Citat:
Ursprungligen postat av
frekkinhead
Kan till och med visa er (översatt från engelska) vad de skrev till varandra under sitt möte:
Malibu Chef:
”Vad är orsaken till att vi krymper lönerna om det inte är varsamt? (Pga att CC inte tillåter den minimumlönen), det sabbar ju hela syftet av det vi gör?”
Malibu Coach:
”Enda orsaken till att de ökar lönen är för att jag är där är så vi måste ge dem lite spelrum för att låta dem tro att raten är samma som på de andra”
Men cheferna och Krechting och gänget trodde aldrig på spelrum. Så de gjorde detta istället:
De gjorde supervisorn för Mercurius ansvarig för att se till att ingen pressade upp lönen och raten på CC.
Krechting: Vad har du gjort där borta i Thailand, det är fortfarande samma rates för Malibu ju?
Mercurius: Jag var där med min familj det vet du ju?
Krechting: Din familj? Vad gör du där med din familj?
Mercurius: Det blev billigare för oss och jag vill inte befinna mig i Sverige när jag jobbar för Malibu.
(Enda problemet var att mannen bakom Mercurius var en katastrof. Ni som jobbade där ni minns. Han var alltid lite efter och lite ’koksad’ haha. Även den enda man faktiskt fick prata med via telefon som operatör. Schysst som fan, men lite jobbig. Hans företag Mercurius lades sedan ner. Samtidigt så ströps all trafik till ett par företag, JH hade ju mest makt i Sverige så de fick all trafik och även Malibu i Filippinerna bland annat.)
Krechting: Vad fasen har du gjort där ute egentligen?
Mercurius: Jag hjälper ju till mer på Malibu än mitt egna företag!
Krechting: Du får dumpa Mercurius och fortsätta på Malibu.
Mercurius: Jag måste ju få betalt för mina utgifter för det jobb jag redan gjort?
Krechting: Vilka utgifter?
Mercurius: Jag har tagit pengar ur min egna ficka, trafiken stryps och jag får ingenting tillbaka. Vad fasen pågår, jag menar vad håller vi på med egentligen?
Krechting: Du måste fortsätta på Malibu, så är det bara.
Mercurius: Då ska jag börja bokföra från och med nu.
Krechting: *namn*… ingen bokföring, *namn*.
Vad ska du göra med din bokföring, betala skatt?
Mercurius: Jag fortsätter att hjälpa till så gott jag kan men om jag inte ens går plus på mitt egna företag så vad är poängen med allt detta, vad håller vi på med liksom?
Krechting: Du drar till Thailand, du har roligt på min bekostnad, liksom vad fan?
…
Hur mycket kaos det än var i ledningen så var det ingenting jämfört med det som skedde efteråt.
Det visade sig att Jussi (chef för Malibu Filippinerna) aka. herr ”integritet” hade en partner som ingen kände till, och han dök helt plötsligt upp och började begära pengar från Malibu. Han stämde till och med Jussi i rätten. Jussi förlorade.
Och det gjorde inte Krechting glad kan jag säga er. Partnern lyckades vinna rättegången, men innan han hann räkna pengarna så valde Krechting och koncernen att lösa tvisten utanför rätten istället. Så de skickade mig.
Då hade jag redan fixat ihop mitt team som skulle få över operatörerna och kunderna till mig. När Jussi och Coach Maribel försökte smita själva så dumpade Krechting automatiskt Malibu och koppling till C.C, och automatiskt kom allting till mig och mitt gäng. De fick bättre rates men vi kunde inte behålla operatörerna.
Så nu har Krechting och gänget valt att inte blanda in cheferna vad gäller insättningspengarna (pengarna för registreringen, emoticons osv. från kunder) och det är typ det som gjorde att JH kunde ha så hög rate på 0,19.
C.C kommer inte heller strypa baserat på företag som innan, så trafiken flödar via alla företag jämt ut, typ Oper4U, Textfactory, JH, osv. Därför JH sänkte raten till 0.18 och snittet till 120 också. De skulle ALDRIG satt 120 om Anders eller Kattis fortfarande var Supervisors, för de hade direkta länkar till C.C och det vågade inte Krechting och koncernen blanda sig in i heller. Ingen vet varför de lämnade heller, men finns spekulationer (DM:a ifall du vill veta mer). Så de kommer nog sänka raten igen för att ha råd för de giriga jävla coacherna bryr sig bara om sin egna lön.
Så ja, om ni vill veta mer så ställ gärna frågor. Jag är öppen och svarar men kommer inte berätta om vem jag själv är eller sådant. Men det är kul att se operatörernas perspektiv också haha! Men kom ihåg att ni är bottenskrapet, finns en hel värld över er vad gäller detta som ni inte kan se. Varför tror ni att allting är anonymt? Inga coacher har sina riktiga namn, aldrig via bilder, ni kan inte hitta någonting om Krechting eller vem som driver allt detta, osv osv.
Så skriv hårt! :-) Eller ”Make Them Hard!” som Krechting brukar säga haha.
Där ser man. Verkar som att denna verksamhet är mer olaglig än vad jag trodde. Det jag inte förstår är hur en verksamhet som får in flera (miljoner?) Per år klarar sig undan myndigheters granskning. Själva företaget Midsummer online b.v. ( eller vad dom fan nu heter) verkar ju vara ägt av något bolag i UAE.
Hur länge har de hållt på egentigen?
Edit: ville bara tillägga, hur fan klarar man sig flera år med att ha ett ogiltigt momsnummer som alla dessa företag har? Borde inte det ge någon slags signal för myndigheterna att något är fel? Det är EU vi snackar om trots allt.