2020-08-25, 04:21
Medlem
Uzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Att bränna en koran är bara ett verktyg som de använder för att locka fram något annat och vad de egentligen är ute efter: en våldsam muslimsk motreaktion.

Om muslimerna svarar oproportionerligt (våldsamt) så har Dan Park och Rasmus Paludan lyckats.

Syftet är att visa hur vilda och våldsamma muslimer är. Att de inte är kompatibla med vårt samhälle. Att de inte hör hemma här.

Men om förövaren är kristen då? Vad visar det då?
Citera
2020-08-25, 05:20
Medlem
Pengabingens avatar
Saken är ju som sådan att om det faktiskt skulle uppkomma ett religöst krig i Svearike så skulle vi skicka tillbaka öken-kebabarna snabbare än fort till öknen att tugga sand, det har vi redan gjort i historien way back och vi kommer göra det igen, de som håller på att skicka in ökenkrigare i vårat land är mycket ont och det hålller på nu, och de gör det för våra skattepengar liksaså, finns det en samling för att moverka detta så är jag första legionär att kriga.
Citera
2020-08-25, 05:33
Medlem
sfrges avatar
Undrar om Antifa kommer att vara där och skrika. Alla vet ju att tokvänstern älskar islam.
All annan religion är skräp men islam är heligt.
Citera
2020-08-25, 05:37
Medlem
Faceless-Voids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Alltid roligt hur folk kan tycka att upplopp, brända bilar och butiker, våld och hot är ett MINDRE hot mot demokratin än en bränd koran.

En bränd bok - ett bränt folk.
Tror väl att Svenskarna känner att deras kultur har eldats upp/gått upp i rök. Ju mer vi förnekar Sveriges nedgång ju flera aktioner blir det. Det är bara mina 2 cents.
Citera
2020-08-25, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Han kommer hit och skapar oreda och kalabalik för att sedan ta första bästa färden över sundet igen, tycker du det är sjyst? Du skiter väl inte i din grannes bostad?

Dock skulle det förvåna mig om den här Dan Park och Rasmus Paludan kommer levandes ur fredagens koranbränning, med tanke på hur Malmö har det ställt med vapenproblem och våldsoro.
Jag förväntar mig ett par skott lär avlossas från Malmös undre värld under koranbränningen.
Inte en chans de kommer låta det hända på deras egna hemmaplan dvs.
Ja jag tycker det är sjyst, han har gjort det i Danmark och Norge, varför inte Sverige? Så du medger att Malmö har problem med vapen och skjutningar, jag trodde att ni rödingar inte ville medge att dessa problem existerar. Slutligen varför stöder du muhammedanerna
Citera
2020-08-25, 07:49
Medlem
Västra Skrävlinge vackra kyrka, som ligger i närheten av den stora moskén i Malmö, har under de senaste nätterna utsatts för upprepad vandalisering.

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-24/malmokyrka-vandaliserad-flera-dagar-i-rad-har-satt-in-vakter

Gissa varför?
Citera
2020-08-25, 07:56
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Blir det här verkligen av så blir Dan Park årets svensk.
Att han sedan ser ut som Joey Ramone gör att jag sympatiserar mer med honom.

Om 1 000 000 stycken MENA kan leva på bidrag utan att svenska folket protesterar så tycker jag 1 stycken Dan Park ska kunna få leva under beskydd också.
Citera
2020-08-25, 08:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Polisen kommer nog ge tillstånd om inget anmärkningsvärt sker.

Men hursomhelst.

Koranbränning är väl mest käbbel ändå. Det tilltalar bara de redan frälsta, samtidigt som fokus flyttas från viktigare frågor, såsom den om repatriering.

Koranbränningen kan kanske få upp repatriering på bordet om det blir en mycket allvarlig situation i Malmö och kanske t o m hela landet. Låt oss hoppas på så mycket kaos som möjligt helt enkelt.
Citera
2020-08-25, 08:12
Medlem
Rasmus Paludan är en så extremt kostsam person som bara försöker provocera. Så satans trött på honom nu så det finns inte.

Kostade oss härliga 155 millioner kronor att hålla honom skyddad i 2019 och siffrorna fortsätter bara öka.

Nu har polisen äntligen börjat neka honom till ställen även här i Danmark, och han har även fått sitt kontor förflyttat till en mindre by.

Här i somras stod han och höll på i Gellerup som är ett av de mera problematiska områdena i Århus, varpå en äldre herre drog kniv ett ex antal meter ifrån Paludan och blev då skjuten i benet. Så börjar det igen med att insatsstyrkan från Köpenhamn blev inhyrda en vecka då barn börja bränna bilar och soptunnor för att markera att han ej är välkommen åter.

Dömd för rasism, ärekränkning och köra bil som en stolle.

Jo, sen ber han tjejer komma och naken bada med honom på snapchat och att det okej att ha sex i poolen.

Men folk i de utsatta områdena verkar ju äntligen förstå att om han kommer och demonstrerar så ska man bara låta honom vara. Sist blev det planlagt en stor fest med musik och dans runt om honom istället, men han får inte lov och komma ut till områdena i Århus mera just nu.
Citera
2020-08-25, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Mycket bra inlägg! Det är vad det det kokar ner till, och det som är hela syftet med en koranbränning. Det handlar om att succesivt sänka tröskeln och att visa att deras religion inte är viktigare eller har högra status än något annat i samhället, och därmed inte ska särbehandlas. Alla ideologier, grupper, religioner, böcker, nationer ska kunna kritiseras och behandlas på precis samma sätt.

Många tycker att det är provocerande och det är de fria att tycka, jag förstår de. Men det är väldigt mycket som jag och många andra tycker är provocerande, som tillåts i Sverige, inte fan går jag runt och planerar att knivmörda folk för det eller att begå terror för det. Och det är vad allt handlar om.

Ja, man kan tycka att det är provocerande. Särskilt då det är syftet, att provocera muslimer från Rasmus Paludans sida och att provocera politiskt korrekta från Dan Parks sida, det säger dom ju själva också. Jag hade säkert blivit provocerad/besviken/ledsen om mina motståndare bränt symboler för något jag gillar och tycker är viktigt också.

Men det är HÄR som den viktiga skillnaden kommer som är värd att visa upp och uppmärksamma. Det hade aldrig bildats någon pöbel från mig eller mina likasinnade som i hundratals-tusentals tycker sig få bete sig precis hur som helst, säga precis vad som helst och vara hur aggressiva och våldsamma som helst mot sin motståndare och mot polisen med flera. Det hade inte funnits någon som helst risk att min motståndare hade blivit mördad, skjuten eller knivhuggen även om vi vore provocerade och besvikna om våra symboler skändats. Det hade aldrig funnits någon risk att vi ska begå hämndaktioner eller terrordåd mot våra meningsmotståndare eller deras grupp eller folk. Det hade aldrig behövts livvaktsbeskydd av 20 poliser dygnet runt 13 år senare om jag blivit kränkt av någon.

DET är skillnaden på islam och Sveriges invandrare med det här beteendet och oss andra. Det är viktigt att få folk att fatta detta och att se att det är så det ser ut. Då kan man säga att man ska låta det vara. Det fungerar dock bara väldigt kortsiktigt, Sverige tas ju över av det här med massinvandring och islamisering och dess effekter kommer slå igenom fullt ut alldeles oavsett. Med enorm kriminalitet, våld mot myndighetspersonal, rasism mot svenskar i vårt eget land, brott utvalt mot svenskar i vårt eget land, sexualbrott mot svenska kvinnor, våld mot svenska män, terrordåd med mycket mera. Det kan döljas på kort sikt, men inte på lång sikt.
Senast redigerad av Krimkoll 2020-08-25 kl. 09:04.
Citera
2020-08-25, 08:42
Medlem
djunashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Västra Skrävlinge vackra kyrka, som ligger i närheten av den stora moskén i Malmö, har under de senaste nätterna utsatts för upprepad vandalisering.

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-24/malmokyrka-vandaliserad-flera-dagar-i-rad-har-satt-in-vakter

Gissa varför?

Intressant fråga, om det varit en synagoga eller moské så hade säkerligen rubriceringen blivit hatbrott. Sedan uppföljt utav snyftversioner i tidningen om hur otrygga i samhället respektive falang känner sig. Samt något tal från valfri minister om hur vi skall stoppa det.

Hänger garanterat ihop med fredagens manifestation. Skall bli intressant och se ifall detta förändrar (eldar på) något inför fredag.
Citera
2020-08-25, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av djunash
Hänger garanterat ihop med fredagens manifestation. Skall bli intressant och se ifall detta förändrar (eldar på) något inför fredag.

Hur kan du garantera det? Det har vandaliserats kyrkor och kyrkogårdar i Sverige under lång tid och det blir bara värre och värre. Det helt utan att någon svensk gjort ett skit mot invandrarna eller muslimerna. Ändå beter en hel del av dessa sig så. Men du kan garantera att en sådan händelse beror på Paludan och Park? Okej? Det tror inte jag. Och om så är fallet ändå, så är det bara en händelse i mängden av enorm skadegörelse mot kyrkor och kyrkogårdar senaste åren. Hur förklarar du det?

Det började ju redan innan Paludans aktion ens var särskilt känd, för typ tio dagar sedan. Så det kan ju snarare knappast bero på det. Sen varför får dessa bete sig så? Var är alla kränkta kristna och svenskar nu som vill mörda andra och begå terrordåd mot dom som skändat Jesus?
Senast redigerad av Krimkoll 2020-08-25 kl. 09:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in