Citat:
Ursprungligen postat av
jutePippi
Mycket bra inlägg! Det är vad det det kokar ner till, och det som är hela syftet med en koranbränning. Det handlar om att succesivt sänka tröskeln och att visa att deras religion inte är viktigare eller har högra status än något annat i samhället, och därmed inte ska särbehandlas. Alla ideologier, grupper, religioner, böcker, nationer ska kunna kritiseras och behandlas på precis samma sätt.
Många tycker att det är provocerande och det är de fria att tycka, jag förstår de. Men det är väldigt mycket som jag och många andra tycker är provocerande, som tillåts i Sverige, inte fan går jag runt och planerar att knivmörda folk för det eller att begå terror för det. Och det är vad allt handlar om.
Ja, man kan tycka att det är provocerande. Särskilt då det är syftet, att provocera muslimer från Rasmus Paludans sida och att provocera politiskt korrekta från Dan Parks sida, det säger dom ju själva också. Jag hade säkert blivit provocerad/besviken/ledsen om mina motståndare bränt symboler för något jag gillar och tycker är viktigt också.
Men det är HÄR som den viktiga skillnaden kommer som är värd att visa upp och uppmärksamma. Det hade aldrig bildats någon pöbel från mig eller mina likasinnade som i hundratals-tusentals tycker sig få bete sig precis hur som helst, säga precis vad som helst och vara hur aggressiva och våldsamma som helst mot sin motståndare och mot polisen med flera. Det hade inte funnits någon som helst risk att min motståndare hade blivit mördad, skjuten eller knivhuggen även om vi vore provocerade och besvikna om våra symboler skändats. Det hade aldrig funnits någon risk att vi ska begå hämndaktioner eller terrordåd mot våra meningsmotståndare eller deras grupp eller folk. Det hade aldrig behövts livvaktsbeskydd av 20 poliser dygnet runt 13 år senare om jag blivit kränkt av någon.
DET är skillnaden på islam och Sveriges invandrare med det här beteendet och oss andra. Det är viktigt att få folk att fatta detta och att se att det är så det ser ut. Då kan man säga att man ska låta det vara. Det fungerar dock bara väldigt kortsiktigt, Sverige tas ju över av det här med massinvandring och islamisering och dess effekter kommer slå igenom fullt ut alldeles oavsett. Med enorm kriminalitet, våld mot myndighetspersonal, rasism mot svenskar i vårt eget land, brott utvalt mot svenskar i vårt eget land, sexualbrott mot svenska kvinnor, våld mot svenska män, terrordåd med mycket mera. Det kan döljas på kort sikt, men inte på lång sikt.