Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2020
Rätt konstigt om Älvsborgsbron stämmer. Det är en rätt bra bit från Haga t.ex. Hursomhelst blir det inte lätt att bekräfta genom att gräva upp honom.
Jag vet inte hur lätt det blir för mina nederländska kontakter att komma åt deras motsvarighet till folkbokföring. Kanske är det mkt svårare än här. Låter oroande om sonen har skyddade uppgifter. Jag förknippar det med att det gått snett i livet ( eller att man är polis inom narkotikaspaning).
Känner på samma sätt.
Kanske den nederländska folkbokföringen inte är lika tillgänglig som den svenska?
Om nu dessa uppgifter stämmer, så borde ändå din kontakt få fram
något tycker man. Som t. ex. sonens födelsedatum samt var någonstans han är född?
Om han har skyddade personuppgifter så beror detta förstås på av någon anledning. Kan mycket väl vara någon av de du omnämner. Skulle ev. också kunna bero på att han känner till sin fars bakgrund och vill inte att någon skall söka efter honom? Även Janne Dahlsjö skulle ha kunnat ha haft skyddade personuppgifter för att undgå upptäckt.
Kom att tänka på en annan sak som framkom för länge sedan. Jag hade nästan helt glömt bort den här uppgiften. Om detta stämmer vet jag inte. Janne Dahlsjö hade sagt till sin familj att det var okej att hans familj kände till vad som hade hänt och att de talade om detta. Däremot fick de inte berätta detta för någon utanför familjen.