2020-08-25, 09:19
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Ja, man kan tycka att det är provocerande. Särskilt då det är syftet, att provocera muslimer från Rasmus Paludans sida och att provocera politiskt korrekta från Dan Parks sida,

Grundproblemet i debatten handlar om att vi ska kunna göra vad vi vill med en bok som vi köper för egna pengar i en bokhandel.

Vill du att politiker ska stifta lagar om vad du får göra med dina egna böcker?
Vad blir nästa steg?
Citera
2020-08-25, 09:20
Medlem
djunashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Hur kan du garantera det? Det har vandaliserats kyrkor och kyrkogårdar i Sverige under lång tid och det blir bara värre och värre. Det helt utan att någon svensk gjort ett skit mot invandrarna eller muslimerna. Ändå beter en hel del av dessa sig så. Men du kan garantera att en sådan händelse beror på Paludan och Park? Okej? Det tror inte jag. Och om så är fallet ändå, så är det bara en händelse i mängden av enorm skadegörelse mot kyrkor och kyrkogårdar senaste åren. Hur förklarar du det?

Det började ju redan innan Paludans aktion ens var särskilt känd, för typ tio dagar sedan. Så det kan ju snarare knappast bero på det. Sen varför får dessa bete sig så? Var är alla kränkta kristna och svenskar nu som vill mörda andra och begå terrordåd mot dom som skändat Jesus?

Klart att det bara är en händelse i mängden utav sådana riktade mot kyrkor. Säger inte att den är unik på något sätt.

Men med tanke på den mediala uppmärksamhet fredagen har fått, platsen den specifika kyrkan ligger på, skadegörelsens storlek (antal fönster som krossat ex). Det är inte allt för vanligt i Malmö. Det är klart det har med fredagen att göra. Med det sagt menar jag inte att det är 1-1 i händelser. Jag stöttar fredagen och är rejält arg över nyheten utav kyrkan. Säger bara att händelse garanterat hör ihop.
Citera
2020-08-25, 09:31
Medlem
King-Fjomps avatar
Varför bränner han inte biblar också? Som om kristna skulle vara bättre än muslimer! Och då talar jag inte bara om kristna från sydliga breddgrader!
Citera
2020-08-25, 09:33
Medlem
Personligen tycker jag att man inte skall bränna skrifter och dyl.

Om tilltaget ger jag betyg MVG . Nu sätts hela etablissemanget på pottkanten och måste välja sida.
Antar att flertalet av dom är skitnödiga till max nu. I spetsen av de skitnödigaste parad står en fastSvetsad statsminister och säger , just inget .. än. Väntan blir intressant.
Citera
2020-08-25, 09:45
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Grundproblemet i debatten handlar om att vi ska kunna göra vad vi vill med en bok som vi köper för egna pengar i en bokhandel.

Vad blir nästa steg?

Det finns mig veterligen ingen lag där man blir åtalad endast för handligen att bränna en bok likväl som att du inte åralad av endast av handligen att gå runt naken.

Går du naken i ditt hem är det ok, går du naken på gågatan i centrum blir då åtalad. Likaså med bränning av böcker.
Citera
2020-08-25, 09:46
Medlem
snälla,det är så uppenbart vad som händer här, staten försöker skapa raskrig nere i malmö. allt för att fokusera bort från vad kungahusen har haft för sig bakom stängda dörrar. ( control the population by terror )

Allt från att ge dem här två luffarna uppmärksamhet ( bränna koranen, Oooyeaa that will show them )

till att springa runt på nätterna och vandalisera kyrkorna..

race war incoming
Citera
2020-08-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-Fjomp
Varför bränner han inte biblar också? Som om kristna skulle vara bättre än muslimer! Och då talar jag inte bara om kristna från sydliga breddgrader!
Det kan de göra om de vill.
Jag är kristen och alla de troende kristna jag känner skulle inte bry sig annat än att kanske tycka det är tråkigt.
Det är skillnaden.
Vi tar mer hänsyn till andras väl och ve än vår egen personliga känsla.
De islamer som som blir så upprörda att de tycker sig ha rätt att hota människor och samhället och bruka våld pga att någon bränner koranen och provocerar islam är farliga!
De står inte för ett demokratiskt samhälle och ska definitivt ALDRIG någonsin ursäktas för sina hot och sitt våld!
Nu vill jag klargöra att jag försvarar rätten till att visa vad man känner inför en SAK.
Jag försvarar inte att man ger sig på människor.
Så länge man håller sig till att provocera och visa avsky emot en ideologi, religion, system etc och inte går på människor pga vad de tillhör så är det inga problem alls!
Vi måste alla lära oss att skilja tydligt på sak respektive människor.
Citera
2020-08-25, 10:21
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Spännande att det plötsligt kommit så många muslimer till Flashback.
Känns lite sadistiskt att försöka ta plats på ett ställe där man inte är välkommen.

Självklart ska man få bränna koranen precis lika mycket som man får bränna Sagan om Ringen.
Ingen som helst skillnad.
Citera
2020-08-25, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Vad blir nästa steg?

Det är inte ett brott mot hets mot folkgruppslagen.

Koranen är inte en fysisk person.

Nu har detta massanmälts och risken finns såklart att någon aktivistiskt lagd domstol hoppar på och dömer till förmån för de talande, det har hänt förut.

Det ÄR anmärkningsvärt att lokalpolitiker har synpunkter på detta och att det bör förbjudas och att SVT tycker likadant.

Som tur är så har våra riksdagspolitiker inte fallit i den fällan och det är väl tur det.

Det kan ses som en obetydlig provokation och aktion men det ställer hets mot folkgrupp och yttrandefrihet på sin absoluta spets.

Det syftar också till att "outa" de intoleranta.

Vi får se, det kan nog vara frestande för polisen att förbjuda pga. att dom inte kan garantera säkerheten för deltagarna men man kan ju gissa att Paludan bränner upp den åndå på annan plats.
Citera
2020-08-25, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Det finns mig veterligen ingen lag där man blir åtalad endast för handligen att bränna en bok likväl som att du inte åralad av endast av handligen att gå runt naken.

Går du naken i ditt hem är det ok, går du naken på gågatan i centrum blir då åtalad. Likaså med bränning av böcker.

Om det är så kan jag gissa att plan B är bacon mellan sidorna och blod från icke-muslimer som boken doppas i. Det kan ju trots allt inte vara föbjudet.
Citera
2020-08-25, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Koranbränningen kan kanske få upp repatriering på bordet om det blir en mycket allvarlig situation i Malmö och kanske t o m hela landet. Låt oss hoppas på så mycket kaos som möjligt helt enkelt.
Beror på vem allmänheten uppfattar som boven här. Koranbränning är i sanningens namn ganska osympatiskt och väcker visst motstånd.
Media kommer göra sitt till för att skönskriva kravaller som "fredliga demonstrationer mot rasism". Långtifrån alla tar del av bilder och filmer som visar verkligheten, som när BLM i Göteborg plundrade en oskyldig familjs flyttlass.
Citera
2020-08-25, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klishaya
Men folk i de utsatta områdena verkar ju äntligen förstå att om han kommer och demonstrerar så ska man bara låta honom vara. Sist blev det planlagt en stor fest med musik och dans runt om honom istället, men han får inte lov och komma ut till områdena i Århus mera just nu.

Det är ju naturligtvis den motreaktion man bör visa upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in