt mellan muslimer och övriga här i Sverige, och Europa, som endast är en tidsfråga. Förmodligen är det bäst om den börjar så snart som möjligt. Tveksamt om de där två dårarna överlever bränningen dock.

Kommer detta att streamas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in