Citat:
Ursprungligen postat av
Ingenmat123
Där ser man. Verkar som att denna verksamhet är mer olaglig än vad jag trodde. Det jag inte förstår är hur en verksamhet som får in flera (miljoner?) Per år klarar sig undan myndigheters granskning. Själva företaget Midsummer online b.v. ( eller vad dom fan nu heter) verkar ju vara ägt av något bolag i UAE.
Hur länge har de hållt på egentigen?
Edit: ville bara tillägga, hur fan klarar man sig flera år med att ha ett ogiltigt momsnummer som alla dessa företag har? Borde inte det ge någon slags signal för myndigheterna att något är fel? Det är EU vi snackar om trots allt.
Jo, alltså de betalar skatt så klart, men deras privata förmögenhet (cheferna) är i skatteparadis så klart. Chatt-företagen (ex. JH) har riktiga momsnummer, det är lag på det. Men det är mer komplicerat än så. De har falska verksamhetsbeskrivningar. JH exempelvis som är stationerad i Bulgarien har "uthyrning av maskiner", vet dock inte varför, är inte duktig på det med skatter jag är inte ens judisk. Men hur som helst, Krechting själv är inte signerad som VD. Han var det innan när de hette någonting annat men hans associate Donkelvoort eller hur fan han nu stavar det är istället reggad. Glömt hans namn. Det finns bara en bild på honom online där han äter glass. Jag postar här om jag hittar den igen.
Det började i Nederländerna för många år sedan, alltså själva konceptet har funnits länge, men Krechting har typ patent på det då han kom på idén. Han är i 30-årsåldern bara. Det som är grejen med dem är att de är jävligt sneaky. Experter på skatteflykter och dummy-alias och allt de har listat ut alla loopholes som finns. Finns många loopholes just för att vi har EU. De har även sjukt duktiga advokater osv. Dessutom har de inget huvudkontor per se. Du kan besöka alla deras kontor överallt du kommer aldrig hitta någon människa där haha, det är bara för byråkratins skull de har kontor.