2020-06-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsoneyez
Då har jag den som en backup bara antar jag. Tackar för infon.

Förresten, bor du i Sverige?

Tyvärr har corona gjort att jag har varit tvungen att befinna mig i Sverige ett tag, annars har jag inte bott här de senaste åren. Hit i små stötar bara.
2020-06-30, 21:49
Medlem
Vem är det som betalar dig som jobbar? Ett företag eller en privatperson? Har läst lite olika.
2020-06-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Vem är det som betalar dig som jobbar? Ett företag eller en privatperson? Har läst lite olika.

Kund -> Företag -> Operatör
2020-07-01, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrystalineAA
Hinner aldrig skriva för du skriver det jag tänker innan ha ha
Kan bara säga att jag håller med dej om minst 99% av vad du bidragit till i denna tråd TACK.

Tack själv
2020-07-01, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Kund -> Företag -> Operatör
Jo tack, det tror jag att jag förstår. Men hur syns utbetalningen? Är det ett registrerat företag eller en privatperson som skickar den?
2020-07-01, 13:35
Medlem
Citat:
Jo tack, det tror jag att jag förstår. Men hur syns utbetalningen? Är det ett registrerat företag eller en privatperson som skickar den?

Det är från ett företag på JH, vet inte hur det är med alla andra men jag skulle bli förvånad om det kommer från en privatperson.
2020-07-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Det är från ett företag på JH, vet inte hur det är med alla andra men jag skulle bli förvånad om det kommer från en privatperson.

Utländskt företag hoppas jag i sådana fall? Vill (egentligen inte) skatta för detta så hoppas jag slipper stå för momsen.
2020-07-01, 14:03
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Utländskt företag hoppas jag i sådana fall? Vill (egentligen inte) skatta för detta så hoppas jag slipper stå för momsen.
Det beror lite på valt utbetalningssätt. Vet inte om JH erbjuder Revolut men betalningar från Revolut syns som "Hydropay".
2020-07-01, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Det beror lite på valt utbetalningssätt. Vet inte om JH erbjuder Revolut men betalningar från Revolut syns som "Hydropay".
Hydropay? När jag googlar Hydropay så verkar det ju vara något företag som anonymiserar betalningar så man inte vet vem som har skickat vad. Man har alltså ingen aning vart pengarna kommer ifrån?
2020-07-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7

Citat:
Hydropay? När jag googlar Hydropay så verkar det ju vara något företag som anonymiserar betalningar så man inte vet vem som har skickat vad. Man har alltså ingen aning vart pengarna kommer ifrån?

Hydropay är genom Operador tror jag, det står inte det på JH's utbetalningar till Revolut. Det går bra att få utbetalningen till Revolut och alla andra IBAN från JH. Jag ifrågasätter inte vart pengarna kommer ifrån, pengarna från JH har kommit varje vecka utan problem. Det kan variera någon dag hit eller dit, men dom har alltid kommit. Varför har det betydelse för dig att kunna spåra pengarna?
Senast redigerad av NyttKontoLL 2020-07-01 kl. 15:17.
2020-07-01, 14:33
Medlem
Citat:

Missade den här posten. Vart jobbar du? JH? Tror alla företag anställer som frilansare, alltså ligger all skatteplikt på dig. Betalningarna från JH kommer inte från Sverige, det är från Spanien tror jag.
2020-07-01, 14:43
Medlem
Citat:

JH har sitt säte i Bulgarien och betalar ut lönerna genom ett företag i Nederländerna, "Ventura Payroll Services", deras namn står på utbetalningen.

Läser du på JH:s hemsida så hittar du deras VAT-nummer också som du lär behöva för att slippa betala momsen.

Du har registrerat en enskild firma och ska köra det genom den alltså? Bättre du chansar att Skatteverket inte kommer på dig än att betala 50%+ i skatt, blir knappast värt det då det här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in